Page 261 - kdk_yillik_rapor2018
P. 261

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 hak arama kültürünü teşvik ederek çocuk haklarını korumakta ve geliştirmektedir.
                 Kurumumuz çocuk sayfasından başvuru yapmak ücretsiz sunulan bir hizmettir. Ayrıca
                 çocuk hakları alanında bilgi edinmek isteyen ebeveynler ve bu alanda çalışan profesyonel
                 meslek  sahipleri,  Kurumumuz  çocuk  internet  sayfasında yer  alan çocuk  alanındaki
                 kurumsal faaliyetlere ve çocuk başvurularına ilişkin karar örneklerine erişebilmektedir.

                 Hak arama kültürü konusunda müfredat kapsamında bilinçlendirilen çocukların KDK
                 çocuk internet sayfasından yaptığı başvurularda öne çıkan konular arasında “okullarda
                 bilişim laboratuvarı ve akıllı tahta ile kütüphane ihtiyacı; okul kantininin, test kitaplarının
                 ve ödev kağıtlarının pahalı olması; okul çevresinin güvenliği; okulda güvenlik görevlisi
                 çalıştırılması; okula ulaşım güzergahında trafik güvenliğinin sağlanması, okul yolunda
                 kaldırım yapılması, alt ve üst geçit, trafik lambası ve yaya geçidi talepleri; okullarda yetersiz
                 hijyen koşullarının iyileştirilmesi; kapalı spor salonu ihtiyacı; çocukların cinsiyetine
                 göre ayrılmış soyunma odası bulunmayan okullarda soyunma odası ve öğrenci dolabı
                 ihtiyacı; meslek liselerine sınavsız geçiş hakkı verilmesi; bursluluk sınavında öğretmen
                 çocuklarının durumunun iyileştirilmesi; İmam Hatip okul müfredatının değiştirilmesi
                 ve beden eğitimi dersi eklenmesi; sınav sisteminde ani değişiklik yapılmaması ve sistem
                 değişikliklerinin belirli bir program dâhilinde ve öğrenciler bilgilendirilerek yapılması;
                 okulda şiddetin, öğretmen ve idarecilerin olumsuz, ayrımcı tutum ve davranışları ile
                 akran zorbalığının önlenmesi; okulda, arkadaş çevresinde veya aile ortamında psikolojik
                 baskının ortadan kaldırılması; kalabalık sınıf mevcudu olan okullarda duruma çözüm
                 bulunması; teneffüs sürelerinin uzatılması; öğretmen eksikliklerinin giderilmesi, tablet
                 ve teknolojik araç gereç bağımlılığına yönelik tedbir alınması, bilgi teknolojileri ve
                 sosyal medya kullanımı, siber zorbalık; ikamet bölgesinde internet sağlayıcı alt yapı
                 sağlanması; uygunsuz internet içeriklerinin engellenmesi; çöp kutularının yetersizliği
                 ve çevre temizliği ihtiyacı; çevreyi kirletenlere yaptırım uygulanması; sokak köpeklerine
                 barınak sağlanması ve hayvanlara yönelik şiddet uygulayanlara ceza verilmesi; yerel
                 yönetimlerin spor sahası yapması; toplu ulaşım araçlarında engellilere yönelik olumsuz
                 tutum sergileyen yolcu ve şoförlerin uyarılması; seyir halinde telefonla konuşan otobüs
                 şoförlerine yaptırım uygulanması; görme engellilere hassas yaklaşılması; ebeveynin alkol
                 kullanımı; hastanede diş teli için Avro cinsinden ücret talep edilmesine itiraz; televizyon
                 dizilerinin çocukları şiddete yönelten içeriklerine yönelik tedbir alınması; yatılı Kur’an
                 kursunda şiddetin önlenmesi; sokak çocuklarının eğitim ve diğer ihtiyaçlarının
                 karşılanması, bazı köylerde okula gidemeyen çocuklara yönelik önlem alınması, ihtiyaç
                 sahibi çocuklara sosyal yardım yapılması” yer almaktadır.
                 Çocuk başvuruları arasında çoğunluğu oluşturan eğitim kalitesi kapsamındaki
                 sorunların çözümünde, KDK Çocuk sayfası üzerinden doğrudan çocuklardan alınan
                 başvuruların Milli  Eğitim  Bakanlığı  çalışmalarında  dikkate alınmasının  çocuğun
                 görüşüne başvurulması, çocuğun katılımı haklarının fiilen uygulanması ilkelerinin yanı
                 sıra çocukların okullardaki ihtiyaçlarına uygun ve etkin çözümler üretilmesine katkı
                 sağlaması açısından da önemli olduğu değerlendirilmektedir.



             260 2018 YILLIK RAPOR
   256   257   258   259   260   261   262   263   264   265   266