Page 221 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 221

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               olarak belirtmesinden kaynaklandığını bu sebeple idare iş ve işlemlerinin hukuka
               uygun olduğunu belirtmiştir.
               Kurumumuzca şikâyetçinin iddiaları, idarenin konu ile ilgili açıklamaları, mevzuat
               ve tüm dosya kapsamı birlikte değerlendirilip Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından
               şikâyet konusu hakkında tesis edilen idari işlemde, hukuka aykırılık bulunmadığı
                                                          61
               sonucuna varılmak suretiyle ret kararı verilmiştir .
               6.5 İHALE İŞ VE İŞLEMLERİ


               Kamu ihale sisteminin işleyişi konusunda da Kurumumuza başvurular gelmektedir.
               Genel itibari ile ihale dışı bırakılan firmaların başvuruları ile ihale sonrasında
               sözleşmenin uygulanması süreçlerine ilişkin başvurular kurumumuza intikal
               etmektedir.
               6.5.1 Kesin Kabulün Yapılarak, Kesin Teminatın Tarafına İadesi


               Kurumumuza yapılan başvuruda başvuran, 6360 Sayılı Kanun ile ilga edilerek
               görev ve sorumlulukları belediyeye devredilen İl Özel İdaresinden bir ihale ile almış
               olduğunu sözleşmenin 23/10/2012 tarihinde yapıldığını, 08/10/2013 tarihinde
               ikmal edildiğini, 14/02/2014 tarihinde ise geçici kabulün eksiksiz olarak yapıldığını,
               teminat süresinin 08/10/2014 tarihinde dolduğunu, 31/03/2014 tarihinde 6360
               sayılı Kanunun ilgili maddelerinin yürürlüğe girmesi nedeniyle, anılan inşaat işinin
               belirsiz bir durumda kaldığını, ilgili idarelere başvurduğunu, bir sonuç alamadığını
               iddia ederek bahse konu inşaat işinin kesin kabulünün yapılarak, kesin teminatın
               tarafına iadesini talep etmiştir.
               Taleple ilgili olarak; mezkûr yapım işinin sözleşme ve eki hükümleri ile ilgili
               mevzuatına uygun olarak yürütülmesinin temin edilmesi konusundaki yükümlülük
               ve sorumluluğun sözleşmenin taraflarına ait olduğu hususu dikkate alındığında,
               uyuşmazlık konusu hakkında gelinen bu aşamaya kadarki süreçte, işin yapı denetim
               hizmetleri, geçici hak edişlerin tanzim ve ödemeleri, geçici kabul, kesin kabul, kesin
               hesapların  hazırlanmasını  kapsayan  iş  ve  işlemlerle  ilgili  olarak  belirsizliklerin
               giderilmesi, varsa hatalı işlemlerin düzeltilmesi ve bundan sonraki süreçte yapılması
               gereken hususların tespiti ve uyuşmazlık konusunun çözümü için ilgili idarelerin
               makul sürede aralarında gerekli koordinasyonu sağlamaları hususunda, Ankara
               Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı ile Ankara Büyükşehir Belediye
               Başkanlığı Ankara Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü’ne  Tavsiyede
               Bulunulmuştur. 62


               61 2017/6003 şikâyet numaralı başvuru için verilen 18/10/2017 tarihli Ret Kararı
               62 2017/1582 şikâyet numaralı başvuru için verilen 24/08/2017 tarihli Tavsiye Kararı

                                                                            2017 YILLIK RAPOR  221
   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226