Page 362 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 362

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               verilmiştir. Başvuran tarafından gönderilen 27/07/2017 tarih ve 17001 sayı ile kayıt
               altına alınan belgeden, başvuruya konu talebin ilgili idare tarafından yerine getirildiği
                                                  6
               anlaşılmış olup dosyanın dostane çözüm  ile sonlandırılması yoluna gidilmiştir.
               Başvuranın Sigortalı Hizmetleri Birleştirildi

               Başvuran 15/12/2016 tarihinde yaptığı hizmet birleştirme talebinin BİMER
               ve CİMER üzerinden de başvuru kaydı oluşturmasına rağmen yedi aydır
               sonuçlanmadığından bahisle mağduriyetinin giderilmesini talep etmiştir.
               Başvurunun incelenmesi aşamasında konunun, Sosyal Güvenlik Kurumu Sigorta
               Primleri Genel Müdürlüğü Kamu Görevlileri Tescil ve Hizmet Daire Başkanlığı
               görev  alanında  bulunduğu  ve  yapılacak  görüşme  ile  çözüme  kavuşturulabileceği
               değerlendirilmiş olup ilgili birim ile iletişime geçilmiştir. Yapılan görüşmede ilgilinin
               talebi kuruma iletilerek talep tarihinden itibaren yapılan iş ve işlemler hakkında
               bilgi alınmıştır. Görüşme neticesinde  ilgilinin hizmet birleştirme talebine ilişkin
               incelemenin sonuçlandığı, ilgilinin hizmet ve kazançlarının 24/07/2017 tarihli yazı
               ile İstanbul Unkapanı Sosyal Güvenlik Merkezi’ne bildirildiği öğrenilmiştir. Söz
               konusu yazının bir örneği e-posta yolu ile alınmış ve başvurucuya talebinin yerine
               getirildiği hakkında bilgilendirme yapılmıştır. Başvurucunun 27/07/2017 tarihinde
               Kurumumuza göndermiş olduğu e-postada sorunun hızlı çözümünden duyduğu
                                                                 7
               memnuniyet ifade edilmiş olup dosyanın dostane çözüm  ile sonlandırılması yoluna
               gidilmiştir.
               Görme Engelli Öğrenci, Kağıt ve Kalem Kullanmasına İzin Verilerek YGS’ye Girebildi

               Başvuran, %80 görme engelli olduğunu, 12 Mart Pazar günü yapılan YGS sınavı
               öncesi ÖSYM’ye engelli raporu ile başvuru yaptığını, sınavda özel durumundan
               dolayı tekli salonda ve okuyucu kodlayıcı yardımı ile girdiğini, fakat sınav günü
               salon görevlileri bilgilendirilmediği için kendisine kalem ve kâğıt verilmediğini,
               okuyucuların da soruları akıcı okuyamadığını ve bu sebeplerle sınav sonucunun kötü
               geldiğini belirterek engellilere ait sınav kitapçıklarının ve soruların niteliklerinin
               incelenerek gerekli düzenlemelerin yapılmasını ve söz konusu hususlara ilişkin
               mağduriyetlerin gözetilerek gerekli uygulamaların yapılması talebiyle Kurumumuza
               başvurmuştur.

               Başvuruya ilişkin yapılan inceleme kapsamında, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi
               Başkanlığından konunun çözüme kavuşturulması amacıyla ve konuya ilişkin gerekli
               olan bilgilerin temini amacıyla bilgi ve belge talebinde bulunulmuştur.14/07/2017
               tarihinde bilgi ve belge talebimize verilen cevapta özetle; adayın sınava girdiği

               6 2017/5823 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 04/08/2017 tarihli Dostane Çözüm Kararı
               7 2017/8852 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 03/08/2017 tarihli Dostane Çözüm Kararı


           362  2017  YILLIK RAPOR
   357   358   359   360   361   362   363   364   365   366   367