Page 62 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 62
talebinin reddedildiğini ifade etmiş ve Harran Üniversitesi doktora alım ilanı başvuru şartlarının
06.02.2013 tarihinden önce mezun olanları istisna tutacak şekilde güncellenmesini talep etmiştir.
Konuyla ilgili olarak Harran Üniversitesi Rektörlüğünden bilgi-belge talep yazımıza cevaben alınan
yazıda; başvuranın 20 Nisan 2016 tarihinden itibaren Harran Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü
bünyesinde bulunan anabilim dalları tarafından açılacak olan doktora programlarına başvurmasında
herhangi bir sakınca olmadığının değerlendirildiği, 2019-2020 Eğitim-Öğretim yılı Bahar
Döneminden itibaren Fen Bilimleri Enstitüsünde Tarımsal Yapılar ve Sulama Ana Bilim Dalı
tarafından herhangi bir doktora alım ilanına çıkılması durumunda ilgili anabilim dalı başkanlığına
belirtilen hükümler hatırlatılarak başvuran ve benzeri öğrencilerin başvuru yapabilmesinin
sağlanacağı ifade edilmiştir.
Bu çerçevede başvuruya konu talebin ilgili idare tarafından yerine getirileceğinin bildirilmesi ve
başvuranın da talebinin karşılandığını ifade etmesi karşısında Kurum Yönetmeliğinin 33/A maddesi
10
gereğince başvurunun Dostane Çözüm ile sonuçlandırılmasına karar verilmiştir.
Ameliyat Günü Verilmesi ve Tedavi Sürecinde İhmali Olanlar Hakkında İşlem Yapılması
Başvuran özetle; oğlunun Metin Sabancı Baltalimanı Kemik Hastalıkları Hastanesinde 11-13
Ağustos 2015 tarihleri arasındaki muayenesinde teşhis konularak ameliyat olması gerektiğinin
söylendiğini, adres ve telefon numarasının hastanenin ilgili birimi tarafından kayıt altına alındığını,
ancak bugüne kadar ilgili hastanenin dönüş yapmadığını belirterek; oğlunun ameliyat gününün
tarafına bildirilmesini talep etmiştir.
Şikâyet başvurusunun çözüme kavuşturulması amacıyla, yazılı olarak Metin Sabancı Baltalimanı
Kemik Hastalıkları Eğitim ve Araştırma Hastanesinden bilgi ve belge talebinde bulunulmuş, alınan
cevabi yazıda; söz konusu hastanın belli tetkikleri yaptırarak muayeneye gelmesi söylenmesine
rağmen muayeneye gelmediği, SABİM vasıtasıyla yaptıkları şikâyet üzerine randevu alarak gelmesi
halinde gereğinin yapılacağının bildirildiği ancak hasta tarafından bu işlemlerin gerçekleştirilmediği
bildirilmiştir.
İdarenin cevabi yazısı üzerine Dostane Çözüm kapsamında başvuran ile iletişime geçilmiş ancak,
başvuranın, “Şikâyet konusu Hastanenin 11-13 Ağustos 2015 tarihleri arasındaki muayenesinde
teşhis konularak ameliyat olması gerektiğinin söylendiğini, adres, telefon numarasının hastanenin
ilgili birimi tarafından kayıt altına alındığını, ancak bugüne kadar ilgili hastanenin dönüş
yapmadığı” iddiasını sürdürdüğü ve bugüne kadarki tedavi sürecinde varsa ihmali olanlar hakkında
işlem yapılmasını talep ettiği anlaşılmıştır.
Bu aşamada; başvuranın talepleriyle ilgili olarak, konunun inceleme/soruşturma yapılmasını
gerektirdiği anlaşıldığından, Sağlık Bakanlığı Teftiş Kurulu Başkanlığı tarafından
sonuçlandırılması gerektiği değerlendirmesi ile 27.08.2019 tarihinde başvuru ve eklerinin gereği
için Sağlık Bakanlığı Teftiş Kurulu Başkanlığına gönderilmesine ve idare tarafından, iyi yönetim
ilkelerine uygun olarak, makul bir süre içinde tesis edilecek gerekçeli işlemin bir nüshasının
başvurana ve Kurumumuza iletilmesine karar verilmiştir.
Sağlık Bakanlığından alınan yazıda; “Söz konusu Hastane personeli ile ilgili olarak 1. Mali yönden
herhangi bir işlem yapılmasına yer olmadığı, 2. Adli yönden herhangi bir işlem yapılmasına yer
10 2019/19303 numaralı başvuru hakkında verilen 14.01.2020 tarihli Dostane Çözüm Kararı
53