Page 222 - kdk_yillik_rapor2018
P. 222

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               düzenlemenin yapılmadığı, dolayısıyla  Yönetmelikte sivil personel için periyodik
               muayene yükümlülüğü getirilmemesine rağmen  Türk Silahlı Kuvvetleri, Jandarma
               Genel Komutanlığı, Sahil Güvenlik Komutanlığı Personelinin Sağlık Muayene
               Yönergesinin Dördüncü Bölümünün 1 inci maddesi kapsamında sağlık durumlarının
               tespiti maksadıyla sivil personelin azami üç yılda bir defa periyodik muayeneye tabi
               tutulmasının, sivil personelin sağlık işlemleri için  Yönetmelikte öngörülmüş olan
               yükümlülüklerini genişlettiği ve bu durumun normlar hiyerarşisine ve dolayısıyla
               kanunlara uygunluk ilkesine aykırılık teşkil ettiği değerlendirilmiştir.

               Açıklanan gerekçelere dayanarak Türk Silahlı Kuvvetleri, Jandarma Genel Komutanlığı,
               Sahil Güvenlik Komutanlığı Personelinin Sağlık Muayene  Yönergesinin Dördüncü
               Bölümünün 1 inci maddesinde öngörülen, “TSK personeli TSK İç Hizmet Kanunu
               ilgili maddeleri gereği sağlık durumlarının tespiti maksadıyla (sivil personel dâhil,
               uzman erbaşlar hariç), azami üç yılda bir defa periyodik muayeneye tabi tutulur.”
               hükmünün ve bu hüküm kapsamında başvuran hakkında tesis edilen işlemlerin ortadan
               kaldırılması için gereğinin yapılması hususunda Milli Savunma
                                               9
               Bakanlığına Tavsiyede Bulunulmasına  karar verilmiştir.
               6.1.4.3 Fazla Çalışma Karşılığı Ücret Verilmesi veya İzin Kullandırılması
               Talebi

               Hava Kuvvetleri Komutanlığının Eskişehir’de mukim 1 inci Hava İstihkâm  Tabur
               Komutanlığı emrinde sivil memur olarak görev yapan başvuran, 2017 yılı Planlı İnşaat
               Görevleri  Uygulama  Emri  kapsamında  28/06/2017-06/10/2017  tarihleri  arasında
               fazla mesai yaptığını, yaptığı fazla mesailer  hakkında  idareye  yaptığı  başvurusunun
               657  sayılı  Devlet  Memurları  Kanununun 232 nci maddesine atıfla reddedildiğini,
               görev yaptığı 1 inci Hv.İs.İnş.Tb.K.lığı ile aynı görevleri icra eden ve aynı personel
               yapısına sahip olan Ankara’da mukim 3 üncü Hv.İs.İnş.Tb.K.lığı bünyesinde çalışan
               personelin  aynı emir  kapsamında  fazla  çalışma  saatlerine  karşı  vardiya  izni/istirahati
               kullandıklarını, bu durumun eşitlik ilkesine aykırı olduğunu iddia ve ifade ederek, söz
               konusu tarihler arasında hafta sonları da dâhil olmak üzere yaptığı fazla çalışma karşılığı
               olarak tarafına ücret ödenmesini, mümkün olmaması durumunda ise her 8 saat fazla
               mesai karşılığı olarak 1 gün izin kullandırılmasını talep etmektedir.

               Kurumumuzca yapılan incelemede;  Türk Silahlı Kuvvetlerinde görev yapan devlet
               memurları  Türk Silahlı Kuvvetleri İç Hizmet Kanunun 33 ncü maddesindeki
               hükümlere riayetle kendi özel  kanunlarına göre izinlerini kullanabilmektedir. Anılan
               Kanun maddesinde ise, kıt’a, karargâh ve kurumlarda günlük çalışma saatlerinin
               mevsim iklim ahval ve hizmetin özelliklerine göre talimatlarla tespit edileceği hususu
               özellikle belirtilmiştir.  Türk Silahlı Kuvvetlerinde görevli askeri ve sivil personelin
               günlük çalışma saatleri ise MY 12-1 sayılı  Yönerge ile düzenlenmiştir. Söz konusu
               Yönergede haftalık çalışma saati toplamının asgari 40 saat olduğu, cumartesi ve pazar

               9  2018/3454 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 07/08/2018 tarihli Tavsiye Kararı


                                                                        2018 YILLIK RAPOR  221
   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227