Page 310 - kdk_yillik_rapor2018
P. 310
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
çizmiş olup promosyon ödemeleri bağlamındaki tereddütleri bir noktaya kadar
gidermiştir.
Ancak zaman içinde değişen şartlarla birlikte, Genelgenin 5 inci ve 4 üncü maddesinin
yeniden ele alınması gerekmiş ve bu kapsamda söz konusu maddelerde değişiklik
öngörmek üzere sırasıyla 2008/18 sayılı ve 2010/17 sayılı Başbakanlık Genelgeleri
çıkarılmıştır. Özellikle bu değişikliklerle birlikte, promosyon bedelinin doğrudan kamu
personelinin aylık veya ücretinin tamamlayıcı bir parçası olduğu da ortaya konulmuştur.
Promosyon bedelleri bağlamında Kurumumuza çok sayıda şikâyet başvurusu
iletilmektedir. Bunlar arasında, genellikle protokol yürürlükteyken göreve başlayan kamu
görevlilerinin promosyon imkânından faydalanamamasından kaynaklı şikâyetler öne
çıkmaktadır. Bu bağlamda, banka promosyonu ödenmesi taleplerinin kamu idarelerince
reddine ilişkin işlemlerin hukuka, hakkaniyete ve eşitlik ilkesine uygun olmadığı
değerlendirilerek, protokol tarihinden sonra göreve başlayan personele, göreve başladığı
tarih ile protokollerin geçerli olduğu son tarih arasındaki döneme ilişkin hesaplanacak
promosyon tutarlarının ödenmesi ve promosyon sözleşmesi imzalanmasından sonra
ilgili kuruma açıktan veya naklen atanacak personelin olabileceği göz önünde
bulundurularak ileride yaşanabilecek benzer problemlerin önüne geçilmesi amacıyla
bundan sonra yapılacak protokollerde bu durumların göz önünde bulundurulması
hususlarında Tavsiye Kararları verilmiştir. Bununla birlikte, halihazırda kamu personeli
olmayan ve emekli olup promosyon imkânından faydalanmak isteyen vatandaşlar ile
daimi işçi statüsüne 7079 sayılı Kanun marifetiyle geçen kişilerin de promosyon talepleriyle
Kurumumuza şikâyet başvurusunda bulundukları görülmektedir. Anılan durumdaki
başvuranlarla ilgili de gerekli inceleme ve değerlendirmeler yapılmaktadır. 73
6.6.1.1.1 Protokol Yürürlükteyken Göreve Başlayan Şikâyetçiye Promosyon
Ödemesi Yapılmamış Olması Hakkında
Şikâyetçi, Kars İli, Arpaçay İlçesinde görevliyken 26/11/2016 tarihinde tayin edilerek
Kırıkkale İlinde göreve başladığını; önceki çalıştığı yerden promosyon ödemesi
almadığını; Kırıkkale’deki Müdürlükte göreve başlamasıyla birlikte, sözlü olarak
promosyon talebini ilettiğini, ancak protokol yürürlükteyken göreve başlayan personel
için ayrılan paranın bittiği gerekçesiyle kendisine ödeme yapılmadığını; ilerleyen süreçte,
sonradan göreve başlayan personel için ayrılan bedellerin diğer personele dağıtıldığını
öğrendiğini; 08/02/2018 tarihinde gerçekleştirilen söz konusu ödeme üzerine, aynı
gün dilekçeyle İl Müdürlüğüne başvurduğunu; söz konusu müracaatına olumsuz cevap
aldığını iddia ederek promosyon imkânından yararlanmayı talep etmiştir.
73 26/03/2018 tarihli ve 2017/12654 Şikâyet No.lu, 27/03/2018 tarihli ve 2017/14788 Şikâyet No.lu,
2820/04/2018 tarihli ve 2018/507 Şikâyet No.lu, 24/07/2018 tarihli ve 2018/1001 Şikâyet No.lu,
18/05/2018 tarihli ve 2018/2238 Şikâyet No.lu, 18/05/2018 tarihli ve 2018/2855 Şikâyet No.lu,
10/09/2018 tarihli ve 2018/4222 Şikâyet No.lu, 23/10/2018 tarihli ve 2018/6405 Şikâyet No.lu Tavsiye
kararları
2018 YILLIK RAPOR 309