Page 356 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 356
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
◊ Kurum şikâyet konusuyla ilgili olarak ilgili idareden tüm bilgi ve belgeleri talep
etme ve Devlet sırrı da dâhil tüm belgeleri görme hakkına sahiptir.
◊ 2017 yılında Kurum şikâyetçilerin şikâyetleri hakkında bilgi sahibi olmaları ve
durumunu takip edebilmeleri için Şikâyet Bilgilendirme Bürosu oluşturulmuştur.
Bu sayede şikâyet öncesi ve sonrası başvurucular bilgilendirilmektedir.
◊ Kurumumuzca verilen kararların etkin takibi amacıyla Araştırma, Takip ve
Değerlendirme Bürosu oluşturulmuştur. Bu şekilde verilen kararların etkin
takibi yapılmaktadır.
Diğer yandan başvuruların alındığı 2013 yılından bugüne kadar başvuru şekillerine
göre en fazla başvuru “e-başvuru” yöntemiyle alınmıştır. Kurum web sayfamızda
bulunan e-başvuru sayfamız;
◊ Kullanıcı dostu olması,
◊ Mernis entegrasyonunun
olmasından dolayı hem güvenilir hem
de istatistik olarak doğru sonuçlar elde
edilebilmesini amaçlanması,
◊ Sms entegrasyonu sayesinde hem
güvenlik sağlanması hem de vatandaşa
başvurusu ile ilgili bilgilendirme
yapılabilmesi,
◊ Bütün bilgisayar, tablet ve telefon ara yüzlerine uyumlu olması,
◊ Başvurunun vatandaş tarafından daha hızlı ve kolay yapılabilmesi,
◊ Tasarlanan sayfanın kullanıcı bilgilendirme açısından daha kullanışlı olması,
◊ Kurum içi işleyişi hızlandırmak ve iyileştirmek amaçlı tasarlanmış olması,
◊ vb. nedenlerle yenilenmiş ve 3 Haziran 2017 itibariyle hizmete girmiştir.
Ayrıca, çocuklara hizmet vermekte olan www.kdkcocuk.gov.tr sayfamız
ihtiyaçlar doğrultasında güncellenmiş ve hizmete açılmıştır.
7.1.2 Adalete Hızlı Erişim ve Şikâyetlerin Dostane Yöntemlerle Çözümü
Kurumumuz, yargı süreciyle mukayese edildiğinde, inceleme ve araştırmasını
başvuru tarihinden itibaren en geç altı ay gibi çok daha kısa bir süre içerisinde
sonuçlandırmakta, Dostane Çözüm ve Gönderme Kararları ile de sadece birkaç ay
içinde şikâyete konu kılınan mağduriyetler çözüme kavuşturulabilmektedir. Bazı
şikâyetlerde ise; Kurumun girişimleriyle şikâyete konu ihtilafın çözümü bir aydan
da az sürede çözüme kavuşturulmakatadır. Dolayısıyla klasik yargılama süreç ve
usulleriyle karşılaştırıldığında gerek Tavsiye, Dostane Çözüm ve gerekse Gönderme
356 2017 YILLIK RAPOR