Page 200 - kdk_yillik_rapor2018
P. 200

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               Diğer taraftan Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemine geçilmesiyle birlikte devlet
               işleyişinde hızlı karar almak suretiyle etkin, verimli, hesap verebilir, vatandaş beyanına
               güvenen ve şeffaf bir kamu yönetimi oluşturmak ve kamu hizmetlerinin hızlı,
               kaliteli, basitleştirilmiş ve düşük maliyetli bir şekilde yerine getirilmesini sağlamak
               hedeflenmiştir.
               Bu kapsamda 2018/13 sayılı Cumhurbaşkanlığı Genelgesi 12/10/2018 tarihli ve 30563
               sayılı Resmi Gazetede yayımlanmıştır. Genelge ile Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi
               ile birlikte insan odaklı yönetim anlayışı doğrultusunda bürokrasinin azaltılması ve
               kurumların görev alanı dışında kalan başvurularda dahi, gerekli girişimleri yaparak
               vatandaşa gecikmeksizin nihai ve kesin bilgi vermeleri ve başvuruların doğru ve süratli
               sonuçlandırılması konusunda kamu kurum ve kuruluşlarına talimat verilmiştir.
               6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun 5 inci maddesinde Kurumumuzun
               görevleri; “idarenin işleyişi ile ilgili şikâyet üzerine, idarenin her türlü eylem ve işlemleri
               ile tutum ve davranışlarını; insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde, hukuka
               ve hakkaniyete uygunluk yönlerinden incelemek, araştırmak ve idareye önerilerde
               bulunmak” şeklinde tarif edilmiştir.
               Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar
               Hakkında Yönetmeliğin 6 ncı maddesi gereğince Kurumumuz, inceleme ve araştırma
               yaparken idarenin iyi yönetim ilkelerine uygun işlem ve eylem ile tutum veya davranışta
               bulunup bulunmadığını gözetecektir.
               Bu çerçevede Kurumumuz “insan dostu”  ve “hizmet odaklı” bir idari kültürün en
               üst seviyede yerleşmesi, vatandaşın kamu hizmetine en hızlı ve sorunsuz bir şekilde
               erişmesi, kamu hizmetlerinde kalitenin artırılması ve şeffaf, hesap verebilir bir idarenin
               oluşmasına katkı sağlamak amacıyla çalışmalarını yürütmektedir.

               Kurumumuzca, Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sisteminin idarenin işleyişi ve kamu
               hizmetlerinin sunumuna ilişkin getirdiği yeni bakış açısına uyum sağlamak, hem
               Kurumumuzun yeni rolünü güçlendirmek hem de denetim alanına giren hususlarda
               idarenin işleyişine olumlu katkı sağlamak amacıyla 13/11/2018 tarihli bir İç Genelge
               yayımlanmıştır.

               İç Genelgede; Kurumumuza yapılan başvurular incelenirken, kamu kurum ve
               kuruluşlarının kendilerine ulaşan başvurularda, vatandaşı ilgili kuruluşa yönlendirmek
               yerine, olaya müdâhil olarak sorunun çözümünde rol almaları ve başvuruları ilk başvuru
               yerinde sonuçlandırmak amacıyla gerekli çalışmaları yapıp yapmadıkları hususlarının da
               iyi yönetim ilkeleri açısından değerlendirilmesi gerektiğine vurgu yapılmıştır.
               Yine İç Genelgede, Cumhurbaşkanlığı Genelgesi hükümleri de dikkate alınarak,
               şikâyetler incelenirken daha aktif rol oynamak suretiyle sorunun çözümüne yönelik
               olarak dostane çözüm yolları ve diğer tüm alternatif seçeneklerin denenmesi ve idarelerin
               vatandaşın sorununu çözmeye zorlanması gerektiği hususlarının altı çizilmiştir.




                                                                        2018 YILLIK RAPOR  199
   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205