Page 448 - kdk_yillik_rapor2018
P. 448
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Belediye Başkanlığının kullanımında iken, ASKİ’nin cevabi yazısından, bölgenin su
ve kanal hizmetlerinin 12/11/2012 tarihinde 6360 sayılı yasa ile ASKİ’ye verildiği
hususunun belirtildiği, dolayısıyla bahsi geçen taşınmazın 12/11/2012 tarihinden
beri ASKİ’nin zilyetliğinde/kullanımında olduğu, başvuranın 2008 yılından beri pek
çok kez söz konusu taşınmazla ilgili ecrimisil talebinde bulunduğu iddiasının mevcut
olduğu, idarenin bu hususta başvurana herhangi bir zarar-ziyan ödenmediğini ve
başvuranın ecrimisil talebinin yersiz olduğunu belirttiği, ayrıca idarenin su deposu için
2
gereken alanda 1380/2158 m hissenin başvurana verildiğini kabul ettiği, ayrıca bahsi
geçen taşınmazın başvuranın ecrimisil talebini 2009 yılında Elmadağ Asliye Hukuk
Mahkemesi nezdinde açtığı davaya konu etmediği, Yargıtay’ın yerleşik içtihatları gereği
başvuru konusu taşınmazın 19/06/2015 tarihinde idare adına, yine aynı tarihte iki ayrı
gayrimenkulün başvuran adına tescil edilmiş olması sebebiyle başvuranın bu tarihten
sonraki döneme ilişkin ecrimisil talebinde bulunamayacağı, zira Medeni Kanunun
995 inci maddesi gereği ecrimisil davasının iyiniyetli olmayan zilyede karşı açılması
mümkün bulunduğundan, üzerinde su deposu bulunan taşınmaz 19/06/2015 tarihinde
başvuranın mülkiyetinden çıktığından, başvuranın idareye karşı 19/06/2015 tarihi
sonrası kötüniyet iddiasında bulunamayacağı, netice itibariyle 19/06/2015 tarihine
kadar olan süreç için başvurana ecrimisil ödenmesinin hukuken mümkün bulunduğu
değerlendirilmektedir.
Bu itibarla, 19/06/2015 tarihine kadar başvuranın mülkiyetinde bulunan taşınmazın
1980 yılından beri su deposu olarak idarenin kullanımında bulunduğu gerekçesiyle
kendisine ecrimisil ödenmesi talebine ilişkin olarak, başvurana ecrimisil bedelinin
makul sürede ödenmesini teminen yeni bir işlem tesisi hususunda, Ankara Su ve
Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğüne Tavsiyede Bulunulmasına 186 karar verilmiştir.
6.15 NÜFUS, VATANDAŞLIK, MÜLTECİ VE SIĞINMACI HAKLARI
Nüfus, vatandaşlık, mülteci ve sığınmacı hakları alanında başvurular “nüfus hizmetleri
ve işleri; vatandaşlık hizmetleri; vize ve pasaport sorunları; yurtdışında geçici veya sürekli
olarak bulunan Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarının sorunları; kaçak ve sığınmacıların
sorunları; soydaş akraba toplulukları hakkındaki sorunlar; nüfus, vatandaşlık, mülteci
ve sığınmacı haklarına ilişkin diğer konular” alt alanlarında incelenmiştir.
6.15.1 Türk Vatandaşlığına Kabul ile Nüfus ve Vatandaşlık Hizmetlerinin
Sunumunda Yaşanan Sorunlar
Kamu idarelerinin doğrudan vatandaşlara, özel sektöre ve diğer kamu kurumlarına
sundukları hizmetin, vatandaş beyanına güvenen ve şeffaf bir kamu yönetim anlayışı
çerçevesinde, hizmet alanlara en yakın birimlerce, etkin, verimli, hesap verebilir, hızlı,
kaliteli, basitleştirilmiş ve düşük maliyetli bir şekilde yerine getirilmesi, usullerin
sadeleştirilmesi ve bürokratik kademelerin azaltılmasını temin etmek üzere 31/07/2009
tarihli ve 27305 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Kamu Hizmetlerinin
186 2017/10794 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 19/02/2018 tarihli Tavsiye Kararı
2018 YILLIK RAPOR 447