Page 165 - kdk_yillik_rapor2018
P. 165
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
müdür, müdür yardımcısı ve bölüm başkanlarına sağlanmadığı, gerekçe olarak ise;
2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu ile 2809 sayılı Yükseköğretim Kurumları Teşkilatı
Kanununa atıf yapıldığı, yüksekokul ve meslek yüksekokullarının farklı birimler
olduğu, dolayısıyla yüksekokullardaki müdür, müdür yardımcısı ve bölüm başkanlarına
sağlanan mali hakların meslek yüksekokullarındaki müdür, müdür yardımcısı ve bölüm
başkanlarına sağlanmaması gerektiği yönündeki 2015 tarihli Hazine ve Maliye Bakanlığı
görüşüne dayanıldığı belirtilerek eşitsizliğin giderilebilmesi için yüksekokulların tabi
olduğu usullere tabi olan ve atamaları da yine bu usullere göre yapılan idareci olarak
aynı görevleri yürüten meslek yüksekokulu yöneticilerinin, yüksekokul idarecilerinin
yararlandığı mali haklardan yararlandırılması yönünde tavsiye kararı verilmesi talep
edilmektedir.
Kurumumuz tarafından yapılan incelemede; 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununa
“meslek yüksekokulu” tanımının getirildiği ancak söz konusu düzenleme dışında
meslek yüksekokulları ile ilgili yeni hükümler getirilmediği anlaşılmıştır. Dolayısıyla
meslek yüksekokulu tanımı ile ilgili düzenlemenin getirilmesi ile yüksekokul ve meslek
yüksekokulu idarecileri arasında bir ayrım yapılmasının öngörüldüğü anlamında yorum
çıkarılamayacağı, kanun koyucunun bu amacı gütmesi durumunda bu hususu da
düzenleyeceği, bu ayrımın ancak Kanunda ayrıca düzenlenebilmesi durumunda geçerli
olabileceği, Sayıştay Temyiz Kurulu Kararında da bu hususun belirtildiği görülmüştür.
Bu kapsamda, üniversitelerde uygulama birliğinin sağlanabilmesi amacıyla;
yüksekokullardaki müdür, müdür yardımcısı ve bölüm başkanlarına sağlanan idari
görev ödeneği, ders yükü muafiyeti/indirimi ve ek ders ücreti haklarının meslek
yüksekokullarındaki müdür, müdür yardımcısı ve bölüm başkanlarına da sağlanması
hususunda gereğini yapmak üzere Yükseköğretim Kurulu Başkanlığına Tavsiye
94
Bulunulmasına karar verilmiştir.
Yara Beratı Verilmesi İstemi
Başvuran özetle, 2 nci Mot.P.Tug.K.lığı emrinde görevli iken 02 Kasım 2012 tarihinde
Diyarbakır İli, Lice İlçesi, Duru Jandarma Karakolu, Narlıtepe Üs Bölgesinde bölücü
terör örgütü mensupları ile girdiği çatışmada yaralandığını, MYT.:62-1(B) TSK Kıyafet
Yönetmeliği ve 2847 sayılı Türkiye Emekli Subaylar, Emekli Astsubaylar, Harp Malulü
Gaziler, Şehit Dul ve Yetimleri İle Muharip Gaziler Dernekleri Hakkında Kanuna atıfla,
muharip gazilerden harpte yaralananlar ile malul gazilerden Türk Silahlı Kuvvetlerinde
göreve devam edenlerin yaralandıkları sayı kadar yara işaretini taşıyacaklarının
hüküm altına alındığını, ancak olaydan yaklaşık bir yıl sonra söz konusu talebi
sonuçlandırıldığından ve bu tarihte Milli Savunma Bakanlığı bünyesine devlet memuru
olarak atanmış olması nedeniyle yara beratı verilmediğinin ifade edildiğini belirterek
eski bir TSK mensubu olarak ebedi hatırasını taşıyabileceği yara beratının tarafına
verilmesini talep etmektedir.
94 2018/6320 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 07/11/2018 tarihli Tavsiye Kararı
164 2018 YILLIK RAPOR