Page 481 - kdk_yillik_rapor2018
P. 481
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Hekimliği Uygulama Yönetmeliği”nin 8 inci maddesinin üçüncü fıkrasında, gerekli
mevzuat değişikliği çalışmalarının yürütülmesi hususunda Sağlık Bakanlığına Tavsiyede
Bulunulmasına 216 karar verilmiştir.
6.18 SOSYAL HİZMETLER
Sosyal hizmetler alanında Kurumumuza yapılan başvurular “şehit yakınları ile gazilere
yönelik sosyal hizmet ve yardımlar; 65 Yaşını Doldurmuş Muhtaç, Güçsüz ve Kimsesiz
Türk Vatandaşlarına Aylık Bağlanması Hakkında Kanuna göre sakatlık ve yaşlılık
aylığı bağlanması; korunmaya, bakıma ve yardıma muhtaç yaşlılara yönelik hizmetler;
yaşlılara yönelik sosyal hizmet ve yardımlar; sosyal yardımlaşma ve dayanışmayı teşvik
fonu kapsamındaki uygulamalar; sosyal adaletin sağlanması; sosyal hizmetlere ilişkin
diğer konular” alt alanlarında incelenmektedir.
6.18.1 Köy Evinin Yandığını Belirten Başvurana Maddi Yardım Sağlanması
Başvuran; Kastamonu İli Araç İlçesi Gemi Köyünde bulunan evinin 17/07/2017
tarihinde çıkış nedeni bilinmeyen bir yangın neticesinde tamamen yandığını, yangından
4 gün sonra Araç Kaymakamlığına müracaat ederek Afet ve Acil Durum Yönetimi
Başkanlığından yardım talebinde bulunduğunu, yardım alamaması üzerine Araç
Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfına başvurduğunu, 3294 sayılı Kanuna göre
kendisine yardım yapılması gerektiğini ancak sosyal güvencesi bulunduğu için yardım
talebinin reddedildiğini, ayrıca Kastamonu Valiliğinin yazılarında evrak-ı müspitelerinin
postadan geç gelmesinden bahsedildiği, bunda kendi hatasının bulunmadığı hususlarını
belirtmekte ve tarafına oturabileceği bir konutun yaptırılmasını, yaşamı için gerekli araç
gereçlerin alımı için yardım edilmesini talep etmektedir.
Kurumumuzca yapılan inceleme sonucunda; başvuranın yardım talebinin Afet ve Acil
Durum Yönetimi Başkanlığı tarafından başvuru süresinde yapılmadığı için reddedildiği,
zira ilgili mevzuat gereği başvurunun Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığına afetin
bitişinden itibaren 15 gün içinde ulaştırılması gerektiği, bu çerçevede başvuranın
başvurusunu doğru mercilere ve zamanında yaptığı, dolayısıyla herhangi bir kusurunun
bulunmadığı, Kastamonu Valiliği İl İdare Kurulu Müdürlüğünün Afet ve Acil Durum
Yönetimi Başkanlığına gönderdiği 01/05/2018 tarihli yazısında da gecikmenin sistem
hatası ve posta gecikmesinden kaynaklı hatadan kaynaklandığının belirtildiği, buna
rağmen bir gelişme kaydedilemediği, “acil yardım” durumunun söz konusu olduğu ve
15 günlük başvuru süresinin bulunduğu bir durumda idarelerin en hızlı iletişim yolunu
kullanmalarının tartışmasız gerekli olduğu, somut olayda başvuranın ikamet edebileceği
başka bir adresinin bulunduğu için şanslı olduğu ancak bunun her vakada söz konusu
olamayabileceği, dolayısıyla bu kadar önemli bir durumda evrak posta ile gönderilecekse
bile evrakın teslim sürecinin takip edilmesinin gerektiği, bu kapsamda da postanın teslim
edildiğini tespit edebilecek yöntem seçilerek gönderiminin sağlanmasının şart olduğu,
ilgili Genelge çerçevesinde her ne kadar başvuru süresi geçtiği için talebin reddedilmesi
216 2018/3840 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 25/9/2018 tarihli Tavsiye Kararı
480 2018 YILLIK RAPOR