Page 407 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 407

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               Toplum Sağlığı Merkezi ve Adana Halk Sağlığı Müdürlüğü Bulaşıcı Hastalıklar
               Şubesi tarafından kendilerine destek verilmediğini ve anılan idareler tarafından
               aşıları kendi imkanları ile aşı deposuna götürmelerinin söylendiğini, bunun üzerine
               birimde görevli hemşire … ’ın özel aracıyla aşıların İl Sağlık Müdürlüğü aşı deposuna
               götürüldüğünü, 02/04/2015 tarihinde anılan idarelerden aşıların Aile Hekimliği
               Merkezine getirilmesi istendiğinde de yine kendilerine olumsuz yanıt verildiğini ve
               aşıları yine kendi imkanları dahilinde özel araçla Aile Sağlığı Merkezine getirmek
               zorunda kaldıklarını, aşıların bu şekilde özel araçla aşı deposundan Aile Sağlığı
               Merkezine nakli esnasında “fridge-tag” denen ve ısı ölçümü yaparak kayıt altına alan
               cihazın buz akülerine teması sonucu eksi değerler göstermesi sebebiyle aşıların soğuk
               zincirinin bozulduğundan bahisle kendisine 20 ihtar puanı verildiğini, Valiliğe yapmış
               olduğu itirazın reddedilmesi üzerine Adana 3. İdare Mahkemesinde dava açtığını,
               2015/475 E. sayılı dosyada yapılan yargılama neticesinde mahkemece 05/05/2016
               tarihli  ve  2016/669  K.  sayılı  kararla ihtar  puanının  iptaline  karar  verildiğini  ve
               idarece söz konusu ihtar puanı silinmekle birlikte idarenin kararı temyiz ettiğini
               ve temyiz yargılaması sonuçlanmadan idarenin 28/08/2016 tarihinde aynı konuda
               tekrar inceleme başlatarak kendisine tekrar 20 ihtar puanı uygulandığını ve bu
               işleme yönelik itirazının da idarece reddedildiğini, mahkeme kararı olan ve üstelik
               yargılaması da halen devam eden bir konuda yeniden inceleme başlatıp ihtar puanı
               verilemeyeceğini, kaldı ki Aile Hekimliği Uygulama Yönetmeliği ve Aile Hekimliği
               Ücret Yönetmeliğine göre idarenin olayı öğrendikten sonra 2 ay içerisinde soruşturmayı
               başlatması, 6 ay içinde de sonuçlandırması gerektiğinden idarenin başlattığı ikinci
               incelemenin bu süre şartlarını taşımadığını, 2 ay içerisinde soruşturmayı başlatma ve
               6 ay içerisinde soruşturmayı sonuçlandırma zorunluluğunun çiğnendiğini, bu usul
               hataları  bir yana, Aile  Hekimliği  mevzuatına  göre Aile  Hekimliği çalışanlarının
               soğuk zincirle ilgili görevlerinin sadece aşıları teslim alarak Aile Sağlığı Merkezi
               içinde soğuk zincir şartlarının sağlanması olup, mevzuat gereği lojistik görevinin
               Halk Sağlığı Müdürlüğü ve Toplum Sağlığı Merkezine ait olduğunu, soğuk zincirin
               bozulmasında kusurun idarede olduğunu, ayrıca fridge tag cihazının eksi derece
               göstermesiyle aşıların bozulduğunun doğrudan tespitinin mümkün olmadığını,
               aşıların bozulduğunun ancak hıfzıssıhha laboratuvarında incelenmesi sonucu tespit
               edilebileceğini, idarenin soğuk zincirin kırılmasında görev ihmali bulunmayan
               görevlileri idari ceza ile cezalandırmasının doğru olmadığını belirterek, yargılaması
               yapılıp temyiz aşamasında bulunan ve zaten zamanaşımı süresi de aşılmış olan bir
               konuda yeni bir idari soruşturma başlatıp kendisine ihtar puanı uygulayan İdarenin
               uyarılmasını,  ihtar  puanı  verilmesine  ilişkin  işlemin  de  iptal  edilmesini  talep
               etmektedir.

               Kurumumuzca yapılan inceleme ve araştırma neticesinde, başvuru sahibi, tüm yurt
               genelinde uzun süreli ve sebebi belli olmayan elektrik kesintisinin gerçekleştiği


                                                                            2017 YILLIK RAPOR  407
   402   403   404   405   406   407   408   409   410   411   412