Page 131 - 2019 Yıllık Rapor web
P. 131
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
ilgili kurum ve kuruluşlardan yazılı olarak bilgi belge talep edilmiş, elde edilen bilgi ve
belgelerin değerlendirilmesi sonucunda; başvuruya konu işlemin İstanbul Şehir Hatları
A.Ş. Genel Müdürlüğü tarafından, İstanbul Liman Başkanlığının bilgisi ve talimatı
doğrultusunda gerçekleştirildiği anlaşılmıştır. Konunun dostane bir şekilde çözümüne
yönelik olarak da; şikâyete konu olan gemilerin başvuranın rahatsızlığını asgari düzeye
indirecek şekilde bağlanması için gerekli önlemlerin alınacağı, konunun İstanbul
Liman Başkanlığına iletilerek, ortak bir çalışma ile sorunun tümden halledilmesi
yönünde gerekli çalışmaların başlatılacağı anlaşılmıştır. Böylece Şehir Hatları A.Ş.
tarafından da kabul gördüğü üzere vatandaşın mülkiyet hakkının korunması sağlanmış
ve mağduriyetinin giderilmiş olacağı gibi, kamu hizmetlerinin de en sağlıklı şekilde
yürütülmesi temin edilmiş olacağı ifade edilmiştir. Başvuran tarafından da Kurum
olarak, konuyu takibimiz ve desteğimiz ile şikâyet edilen kurum İstanbul Şehir
Hatları Turizm Sanayi ve Ticaret A.Ş. (Şehir Hatları) ile konunun çözümü hakkında
karşılıklı olarak mutabakata varmış bulundukları belirtilmiştir. Dolayısıyla şikâyetçinin
mağduriyetinin giderilmesi yönünde başvuranla idare arasında mutabakat sağlandığı
tespit edildiğinden, Kurum Yönetmeliğinin “Dostane çözüm kararı” başlıklı 33/A
11
maddesinin birinci fıkrası çerçevesinde başvuru hakkında Dostane Çözüm Kararı
verilmiştir.
Terörist Saldırı Nedeniyle Oluşan Mağduriyete İlişkin Tazminat Ödenmesi
Başvuran müvekkili tarafından yapılan başvuruda, müvekkillerinin murisinin hayatını
kaybetmesine neden olan Güvenpark bombalı saldırısı sonucu açılan tazminat istemli
dava neticesinde İdare Mahkemesi tarafından verilen kararla tazminata hükmedildiği,
ilgili idareden ilama konu tazminat ve alacakların ödenmesinin talep edildiği, ancak
idarece yasal süre içinde ödeme yapılmadığı, söz konusu ilama ilişkin İcra Müdürlüğünce
icra emri düzenlenerek ilgili idareye tebliğ edildiği, fakat bugüne kadar idare tarafından
herhangi bir ödemenin yapılmadığı belirtilmiş, söz konusu mahkeme kararının yerine
getirilerek mağduriyetin giderilmesi talep edilmiştir.
Başvuru dosyasında yapılan ön inceleme neticesinde, uyuşmazlığın çözümü amacıyla
İçişleri Bakanlığından yazılı olarak bilgi-belge talebinde bulunulmuştur. Bakanlığın
Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğünden alınan cevabi yazıda özetle “yeterli ödeneğin
bulunmaması sebebiyle zamanında söz konusu ödemenin yapılamadığı, gerekli
girişimlerin yapılması sonucunda ek ödenek gönderilmesini müteakip düzenlenen
Ödeme Emri Belgesi ile ilgili İcra Dairesi hesabına gerekli ödemenin yapıldığı”
bildirilmiştir. Kurumumuza başvuran vekili tarafından gönderilen ek dilekçeyle de
ödemenin yapıldığı teyit edilmiştir. Bu çerçevede, başvuruya konu talebin ilgili idare
tarafından yerine getirildiği anlaşıldığından Kurum Yönetmeliğinin 33/A maddesi
12
gereğince Dostane Çözüm Kararı verilmiştir.
11 2019/8001 numaralı başvuru hakkında verilen 04/10/2019 tarihli Dostane Çözüm Kararı
12 2019/14039 numaralı başvuru hakkında verilen 01/10/2019 tarihli Dostane Çözüm Kararı
130 2019 YILLIK RAPOR