Page 358 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 358

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               talebi doğrultusunda yeni bir işlemin tesis edilmesi sürecinde başvurunun çözümü
               sürecinde etkin ve önemli bir rol oynamaktadır.
               Yapılan tüm bu girişim ve çabalar sonucunda şikâyetçinin talebinin Kurumumuz girişimi
               sayesinde idarece yerine getirilmesi halinde de dostane çözüm kararı verilmektedir.
               Kurumumuzca gerçekleştirilen bu kayda değer kamu hizmetinin daha doğru ifade
               edilmesi, mevzuatsal altyapıya kavuşturulması ve bu hususun istatistiklere doğru
               yansıtılması amacıyla 2/3/2017 tarihinde, şikâyet konusu talebin ilgili idare tarafından
               yerine getirilmesi veya şikâyetin çözüme kavuşturulduğunun taraflarca Kuruma
               bildirilmesi hâlinde dostane çözüm kararı verileceği hükmü, “Kamu Denetçiliği Kurumu
               Kanununun Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliği”nin 33/A
               maddesine eklenmek suretiyle konu yasal zemine oturtulmuştur.

               Bu hususun yasal zemine oturtulması, şikâyet başvurularının incelenmesine yeni bir
               bakış açısı getirerek Kurumumuzca bu yöntemin sıkça kullanılmasına ve bu sayede
               vatandaşın  “Adalete Hızlı Erişiminin”  sağlanması hususunda çok önemli katkılar
               sağlamasının yanı sıra idarelerce de bu yöntemin benimsenmesine katkıda bulunmuştur.
               Bunun yanı sıra, Kurumumuza idari başvuru tüketilmeden yapılan başvurular
               hakkında gönderme kararı verilmektedir. Gönderme Kararları, idarelere yapmış
               olduğu işlemini tekrar gözden geçirerek yeniden değerlendirme fırsatını sunmaktadır.

               Kurumumuzca 2017 yılında Gönderme Kararlarının etkinliğini artırmak amacıyla
               karar formatları üzerinde çalışmalar yapılmıştır. Gönderme kararlarında idarelerin,
               şikâyetçilere ve iyi yönetim ilkeleri gereğince de Kurumumuza bilgi verilmesi
               hususunun hatırlatılmasının yanı sıra aynı zamanda idarelere şikâyet konusu hakkında
               neler yapması gerektiği konusunda yol gösterilmektedir.
               Aşağıda dostane çözüm ve gönderme kararlarıyla çözüme kavuşturulan başvurulardan
               bazı örnekler sunulmaktadır.
               Başvuranın Talebi Doğrultusunda Stajdan Muafiyeti Sağlandı


               Şikâyetçi, 2013 yılında Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sağlık
               Yönetimi bölümüne dikey  geçiş sınavı  ile kayıt yaptırdığını, aynı zamanda Sivas
               Numune Hastanesinde kadrolu tıbbi sekreter olduğunu, okuduğu bölümün 4.
               sınıfında zorunlu staj bulunduğunu, söz konusu stajın görev yapmakta olduğu
               meslekle alakalı olmasına rağmen stajdan muaf tutulmadığını belirterek, adı geçen
               üniversitenin bu konuda düzenleme yapmasını talep etmiştir.
               Başvuranın yaşadığı mağduriyetin giderilmesi amacıyla Cumhuriyet Üniversitesi
               Rektörlüğü ile görüşülmüş ve Kurum yetkililerinden bu sorunun giderileceği bilgisi
               temin edilmiştir.


           358  2017  YILLIK RAPOR
   353   354   355   356   357   358   359   360   361   362   363