Page 356 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 356

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                  ◊  Kurum şikâyet konusuyla ilgili olarak ilgili idareden tüm bilgi ve belgeleri talep
                     etme ve Devlet sırrı da dâhil tüm belgeleri görme hakkına sahiptir.
                  ◊  2017 yılında Kurum şikâyetçilerin şikâyetleri hakkında bilgi sahibi olmaları ve
                     durumunu takip edebilmeleri için Şikâyet Bilgilendirme Bürosu oluşturulmuştur.
                     Bu sayede şikâyet öncesi ve sonrası başvurucular bilgilendirilmektedir.

                  ◊  Kurumumuzca verilen kararların etkin takibi amacıyla Araştırma, Takip ve
                     Değerlendirme Bürosu oluşturulmuştur. Bu şekilde verilen kararların etkin
                     takibi yapılmaktadır.

               Diğer yandan başvuruların alındığı 2013 yılından bugüne kadar başvuru şekillerine
               göre en fazla başvuru  “e-başvuru”  yöntemiyle alınmıştır. Kurum web sayfamızda
               bulunan e-başvuru sayfamız;
                                                     ◊    Kullanıcı dostu olması,
                                                     ◊    Mernis          entegrasyonunun
                                                     olmasından dolayı hem güvenilir hem
                                                     de istatistik olarak doğru sonuçlar elde
                                                     edilebilmesini amaçlanması,
                                                     ◊    Sms entegrasyonu sayesinde hem
                                                     güvenlik sağlanması hem de vatandaşa
                                                     başvurusu   ile  ilgili  bilgilendirme
                     yapılabilmesi,
                  ◊  Bütün bilgisayar, tablet ve telefon ara yüzlerine uyumlu olması,
                  ◊  Başvurunun vatandaş tarafından daha hızlı ve kolay yapılabilmesi,
                  ◊  Tasarlanan sayfanın kullanıcı bilgilendirme açısından daha kullanışlı olması,

                  ◊  Kurum içi işleyişi hızlandırmak ve iyileştirmek amaçlı tasarlanmış olması,
                  ◊  vb. nedenlerle yenilenmiş ve 3 Haziran 2017 itibariyle hizmete girmiştir.
                     Ayrıca, çocuklara hizmet vermekte olan  www.kdkcocuk.gov.tr sayfamız
                     ihtiyaçlar doğrultasında güncellenmiş ve hizmete açılmıştır.
               7.1.2 Adalete Hızlı Erişim ve Şikâyetlerin Dostane Yöntemlerle Çözümü

               Kurumumuz, yargı süreciyle mukayese edildiğinde, inceleme ve araştırmasını
               başvuru tarihinden itibaren en geç altı ay gibi çok daha kısa bir süre içerisinde
               sonuçlandırmakta, Dostane Çözüm ve Gönderme Kararları ile de sadece birkaç ay
               içinde şikâyete konu kılınan mağduriyetler çözüme kavuşturulabilmektedir. Bazı
               şikâyetlerde ise; Kurumun girişimleriyle şikâyete konu ihtilafın çözümü bir aydan
               da az sürede çözüme kavuşturulmakatadır. Dolayısıyla klasik yargılama süreç ve
               usulleriyle karşılaştırıldığında gerek Tavsiye, Dostane Çözüm ve gerekse Gönderme


           356  2017  YILLIK RAPOR
   351   352   353   354   355   356   357   358   359   360   361