Page 460 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 460

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU


               8.1 İDARELERİN KARARLARIMIZA YAKLAŞIMLARI


               Kamu Denetçiliği Kurumu, kuruluşu, ülkemizde insan haklarının korunması ve kamu
               idaresinin iyileştirilmesi alanında hayata geçirilen uygulamaların başında gelmektedir.
               Bu kapsamda, Kurumumuz idarenin insan hak ve özgürlüklerine saygılı bir şekilde
               görev yapmasına, kamu hizmetlerinin etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesine,
               kamu yönetiminde iyi yönetişim ilkelerinin hayata geçirilmesine, bu kapsamda birey
               ve idare arasındaki sorunların önüne geçilmesine ve toplumda hak arama kültürünün
               benimsenmesine ve güçlenmesine önemli katkılarda bulunmaktadır.

               Etkin bir şikâyet mekanizmasıyla idarelerin hukuka ve hakkaniyete aykırı
               uygulamalarına karşı vatandaşı korumak ve kamu hizmetlerinin insan hakları ile
               iyi yönetim ilkeleri çerçevesinde yürütülmesine katkı sağlamak misyonunu üstlenen
               Kurumumuz, uzun vadede hak arama kültürünün yaygın olduğu bir toplum ve
               hizmet standartlarının yüksek olduğu bir kamu yönetiminin oluşmasında etkin bir rol
               oynamayı hedeflemektedir. Tüm bu hedefleri gerçekleştirebilmek için Kurumumuzun
               geniş kitleler tarafından tanınması ve benimsenmesi son derece önem arz etmektedir.

               Ombudsmanın başarısının bir yönünü kuşkusuz, kararlarının idareler tarafından
               uygulanması oluşturmaktadır. Bu anlamda dünyadaki örneklerine bakıldığında,
               demokrasinin güçlü olduğu, kamusal faaliyetlere halkın katılımının desteklendiği,
               kamunun halkın şikâyetlerine duyarlı olduğu, toplumsal değerler olarak temel insan
               haklarının korunmasını ve güçlendirilmesini benimseyen, Ombudsmanlığın bir
               kültür haline geldiği ve güçlü yetkilerle donatılmış olduğu ülkelerde kararlara uyum
               oranlarının % 80-90’lar civarında olduğu görülmektedir.

               Kamu Denetçiliği Kurumu tarafından verilen kararların idareler tarafından
               uygulanmasının ilk aşamasını esasen Kurumun kamuoyunda ve vatandaşlar nezdinde
               daha çok tanınması ve etkin bir farkındalığın ortaya konulması oluşturmaktadır.
               Gerçekten Kurum kararlarına uyulmasının yerleşik bir uygulama haline dönüşmesinin
               birden çok basamaklı bir merdiven olduğu düşünülecek olursa Kuruma ilişkin
               farkındalığın artırılmasına yönelik çalışmalar kuşkusuz merdivenin ilk basamağını
               oluşturacaktır. Bu kapsamda, Kurumun teşkilat yapısına ilişkin yönergesinde
               değişiklik yapılarak,

                  ◊  Kurumumuzun  “Kamuoyu nezdindeki  farkındalığının  artırılması  hedefi”
                     doğrultusunda Kurumun basınla ilişkilerinin olumlu şekilde yürütülmesinde
                     ve Kurumun tanıtılmasında etkin rol oynayacak Basın Danışmanlığı,

                  ◊  Kurumsal iletişimin gerek kamuoyu nezdinde gerek kamu kurumlarında
                     gerekse Sivil  Toplum Örgütleri ve diğer kuruluşlarda daha sistematik ve




           460  2017  YILLIK RAPOR
   455   456   457   458   459   460   461   462   463   464   465