Page 57 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 57
1. DOSTANE ÇÖZÜM KARARLARI
Aşağıda 2020 yılının ilk altı ayında Dostane Çözüm Kararıyla çözüme kavuşturulan başvurulardan
bazı örnekler sunulmuştur.
Bektaş Yaylasındaki Umuma Açık Yerlerin Bakım Onarım ve Temizlik İşlemleri
Başvuran özetle; Bektaş Yaylasındaki umumi tuvaletlerin bakım ve temizliğinin yapılması,
engellilerin yaylaya ulaşımının kolaylaştırılması ve benzeri diğer talepleri ile Kurumumuza
başvurmuştur. Kurumumuzun konuyla ilgili verdiği Gönderme Kararı üzerine Giresun İl Özel
İdaresince verilen cevabi yazının yetersiz olduğunu belirterek, dosyanın esastan incelenmesi
talebiyle Kurumumuza yeniden başvurmuştur.
Konuyla ilgili olarak Giresun İl Özel İdaresinden bilgi belge talebinde bulunulmuş ve alınan yazıda;
2018 yılında hazırlanan “Giresun İl Turizm Stratejisi Eylem Planı” nda belirtildiği üzere “Mevcut
Hizmetlerin Geliştirilmesi” başlığı altında belirtilen tuvalet ve diğer ortak kullanım alanlarının
mevcut durumlarının geliştirilmesi ve “engelli vatandaşlarımızın eşit koşullarda hizmet
alabilmesinin hedeflendiği, bu hedefler doğrultusunda kurum çalışmalarının proje aşamasında
olduğu, 2020 yılında gerçekleştirilmesinin hedeflendiği ifade edilmiştir. Ayrıca söz konusu bakım
ve temizlik hizmetlerin 2018 ve önceki yıllarda Kurumları tarafından haftada üç kez
gerçekleştirildiği, 2019 yılında ise personel yetersizliğinden dolayı yapılamadığı, 2020 yılında
yenilenen ve yeni yapılacak tuvaletlerin ilgili muhtarlıklara teslim edilip, sorumluluklarının da
devredileceği belirtilmiştir.
İdare tarafından başvuranın şikâyete konu taleplerinin 2020 yılında yerine getirileceğinin taahhüt
1
edilmesi sonucunda, Kurum Yönetmeliğinin 33/A maddesi gereğince Dostane Çözüm Kararı
verilmiştir
Kazanmış Olduğu İhalenin Yasal Süre Geçtikten Sonra İptal Edilmesi Sonucunda Oluşan
Mağduriyetinin Giderilmesi ve İşletme Hakkının Yeniden Verilmesi
Başvuran; İstanbul’da İnşaat Nalburiye Alım Satım Tur. Sey. Acentası işletmesi sahibi olduğunu,
2013 yılından beri Elmasburnu Tabiat Parkı İşletmeciliğini yaptığını, aynı işi devam ettirmek
amacıyla idare tarafından açılan ihaleye girdiğini ve en uygun teklifi kendisinin verdiğini ancak
Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğünün yazısı ile "… Bakanlık makamınca
onaylanmaması nedeniyle ihale Re'sen hükümsüz hale gelmiştir." şeklinde cevap verildiğini,
İdarece yapılan ihmalin kendisine mal edilmesi suretiyle mağduriyetine neden olunduğunu,
Kanunda belirtilen süre geçtikten sonra ve gerekçe belirtilmeden ihalenin iptal edilmesi nedeniyle
oluşan mağduriyetinin giderilmesi ve işletme hakkının yeniden kendisine verilmesini talep etmiştir.
Şikâyetin dostane çözümüne yönelik olarak Tarım ve Orman Bakanlığı ile ilgili genel
müdürlüklerden bilgi ve belge talebinde bulunulmuş, Kurumumuzca gelen cevapların
değerlendirilmesi neticesinde, şikâyetçinin talebinde ilettiği gecikmenin sebeplerinin izah edildiği
ve Tabiat Parkının ihale süreci ile ilgili tüm hazırlıkların tamamlanarak 21.11.2019 tarihli yazı ile
Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğünden ihale sürecinin başlatılması için talimat
verilmesi talebinde bulunulduğu; Bakanlık tarafından onay verilmesi halinde ihale sürecinin en kısa
1 2019/2269 numaralı başvuru hakkında verilen 27.01.2020 tarihli Dostane Çözüm Kararı
48