Page 203 - kdk_yillik_rapor2018
P. 203

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 Buna göre Kurumumuzca, 2018 yılında iletilen 17.585 ve 2017 yılından devreden
                 4.062 adet olmak üzere toplam 21.647 adet şikâyet başvurusu değerlendirilmek üzere
                 işleme alınmıştır. İncelemeye alınan toplam 21.647 adet şikâyet başvurusunun 17.615
                 tanesi (%81,37’si) Kurumumuz tarafından sonuçlandırılmış ve inceleme sonuçları
                 şikâyetçilere bildirilmiştir.

                 2018 yılı içerisinde yapılan bu başvuruların 2.498’i dostane yöntemlerle çözüme
                 kavuşturulmuştur.  Yine Kurumumuzca yapılan inceleme ve araştırma sonucunda
                 verilen toplamda 946 adet Tavsiye Kararı ile mahkemelerin iş yükünün azaltılmasına
                 katkıda bulunulmuştur.
                 Diğer taraftan, 2018 yılında verilen toplam  662 adet Ret Kararı da başvuranlara
                 mevzuat çerçevesinde talebinin yerine getirilemeyeceğini açıklaması nedeniyle kişilerin
                 yargıya başvurma oranında azalmaya sebep olabilmektedir.

                 Öte yandan, Kurumumuza yapılan başvurularda, başvuru konularının usul açısından
                 da hukuki durumu açıklığa kavuşturulmaktadır. Kurumumuzun şikâyetleri inceleme
                 usulü; süre ve menfaat ihlali şartı başta olmak üzere idari yargıdaki dava açma şartlarına
                 benzer nitelikte olması nedeniyle, bu şartları taşımayan başvurular hakkında verilen
                 İncelenemezlik Kararlarımızın dahi yargının iş yükünün azalmasına olumlu etkisi
                 olabilmektedir.
                 Kurumumuz şikâyet başvurularını incelemenin yanı sıra kişilerin bilgilendirme
                 taleplerini de karşılamaktadır. Adeta çağrı merkezi gibi çalışan bilgilendirme büromuz
                 vasıtasıyla, 2018 yılı sonu içerisinde;
                    -   31.366 adedi Kurumumuzca aranan, 54.591’i ise gelen olmak üzere toplam
                        85.957 telefon görüşmesi,
                    -   Kurumumuza e-posta yoluyla yapılan 647 adet bilgi talebi başvurusu,
                    -   4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu kapsamında yapılan 244 adet başvuru,

                    -   Kurumumuza ve İstanbul Büromuza bizzat gelen vatandaşlarla yapılan 6.690
                        adet yüz yüze görüşme,
                    -   Kurumumuzca Ombudsmanlık Halkla Buluşuyor Bölgesel  Toplantıları, İl
                        Çalışma Ziyaretleri, Üniversite Konferansları ile Uluslararası Alanda Hak
                        Arama Kültürünün Yaygınlaştırılması Kapsamında yüzü yüze gerçekleştirilen
                        yaklaşık 4.000 adet görüşme, dâhil olmak üzere toplam 97.538 kişinin bilgi
                        talebi karşılanmıştır.
                 Bu görüşmelerde şikâyet niteliği taşıyan başvurular kayıt altına alınmış; bu niteliği
                 taşımayan hususlar  hakkında ise bireylere hukuki yönlendirmelerde bulunarak
                 sorunlarının çözümüne yardımcı olunmaya çalışılmıştır. Böylece bu bilgilendirme
                 taleplerinin de karşılanması ile birlikte açılması muhtemel davaların önüne geçilmiştir.
                 Bu çerçevede, Kurumumuzca yapılan inceleme ve araştırma sonucunda verilen



             202 2018 YILLIK RAPOR
   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208