Page 409 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 409
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
muayenesini reddetmelerine yönelik idari işleminin ilgili Kanun ve Yönetmeliklerde
konuya ilişkin herhangi bir düzenleme bulunmaması dolayısı ile hukuka uygun
olduğu görülse de; aile hekimliğinin bireylerin hizmete kolayca ulaşabildikleri, etkin
ve yaygın sağlık hizmeti sunumu olan birinci basamak sağlık hizmetinin verildiği
sağlık kuruluşu olması, aile hekimliği sistemine geçiliş amaçları, kamu hizmetinin
en temel ilkesi olan süreklilik ilkesi ve buna binaen yapılan kanuni düzenlemelerde
sağlık hizmetinin sürekli bir hizmet olduğu vurgusu, sağlık personelinin hastanın
sağlığını korumak mümkün olmadığı takdirde dahi, ıstırabını azaltmaya veya
dindirmeye çalışmasının zorunlu olduğu hususu, kendi aile hekimi gezici/yerinde
sağlık hizmetinde iken birinci basamak sağlık hizmetinden faydalanmak için giden
kişinin misafir hasta statüsünden yararlanamaması ve yine hasta kuruluşa gittiğinde
acil başvurular haricinde birinci basamak sağlık hizmetinden faydalanamayacağı,
gezici/yerinde sağlık hizmetinin ilgili yönetmelikçe çalışma süresi içinde kabul edildiği
için geçici aile hekimi/geçici aile sağlığı elemanı görevlendirilmesinin mümkün
olamayacağı hususları ile ne Aile Hekimliği Kanununda ne de ilgili Yönetmeliklerde
aile hekimi gezici/yerinde sağlık hizmetindeyken birinci basamak sağlık hizmetinden
faydalanmak isteyen hastanın kuruluşa gittiğinde onunla kimin ilgileneceğine ilişkin
herhangi bir düzenleme bulunmaması ve uygulamada bu konunun kuruluştaki
doktorun inisiyatifine bırakılmasının gerek uluslararası hukuk gerek ulusal hukukça
korunan sağlık hakkının en temel insan hakkı olması ve sosyal devlet ilkesi gereğince
hakkaniyete uygun olmadığı kanaatine varılarak aile hekimi gezici/yerinde hizmette
iken, birinci basamak sağlık hizmetinden faydalanmak amacıyla kuruluşa giden
hastayı kimin muayene edeceğine ilişkin bir düzenlemenin yapılması hususunda
71
Sağlık Bakanlığına Tavsiyede Bulunulmasına , karar verilmiştir.
POL-SAN’a Ortaklığı Süresince Aidatlarını Tam Olarak Ödeyen Başvuranın Üyelik
Başlangıç Tarihinin İlgili Mevzuat Gereği İlk Aidatın Ödendiği Tarihten Başlatılması ve
Bu Suretle Ortaklık Süresinin 29 Gün Eksik Olması Nedeniyle Emeklilik Yardımından
Faydalandırılmamasının Hakkaniyete Aykırı Olduğu Yönünde Tavsiye Kararı Verildi
2017/4905 no’lu başvuruda başvuran özetle, 16/09/2013 tarihinde POL-SAN’a
yeniden üye olduğunu, 3 sene (36 ay) üyelik aidatı ödemesi yaptıktan sonra
16/09/2016 tarihinde Polis Memurluğundan emekli olduğunu belirterek POL-
SAN’dan ikramiye ve birikmişini talep ettiğini ancak kendisine 3 yılı doldurmadığı
için emeklilik hakkını alamayacağının bildirildiğini, üyelik süresinde 3 gün eksik
olduğu için emeklilik hakkının verilmediğini belirterek, önceki üyeliği de göz önünde
bulundurularak emeklilik hakkının ve varsa diğer haklarının, birikimlerinin verilmesi
talebiyle Kurumumuza başvurmuştur.
71 2017/6260 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 18/10/2017 tarihli Tavsiye Kararı
2017 YILLIK RAPOR 409