Page 480 - kdk_yillik_rapor2018
P. 480
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
yandan Anayasada sosyal bir hak olarak tanımlanan “sağlık hakkı” ve “sosyal güvenlik
hakkı”nın doğrudan “yaşam hakkı” ile bağlantılı olduğu gözetilerek, hakkında yeterli
kanıt düzeyini sağlayacak bilimsel çalışmalar olan, alternatif tedavilere karşı üstünlüğü
bulunan, kanıta dayalı tıp ilkeleri çerçevesinde tıbbi malzemenin klinik faydaları
değerlendirildiğinde “Kurumca Bedeli Karşılanacak Tıbbi Malzeme Listelerinden SUT
eki EK-3/C “Ayakta Tedavilere Ait Tıbbı Malzemeler” listesine dâhil edilmesi önerisi
ilgili idarelerce de uygun bulunan INR test ölçüm çubuklarının ve INR cihazının Sağlık
Uygulama Tebliğinde yer alması ve SGK’nın geri ödemesi kapsamına dâhil edilmesi
yönünde Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığına Tavsiyede Bulunulmasına 215 karar
verilmiştir.
6.17.3.2 Mülga Türkiye Halk Sağlığı Kurumunun 07/03/2016 Tarihli ve 1090
Sayılı Talimat Yazısının Uygulanması Noktasında Oluşan Tereddütlerin
Giderilmesi İçin “Aile Hekimliği Uygulama Yönetmeliği”nin 8 inci Maddesinin
Üçüncü Fıkrasında, Gerekli Mevzuat Değişikliği Çalışmalarının Yürütülmesi
Aile hekimi olan başvuran, kesin kayıtlı nüfusunda yer alan ve Mernis adresleri
farklı ilçelerde olan kişilerin kayıtlarının, Mernis adreslerine göre en yakın aile
hekimliği birimine aktarılması için yaptığı başvurunun il değişikliğinin gerçekleşmediği
gerekçesiyle reddine yönelik işlemin incelenerek gereğinin yapılmasını talep etmektedir.
Aile Hekimliği Uygulama Yönetmeliğinin “Aile hekimliği birimine kişi kaydı ve aile
hekimi seçimine ilişkin esaslar” başlıklı 8 inci maddesinde yer verilen “her ilçe ve
10/7/2004 tarihli ve 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanununa tabi olmayan il
merkezlerinin ayrı bir bölge olduğu” yönündeki ibare; mülga Türkiye Halk Sağlığı
Kurumu’nun uygulama birliğini sağlamak üzere hazırladığı 07/03/2016 tarihli ve 1090
sayılı yazısında kişinin ikamet değişikliğinin Mernis kayıtlarına yansıması durumunda
Aile Hekimliği Uygulama Yönetmeliğinin 8 inci maddesinin üçüncü fıkrası hükmü
doğrultusunda aile hekimliği değişikliğinin yapılmasının gerektiği, uygulamada her ilçe
ve 10/7/2004 tarihli ve 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanununa tabi olmayan il
merkezleri de ayrı bir bölge kabul edilerek, ilçeler arası ikamet değişikliğinde de aynı
prosedür uygulanmak suretiyle aile hekimliği değişikliğinin yapılabileceği yönündeki
görüşü; ayrıca Aile Hekiminin koruyucu sağlık hizmeti verememesinin Aile Hekimliği
Ödeme ve Sözleşme Yönetmeliği hükümleri doğrultusunda hekimin ödemeye esas
performansında düşüşlere neden olabileceği gözetildiğinde, başvurunun kabulü ile;
1. Başvuranın “ilçe dışı göç” nedeniyle ikamet değişikliği Mernis kayıtlarından tespit
edilen üzerindeki kişi kayıtlarının, Aile Hekimliği Uygulama Yönetmeliğinin 8 inci
maddesinin üçüncü fıkrasındaki prosedür uygulanmak suretiyle Mernis adreslerine en
yakın Aile hekimine aktarılması yönünde Hatay Valiliği İl Sağlık Müdürlüğüne;
2. Mülga Türkiye Halk Sağlığı Kurumunun 07/03/2016 tarihli ve 1090 sayılı
talimat yazısının uygulanması noktasında oluşan tereddütlerin giderilmesi için “Aile
215 2018/3387 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 4/9/2018 tarihli Tavsiye Kararı
2018 YILLIK RAPOR 479