Page 360 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 360
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Aynı gün başvurana telefon ile ulaşılarak bilgilendirme yapılmış olup, dosyanın
3
dostane çözüm ile sonlandırılması yoluna gidilmiştir.
Başvuranın Talebi Doğrultusunda Görevlendirme İşlemi Yapıldı
Başvuran, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, İş Sağlığı ve Güvenliği Genel
Müdürlüğü, İş Sağlığı ve Güvenliği Araştırma ve Geliştirme Enstitü Başkanlığında
mühendis olarak görev yaptığını, 12 yıllık devlet memuru olduğunu, Başkanlığın
İzmir Bölge Laboratuvarlarında çalışmak için 2 yıldır verdiği dilekçelerdeki nakil
ya da görevlendirme taleplerinin hiçbirine yanıt alamadığını, dilekçe sonuçlarıyla
ilgili sorularının, personel dairesi atama şubesi tarafından her seferinde “süreç devam
ediyor, bilgi veremeyiz” diyerek geçiştirildiğini, bu sebeple bilgi edinme hakkını bile
kullanamadığını, hatta kendi çabalarıyla buldurmaya çalıştığı evraklarının ise her
seferinde “gelen evrak” dan “giden evrak” a çevrilip arşive kaldırıldığını, böylece imza
rotasında bile gözükmediğini öğrenmesi üzerine, kasıtlı bir durum olduğunu fark
ettiğini, Kurumlarında aynı işi yaptığı bazı uzman ve uzman yardımcısı çalışanların
görevlendirme isteklerinin hemen değerlendirildiğini, 08.04.2016 da bir uzman
yardımcısının İstanbul bölge laboratuvarına görevlendirme talebinin hemen,
17.04.2016 tarihinde kendisiyle birlikte dilekçe veren başka bir uzman yardımcısının
yine İstanbul bölge laboratuvar talebinin OHAL nedeniyle iptal edilen senelik
izinlerin açıldığı gün (Ağustos 2016) apar topar yapıldığını, uzman yardımcılarının,
uzman kadrolarını bile OHAL döneminde alırken kendisine, “OHAL dönemindeyiz
bu nedenle aksaklıklar olabilir” şeklinde açıklamalar yapıldığını, hatta geçtiğimiz
aylarda, bir kimyagerin İzmir bölge laboratuvar görevlendirme talebinin ve yine
İzmir’den bir mühendisin de Ankara İSGÜM’e görevlendirme talebinin 1 ay gibi
kısa bir sürede yerine getirildiğini, 2 yıldır tarafına yapılan onca haksızlığın, çalışma
performansını ve psikolojisini de olumsuz yönde etkilediğini belirterek uğradığı
haksızlığın giderilmesi talebinde bulunmuştur.
Kurumumuzca gerçekleştirilen dostane çözüm girişimleri kapsamında, Çalışma ve
Sosyal Güvenlik Bakanlığı İş Sağlığı ve Genel Müdürlüğü Yönetim Hizmetleri
Daire Başkanlığı ve Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Personel Daire Başkanlığı
yetkilileri ile iletişime geçilmiş ve yapılan telefon görüşmelerinde, şikâyetçinin atanma
veya nakil talepleri ile ilgili bilgiler iletilmek suretiyle sorunun dostane çözüm yoluyla
çözülebilmesinin mümkün olup olmadığı hususu değerlendirilmiştir.
Bu kapsamda gerek Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı İş Sağlığı ve Genel
Müdürlüğü Yönetim Hizmetleri Daire Başkanlığı, gerekse de Çalışma ve Sosyal
Güvenlik Bakanlığı Personel Daire Başkanlığı yetkililerinin, Kurumumuzla işbirliğine
yönelik, yapıcı ve çözüm odaklı yaklaşımları sonucunda, şikâyet dosyası hakkında
3 2017/8246 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 18/07/2017 tarihli Dostane Çözüm Kararı
360 2017 YILLIK RAPOR