Page 359 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 359

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               Başvuranın 21/04/2017 tarih ve 8172 sayı ile kayıt altına alınan e-postasından,
               başvuruya konu  talebin ilgili  idarece yerine  getirildiği  ifade edilmiş olup şikâyet
                                                    1
               başvurusu hakkında dostane çözüm kararı  verilmiştir.
               Başvuranın Sağlık Hizmetlerinden Yararlanması Sağlandı

               Başvuran; Düzce Üniversitesinde kısmi zamanlı olarak çalıştığını, işten ayrıldığını,
               yeşil kartlı olmasına rağmen sağlık hizmetlerinden faydalanamadığını belirterek
               mağduriyetinin giderilmesini talep etmiştir.
               Kurumumuzca gerçekleştirilen dostane çözüm girişimleri neticesinde, başvuruya
               konu talep hakkında öncelikle Sosyal Güvenlik Kurumu Sigorta Primleri Genel
               Müdürlüğü Genel Sağlık Sigortası  Tescil ve Prim Daire Başkanlığı ile iletişime
               geçilerek, başvuranın genel sağlık sigortası tescili ve sağlık yardımlarından
               faydalanamamasının gerekçesi sorulmuş, kayıtların tetkikinden, başvuranın Düzce
               Üniversitesindeki kısmi zamanlı çalışma kaydının devam ettiği bilgisi alınmıştır.

               Bunun üzerine Düzce Üniversitesi personel servisi ile bağlantıya geçilerek kişinin
               kaydının düzeltilmesi ve sisteme girişi sağlanarak, SGK sistemindeki kaydın
               güncellenmesi sağlanmış ve Kurumdan alınan 12/07/2017 tarihli e-posta ile
               başvuranın SPAS sorgu ekranından “Müstehaktır, provizyon alabilir.” şeklindeki ekran
               görüntüsü temin edilmiştir. Aynı gün başvurana telefon ile ulaşılarak bilgilendirme
                                                 2
               yapılmış olup, dosyanın dostane çözüm  ile sonlandırılması yoluna gidilmiştir.
               Başvurana Yaşlılık Aylığı Bağlandı

               Başvuran; emeklilik  talebinin,  SGK  tarafından gün sayısı netleştirilemediğinden
               sürüncemede kaldığı ve sonuçlandırılamadığını ve kendisine aylık bağlanamadığını
               belirterek, mağduriyetinin giderilmesini talep etmiştir.

               Kurumumuzca gerçekleştirilen dostane çözüm girişimleri neticesinde, başvuruya
               konu talep hakkında Kütahya Sosyal Güvenlik Kurumu İl Müdürlüğü ile iletişime
               geçilerek, başvuranın tahsis talebinin işleme alınıp alınmadığı sorulmuş;  idarenin
               11/07/2017 tarihli e-postasındaki;   “Sigortalımız A.İ.K.’nin 24/04/2017 tarihli
               emeklilik talebine istinaden yaşlılık aylığı 01/05/2017 tarihinden başlamak üzere
               19/06/2017 tarihinde bağlanmış ve dilekçesinde belirttiği adrese 22/06/2017 tarihli
               ve 5669564 sayılı yazımızla bilgi verilmiştir. Sigortalımız emekli aylığını 24/07/2017
               tarihinden itibaren her ayın 24 ünde Denizbank Kütahya Şubesinden alabilecektir.”
               şeklindeki ifade ile aylığın bağlandığı bildirilmiştir.



               1 2017/3095 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 09/06/2017 tarihli Dostane Çözüm Kararı
               2 2017/8521 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 19/07/2017 tarihli Dostane Çözüm Kararı

                                                                            2017 YILLIK RAPOR  359
   354   355   356   357   358   359   360   361   362   363   364