Page 407 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 407
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Toplum Sağlığı Merkezi ve Adana Halk Sağlığı Müdürlüğü Bulaşıcı Hastalıklar
Şubesi tarafından kendilerine destek verilmediğini ve anılan idareler tarafından
aşıları kendi imkanları ile aşı deposuna götürmelerinin söylendiğini, bunun üzerine
birimde görevli hemşire … ’ın özel aracıyla aşıların İl Sağlık Müdürlüğü aşı deposuna
götürüldüğünü, 02/04/2015 tarihinde anılan idarelerden aşıların Aile Hekimliği
Merkezine getirilmesi istendiğinde de yine kendilerine olumsuz yanıt verildiğini ve
aşıları yine kendi imkanları dahilinde özel araçla Aile Sağlığı Merkezine getirmek
zorunda kaldıklarını, aşıların bu şekilde özel araçla aşı deposundan Aile Sağlığı
Merkezine nakli esnasında “fridge-tag” denen ve ısı ölçümü yaparak kayıt altına alan
cihazın buz akülerine teması sonucu eksi değerler göstermesi sebebiyle aşıların soğuk
zincirinin bozulduğundan bahisle kendisine 20 ihtar puanı verildiğini, Valiliğe yapmış
olduğu itirazın reddedilmesi üzerine Adana 3. İdare Mahkemesinde dava açtığını,
2015/475 E. sayılı dosyada yapılan yargılama neticesinde mahkemece 05/05/2016
tarihli ve 2016/669 K. sayılı kararla ihtar puanının iptaline karar verildiğini ve
idarece söz konusu ihtar puanı silinmekle birlikte idarenin kararı temyiz ettiğini
ve temyiz yargılaması sonuçlanmadan idarenin 28/08/2016 tarihinde aynı konuda
tekrar inceleme başlatarak kendisine tekrar 20 ihtar puanı uygulandığını ve bu
işleme yönelik itirazının da idarece reddedildiğini, mahkeme kararı olan ve üstelik
yargılaması da halen devam eden bir konuda yeniden inceleme başlatıp ihtar puanı
verilemeyeceğini, kaldı ki Aile Hekimliği Uygulama Yönetmeliği ve Aile Hekimliği
Ücret Yönetmeliğine göre idarenin olayı öğrendikten sonra 2 ay içerisinde soruşturmayı
başlatması, 6 ay içinde de sonuçlandırması gerektiğinden idarenin başlattığı ikinci
incelemenin bu süre şartlarını taşımadığını, 2 ay içerisinde soruşturmayı başlatma ve
6 ay içerisinde soruşturmayı sonuçlandırma zorunluluğunun çiğnendiğini, bu usul
hataları bir yana, Aile Hekimliği mevzuatına göre Aile Hekimliği çalışanlarının
soğuk zincirle ilgili görevlerinin sadece aşıları teslim alarak Aile Sağlığı Merkezi
içinde soğuk zincir şartlarının sağlanması olup, mevzuat gereği lojistik görevinin
Halk Sağlığı Müdürlüğü ve Toplum Sağlığı Merkezine ait olduğunu, soğuk zincirin
bozulmasında kusurun idarede olduğunu, ayrıca fridge tag cihazının eksi derece
göstermesiyle aşıların bozulduğunun doğrudan tespitinin mümkün olmadığını,
aşıların bozulduğunun ancak hıfzıssıhha laboratuvarında incelenmesi sonucu tespit
edilebileceğini, idarenin soğuk zincirin kırılmasında görev ihmali bulunmayan
görevlileri idari ceza ile cezalandırmasının doğru olmadığını belirterek, yargılaması
yapılıp temyiz aşamasında bulunan ve zaten zamanaşımı süresi de aşılmış olan bir
konuda yeni bir idari soruşturma başlatıp kendisine ihtar puanı uygulayan İdarenin
uyarılmasını, ihtar puanı verilmesine ilişkin işlemin de iptal edilmesini talep
etmektedir.
Kurumumuzca yapılan inceleme ve araştırma neticesinde, başvuru sahibi, tüm yurt
genelinde uzun süreli ve sebebi belli olmayan elektrik kesintisinin gerçekleştiği
2017 YILLIK RAPOR 407