Page 480 - kdk_yillik_rapor2018
P. 480

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               yandan Anayasada sosyal bir hak olarak tanımlanan “sağlık hakkı” ve “sosyal güvenlik
               hakkı”nın doğrudan “yaşam hakkı” ile bağlantılı olduğu gözetilerek, hakkında yeterli
               kanıt düzeyini sağlayacak bilimsel çalışmalar olan, alternatif tedavilere karşı üstünlüğü
               bulunan, kanıta dayalı tıp ilkeleri çerçevesinde tıbbi malzemenin klinik faydaları
               değerlendirildiğinde “Kurumca Bedeli Karşılanacak Tıbbi Malzeme Listelerinden SUT
               eki EK-3/C “Ayakta Tedavilere Ait Tıbbı Malzemeler” listesine dâhil edilmesi önerisi
               ilgili idarelerce de uygun bulunan INR test ölçüm çubuklarının ve INR cihazının Sağlık
               Uygulama Tebliğinde yer alması ve SGK’nın geri ödemesi kapsamına dâhil edilmesi
               yönünde Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığına  Tavsiyede Bulunulmasına 215  karar
               verilmiştir.
               6.17.3.2  Mülga Türkiye Halk Sağlığı Kurumunun 07/03/2016 Tarihli ve 1090
               Sayılı Talimat Yazısının Uygulanması Noktasında Oluşan Tereddütlerin
               Giderilmesi İçin “Aile Hekimliği Uygulama Yönetmeliği”nin 8 inci Maddesinin
               Üçüncü Fıkrasında, Gerekli Mevzuat Değişikliği Çalışmalarının Yürütülmesi
               Aile hekimi olan başvuran, kesin kayıtlı nüfusunda yer alan ve Mernis adresleri
               farklı  ilçelerde olan  kişilerin  kayıtlarının,  Mernis adreslerine göre en yakın aile
               hekimliği birimine aktarılması için yaptığı başvurunun il değişikliğinin gerçekleşmediği
               gerekçesiyle reddine yönelik işlemin incelenerek gereğinin yapılmasını talep etmektedir.
               Aile Hekimliği Uygulama Yönetmeliğinin “Aile hekimliği birimine kişi kaydı ve aile
               hekimi seçimine ilişkin esaslar” başlıklı 8 inci maddesinde yer verilen “her ilçe ve
               10/7/2004 tarihli ve 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanununa tabi olmayan il
               merkezlerinin ayrı bir bölge olduğu” yönündeki ibare; mülga  Türkiye Halk Sağlığı
               Kurumu’nun uygulama birliğini sağlamak üzere hazırladığı 07/03/2016 tarihli ve 1090
               sayılı yazısında kişinin ikamet değişikliğinin Mernis kayıtlarına yansıması durumunda
               Aile  Hekimliği  Uygulama  Yönetmeliğinin  8  inci  maddesinin  üçüncü fıkrası  hükmü
               doğrultusunda aile hekimliği değişikliğinin yapılmasının gerektiği, uygulamada her ilçe
               ve 10/7/2004 tarihli ve 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanununa tabi olmayan il
               merkezleri de ayrı bir bölge kabul edilerek, ilçeler arası ikamet değişikliğinde de aynı
               prosedür uygulanmak suretiyle aile hekimliği değişikliğinin yapılabileceği yönündeki
               görüşü; ayrıca Aile Hekiminin koruyucu sağlık hizmeti verememesinin Aile Hekimliği
               Ödeme ve Sözleşme  Yönetmeliği hükümleri  doğrultusunda hekimin ödemeye esas
               performansında düşüşlere neden olabileceği gözetildiğinde, başvurunun kabulü ile;
               1. Başvuranın “ilçe dışı göç” nedeniyle ikamet değişikliği Mernis kayıtlarından tespit
               edilen üzerindeki kişi kayıtlarının,  Aile Hekimliği Uygulama  Yönetmeliğinin 8 inci
               maddesinin üçüncü fıkrasındaki prosedür uygulanmak suretiyle Mernis adreslerine en
               yakın Aile hekimine aktarılması yönünde Hatay Valiliği İl Sağlık Müdürlüğüne;

               2. Mülga  Türkiye Halk Sağlığı Kurumunun 07/03/2016 tarihli ve 1090 sayılı
               talimat yazısının uygulanması noktasında oluşan tereddütlerin giderilmesi için “Aile

               215  2018/3387 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 4/9/2018 tarihli Tavsiye Kararı


                                                                        2018 YILLIK RAPOR  479
   475   476   477   478   479   480   481   482   483   484   485