Page 305 - kdk_yillik_rapor2018
P. 305

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 birlikte, ilköğretime ilişkin hususların düzenlendiği, MEB Ortaöğretim Kurumları
                 Yönetmeliğinde dayanaklar arasında 222 sayılı Kanunun da gösterildiği anlaşılmış, fakat
                 bu kanunda yer alan düzenlemeler dışında ortaöğretim kurumlarındaki öğretmenlerin/
                 rehber öğretmenlerin izinlerine ve görevlendirilmelerine ilişkin ayrıksı hükümler içeren
                 başka bir yasal düzenlemeye de rastlanmamıştır.

                 Kurumumuzca yapılan değerlendirme neticesinde; Milli Eğitim Bakanlığı
                 Ortaöğretim Kurumları  Yönetmeliğinin 90 ıncı maddesinin ikinci fıkrası gereği
                 yapılan görevlendirmelerin, milli eğitimin temel amaçları çerçevesinde ve kamu
                 yararı amacına yönelik olduğu gözetilmekle birlikte, rehber öğretmenlerin izinlerine
                 ve görevlendirilmelerine ilişkin ayrıksı hükümler içeren bir yasal düzenleme
                 bulunmadığından, Anayasada düzenlenen dinlenme hakkı ve hukuki güvenlik ilkesi
                 açısından  yapılan  görevlendirmelere  ilişkin  yasal  düzenleme  yapılmasının gerektiği
                 kanaat ve sonucuna varılmak suretiyle başvurunun kabulüne; rehber öğretmenlerin
                 görevlendirmelerin yasal dayanağının oluşturulması hususunda Milli Eğitim Bakanlığına
                                      71
                 Tavsiyede Bulunulmasına   karar verilmiştir.
                 6.5.4.2  Spor  Federasyonlarının  İşlem  ve  Uygulamaları  ile  Sporda  Hak
                 İhlalleri
                 Kurumumuzca  Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) ve çeşitli spor federasyonları
                 hakkında  yapılan, tarafsız  ve bağımsız  spor yargılaması,  haberleşme  özgürlüğü, özel
                 hayatın gizliliği, kadın sporcuya mobbing, bilgi edinme hakkı, hukuki dayanaktan
                 yoksun iş ve işlemler ile sair iddia ve konuları içeren başvurular incelenmeye başlanmış,
                 bazıları da Tavsiye Kararı ile neticelendirilmiştir.
                 Söz konusu başvurulara bakıldığında sporcuların, hakemlerin, antrenörlerin ve
                 federasyonlarda  yönetici  düzeyindeki  kişilerin  sosyal  medyada  yapmış  olduğu
                 paylaşımların, tutum ve davranışlarının sportmenliğe aykırılık gerekçesi ile disipline
                 sık sık konu edildiği, disiplin yargılamasının spor disiplinini sağlamanın ötesinde
                 kullanılabildiği, Federasyonların çeşitli kurullarının iş ve işlemlerinde hukuki dayanak
                 ve gerekçelerinin sınırlı kalabildiği görülmektedir.
                 Bir diğer önemli başvuru alanı, Federasyonlar karşısında spor süjelerinin talep
                 ettikleri bilgiye erişememe, Federasyonların iş ve işlemlerin açık olmaması konularını
                 içermektedir. Bu da Kurum tarafından bilgi edinme hakkı, kanunlara uygunluk ve
                 şeffaflık gibi yönetime konu bir takım sorumluluklarının yerine getirilmediği iddiaları
                 açısından başvuruların ele alınmasını gerektirmektedir. Bu anlamda, bu dosyalar
                 ifade özgürlüğü, adil yargılanma ve etkili başvuru ve hatta ayrımcılık yasağı ilkeleri
                 ve kavramları açısından da ele alınabilmekte, iyi yönetim ilkeleri kapsamında da
                 değerlendirilmektedir. Konuyla ilgili Tavsiye Kararı örneğine aşağıda yer verilmiştir.


                 71 2017/8915 şikâyet numaralı başvuru hakkındaverilen 08/02/2018 tarihli Tavsiye Kararı




             304 2018 YILLIK RAPOR
   300   301   302   303   304   305   306   307   308   309   310