Page 359 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 359
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Başvuranın 21/04/2017 tarih ve 8172 sayı ile kayıt altına alınan e-postasından,
başvuruya konu talebin ilgili idarece yerine getirildiği ifade edilmiş olup şikâyet
1
başvurusu hakkında dostane çözüm kararı verilmiştir.
Başvuranın Sağlık Hizmetlerinden Yararlanması Sağlandı
Başvuran; Düzce Üniversitesinde kısmi zamanlı olarak çalıştığını, işten ayrıldığını,
yeşil kartlı olmasına rağmen sağlık hizmetlerinden faydalanamadığını belirterek
mağduriyetinin giderilmesini talep etmiştir.
Kurumumuzca gerçekleştirilen dostane çözüm girişimleri neticesinde, başvuruya
konu talep hakkında öncelikle Sosyal Güvenlik Kurumu Sigorta Primleri Genel
Müdürlüğü Genel Sağlık Sigortası Tescil ve Prim Daire Başkanlığı ile iletişime
geçilerek, başvuranın genel sağlık sigortası tescili ve sağlık yardımlarından
faydalanamamasının gerekçesi sorulmuş, kayıtların tetkikinden, başvuranın Düzce
Üniversitesindeki kısmi zamanlı çalışma kaydının devam ettiği bilgisi alınmıştır.
Bunun üzerine Düzce Üniversitesi personel servisi ile bağlantıya geçilerek kişinin
kaydının düzeltilmesi ve sisteme girişi sağlanarak, SGK sistemindeki kaydın
güncellenmesi sağlanmış ve Kurumdan alınan 12/07/2017 tarihli e-posta ile
başvuranın SPAS sorgu ekranından “Müstehaktır, provizyon alabilir.” şeklindeki ekran
görüntüsü temin edilmiştir. Aynı gün başvurana telefon ile ulaşılarak bilgilendirme
2
yapılmış olup, dosyanın dostane çözüm ile sonlandırılması yoluna gidilmiştir.
Başvurana Yaşlılık Aylığı Bağlandı
Başvuran; emeklilik talebinin, SGK tarafından gün sayısı netleştirilemediğinden
sürüncemede kaldığı ve sonuçlandırılamadığını ve kendisine aylık bağlanamadığını
belirterek, mağduriyetinin giderilmesini talep etmiştir.
Kurumumuzca gerçekleştirilen dostane çözüm girişimleri neticesinde, başvuruya
konu talep hakkında Kütahya Sosyal Güvenlik Kurumu İl Müdürlüğü ile iletişime
geçilerek, başvuranın tahsis talebinin işleme alınıp alınmadığı sorulmuş; idarenin
11/07/2017 tarihli e-postasındaki; “Sigortalımız A.İ.K.’nin 24/04/2017 tarihli
emeklilik talebine istinaden yaşlılık aylığı 01/05/2017 tarihinden başlamak üzere
19/06/2017 tarihinde bağlanmış ve dilekçesinde belirttiği adrese 22/06/2017 tarihli
ve 5669564 sayılı yazımızla bilgi verilmiştir. Sigortalımız emekli aylığını 24/07/2017
tarihinden itibaren her ayın 24 ünde Denizbank Kütahya Şubesinden alabilecektir.”
şeklindeki ifade ile aylığın bağlandığı bildirilmiştir.
1 2017/3095 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 09/06/2017 tarihli Dostane Çözüm Kararı
2 2017/8521 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 19/07/2017 tarihli Dostane Çözüm Kararı
2017 YILLIK RAPOR 359