Page 455 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 455

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               ve yetkileri net bir şekilde belirlenip, kadroları ile hukuki bağları sürdürülmelidir.
               Ayrıca sunulacak hizmet ile ilgili konuda uzmanlaşmış/durumu uygun olan kamu
               görevlilerinin hizmetlerine duyulan ihtiyaç net bir şekilde ortaya konulmalı, belli bir
               süre ile sınırlı olmalı ve atamaya yetkili amir tarafından yapılmalıdır.

               657 sayılı Devlet Memurları Kanununun ilgili hükümleri birlikte değerlendirildiğinde,
               memurun kendi kadro görevinde ve kadrosunun bulunduğu birimde çalışması temel
               ilke olarak kabul edilmektedir. Meri mevzuat ve yargı içtihatlarında kamu hizmetinin
               yürütülmesinde, memurun başka bir yerde geçici görevlendirilmesi, olağan bir yöntem
               olmayıp, kamu yararı ve hizmet gerekleri açısından zorunluluk bulunması halinde
               istisnai olarak başvurulabilecek bir müessese olarak öngörülmüştür.
               Kurum içi geçici görevlendirmede, idarenin takdir yetkisi bulunmakla birlikte, bu
               yetki mutlak ve sınırsız bir yetki olmayıp kamu yararı ve hizmet gerekleriyle sınırlıdır.
               Ancak başvuru konusu somut olayda, Öğretmen  Yetiştirme ve Geliştirme Genel
               Müdürlüğünde şef kadrosunda çalışan başvuran “hizmetine ihtiyaç bulunmadığı” ve
               “atıl durumda” olduğu gerekçesiyle isteği dışında Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğünde
               geçici görevlendirilmişken, ilgili Bakanlık tarafından görevde yükselme sınavları
               açılarak 2014 yılında yapılan sınavda Öğretmen  Yetiştirme ve Geliştirme Genel
               Müdürlüğünde boş 10 şef kadrosu ilan edildiği ve tamamına atama yapıldığı, 2015
               yılında yapılan sınavda ise söz konusu merkez teşkilatında görevlendirmek üzere
               117 adet şef kadrosu ilan edildiği ve yine tamamına atama yapıldığı görülmüştür.
               Diğer taraftan, başvuranın ise kurum içi geçici görevlendirilmelerine dayanak teşkil
               edecek nitelikte “görevinde başarısız olduğu” “hizmete ilişkin kusuru bulunduğu”,
               “uzmanlığına ihtiyaç duyulduğu” veya “ilgili birimin görev ve yetkilerinde değişikliğin
               olduğu”na dair herhangi bir somut bilgi ve belge sunulmamış, yalnızca “hizmetine
               ihtiyaç duyulmaması”, “atıl durumda” olması gibi bir soyut gerekçe ve değerlendirmeler
               yapılmıştır.

               Ayrıca,  geçici  görevlendirme  işleminde  görevlendirmenin  süresinin  belirtilmediği,
               hukuken kabul edilebilir geçerli bir nedeninin olmadığı ve idari yargı mercilerince
               geçici  görevlendirme  için  aranan  şartların  somut  olayda  bulunmadığı  sonucuna
               varılmıştır. Bu yönüyle yerleşik içtihatların ihlali niteliğindeki geçici görevlendirme
               işleminin başvuranın, süresi belirlenmemiş bir zaman diliminde asıl kadrosundan
               uzak tutulmasına yol açıcı nitelikte olduğu değerlendirildiğinden kurum içi geçici
               görevlendirme işleminin hukuka ve hakkaniyete uygun olmadığı kanaatine ulaşılarak,

                 a.  Geçici  görevlendirilen  personelin  ulaşım,  yemek,  kurs-seminer  ve  sınav
                    hizmetlerine katılamaması sonucu oluştuğu iddia edilen maddi ve manevi
                    zararın gerçekleştiğini gösteren somut bilgi ve belgenin bulunmaması nedeniyle
                    tazminat talebinin reddine,


                                                                            2017 YILLIK RAPOR  455
   450   451   452   453   454   455   456   457   458   459   460