Page 58 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 58
sürede yenileceği anlaşılarak, başvuruya konu talebin ilgili idare tarafından yerine getirileceği
belirtildiğinden, Kurum Yönetmeliğinin “Dostane Çözüm Kararı” başlıklı 33/A maddesinin birinci
fıkrasında yer verilen “Şikâyet konusu talebin ilgili idare tarafından yerine getirilmesi veya şikâyetin
çözüme kavuşturulduğunun taraflarca Kuruma bildirilmesi hâlinde Dostane Çözüm Kararı verilir.”
2
hükmü gereğince başvuru hakkında Dostane Çözüm Kararı verilmiştir.
Toplu Taşıma Hizmetlerinin İyileştirilmesi
Başvuran; Balıkesir ili Edremit ilçesinde ikamet etmekte olduğunu ve engelli kartı bulunduğunu,
Edremit ilçesinde toplu taşıma yetkisine sahip minibüs ve otobüslerde yaşanılan sorunların devam
ettiğini, minibüslerde engelli taşımada tebliğ edilen saatlere riayet edilmediğini, araçların taşıma
kartlarının ilgili saatlerde çalışmadığını, araç sürücüleri ile yolcular arasında tartışma yaşandığını,
belediyeye ait resmi plakalı otobüslerin de ilçe içerisinde bulunan duraklarda yolcu kabul
etmediklerini, minibüs şoförlerinin belediye otobüs şoförlerine duraklardan yolcu almaması
yönünde baskı yaptığını, söz konusu durumun idare tarafından da kabul edildiğini, konunun
mahkeme sürecinde olduğu bilgisinin verildiğini, dolayısıyla ilçede toplu taşıma ile ilgili sorunun
devam ettiğini iddia ederek Balıkesir ili Edremit ilçesinde toplu taşımada yaşanan sorunun kalıcı
olarak çözülmesini talep etmiştir.
Konu ile ilgili olarak ilgili idarelerden bilgi belge tabinde bulunulmuş, başvuranın talebi ve idarenin
konuyla ilgili açıklamaları birlikte değerlendirildiğinde; ücretsiz seyahat hakkı olan vatandaşlar için
minibüs veya dolmuş taksi tipi taşıtlarda ücretsiz seyahat hakkı bulunmamakla birlikte, Balıkesir
Büyükşehir Belediye Başkanlığı tarafından söz konusu vatandaşlara ücretsiz taşımacılık yapılmayan
hatlarda bu imkânı sunabilmek adına belirli seferlerde ücretsiz seyahat hakkı tanındığı, diğer tüm
seferlerde ise indirimli olarak seyahat etme imkânı tanındığı, belediyeye ait resmi plakalı araçların
ilçe içerisinde bulunan duraklarda yolcu almadığı ile minibüs şoförlerinin belediye otobüs
şoförlerine duraklardan yolcu almaması yönünde baskı yaptığı iddialarının gerçeği yansıtmadığı,
diğer taraftan, ilgili idare tarafından şikâyete konu taleplerin yerine getirilmesi için gerekli
çalışmaların yapıldığı anlaşılmıştır.
Bu çerçevede; başvuruya konu talebin ilgili idare tarafından yerine getirilmesine yönelik
çalışmaların yapıldığı anlaşıldığından, Kurum Yönetmeliğinin 33/A maddesinin birinci fıkrasında
yer verilen “Şikâyet konusu talebin ilgili idare tarafından yerine getirilmesi veya şikâyetin çözüme
kavuşturulduğunun taraflarca Kuruma bildirilmesi hâlinde Dostane Çözüm Kararı verilir.” hükmü
3
gereğince başvuru hakkında Dostane Çözüm Kararı verilmiştir.
Yollardaki Hız Kesicilerin Bakım ve Onarımının Yapılması
Başvuran; İstanbul ili, Maltepe ilçesi, Altıntepe Mahallesi Cihadiye Caddesi’nde hasarlı hız
kesiciler olduğunu belirterek trafiği olumsuz yönde etkileyen bu durumun incelenerek gereksiz
görülen hız kesicilerinin ve bunların kalıntılarının bertaraf edilmesini, gerekli bulunanların ise
standartlara uygun bir şekilde onarımının/yenilenmesinin yapılmasını talep etmiştir.
Konuyla ilgili olarak ilgili belediyeden ve diğer idarelerden yazılı olarak bilgi belge talebinde
bulunulmuş; Maltepe Belediye Başkanlığı Fen İşleri Müdürlüğü tarafından Kurumumuza iletilen
cevabi yazıda özetle; söz konusu Caddede hali hazırda kaldırım çalışmalarının devam ettiği, bu
2019/12856 numaralı başvuru hakkında verilen 07.01.2020 tarihli Dostane Çözüm Kararı
2
3 2019/13091 numaralı başvuru hakkında verilen 10.01.2020 tarihli Dostane Çözüm Kararı
49