Page 64 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 64

olmadığı, çok uzakta olduğu, milli eğitim müdürünün özel eğitim sınıflarının hepsini oraya toplama
              kararı aldığı, tek okula toplanmak ve dışlanmak istemedikleri belirtilerek yardım talep edilmiştir.

              Konuyla ilgili olarak öncelikle Kurumumuz sosyal çalışmacısı tarafından yapılan telefon görüşmesi
              sonucunda Mesleki Görüşme ve Değerlendirme Raporu hazırlanmış, ardından Suşehri İlçe Milli
              Eğitim Müdürlüğü ile bir görüşme sağlanmıştır. Yapılan görüşmede; halen ilçedeki özel eğitim
              öğrencilerinin dağınık bir şekilde farklı okullarda bulunduğu, bu nedenle de kısıtlı sayıdaki özel
              eğitim öğretmenlerinin bu dağınık okullarda hizmet vermeye çalıştığını ancak yine de önemli sayıda
              öğrencinin gerektiği gibi eğitim alamadığını, bu durumun önüne geçilmesi amacıyla Bakanlığın
              talimatı üzerine İlçedeki özel eğitim sınıflarının aynı okulda birleştirilmesi yönünde karar alındığı,
              Valilik kararını İlçedeki velileri toplayıp açıkladıkları, otizm tanılı çocuğu bulunan 3 velinin okul
              değişikliğine itiraz ettiği, otizmli çocukların yer ve öğretmen değişikliği durumunda olumsuz tepki
              gösterme ve uyum sağlayamama gibi zorluklarla karşılaştıklarının dile getirildiği, 3 velinin otizm
              tanılı çocuklarının zorlukları dikkate alınarak Valilikten yeniden karar alındığı, bu süreçte üçünün
              de mevcut okullarında bekletildiği ve kayıtlarının değiştirilmediği, ancak önümüzdeki yıl çocukların
              ilkokulu bitireceği, İlçede ortaokul seviyesinde özel eğitim alabilecekleri tek yerin Toki Kösedağ
              İlköğretim okulu olduğu ve halihazırda otizmli üç öğrencinin kendi okullarında eğitime devam ettiği
              belirtilmiştir.

              Bu çerçevede; başvuranın talebi ilgili idare tarafından yerine getirildiğinden Kurum Yönetmeliğinin
                                                            13
              33/A maddesi gereğince Dostane Çözüm Kararı  verilmiştir.

              Bilirkişi Ücretinin Tarafına Ödenmesi
              Başvuran Sulh Hukuk Mahkemesi tarafından kendisinden; yaşlı bir kadının bakımının iyi yapılıp
              yapılmadığı  hususlarında  inceleme  yapılıp  rapor  istenildiğini,  dosyayı  raporlayarak  ilgili
              mahkemeye ulaştırdığını, daha sonra dilekçe vererek emeğinin karşılığı olan ücreti talep ettiğini
              fakat dilekçesine cevap verilmediğini, mayıs ayında ilgili mahkemenin kalemine gittiğinde tarafına
              130 TL ücret takdir edildiğini öğrendiğini ve bu ücreti İBAN’ına yatıracaklarını ifade ettiklerini,
              geçen zamana rağmen hala ücretin hesabına yatırılmadığını, ayrıca verilen bu ücretin çok düşük
              olduğunu, Adalet Bakanlığınca bu mahkeme için ücret tabanının 2019 Yılı için 220 TL olduğunu,
              konu ile ilgili CİMER’e de başvuruda bulunduğunu fakat cevap alamadığını ifade ederek yaşadığı
              sorunun  giderilmesi  için  başvurusuna  cevap  verilmesini  ve  hakkı  olan  220  TL  taban  bilirkişi
              ücretinin en kısa sürede hesabına yatırılmasını talep etmiştir.

              Konuyla  ilgili  olarak  anılan  Mahkemeden  yazılı  olarak  bilgi  belge  talep  edilmiş,  alınan  cevabi
              yazıda;  ilgilinin  yapmış  olduğu  05.03.2019  tarihli  başvurusuna  istinaden  ücret  talebi
              değerlendirilerek,  davacı  vasi  adayı  vekiline  150,00  TL  ücreti  ödemesi  için  ihtaratlı  tebligat
              çıkarılmasına karar verildiği ve davacı vekili tarafından dosyaya yatırılan ücret genel uygulama
              vezneden tahsil olması  sebebiyle dosya içinde beklemiş olduğu,  IBAN’a aktarım talebi  istisnai
              olduğundan sehven vezneden tahsil olunacağı zannı ile aktarım yapılmamış olduğunun anlaşıldığı,
              bilirkişi ücretinin hâkimin takdirinde olduğu, ücretin düşük olduğu iddiası ya da ek ücret talebi var
              ise mahkemeye yazılı başvuru yapılması halinde bu hususun da hâkim tarafından değerlendirileceği,
              TMK  405  maddesi  gereği  vesayet  davası  olan  davada  sosyal  çalışmacıya  raporun  hazırlandığı
              dönem itibariyle geçerli tarife üzerinden (14.04.2018 tarihli Resmi Gazetede yayınlanıp yürürlüğe
              giren  ve  30.05.2019  tarihine  dek  yürürlükte  kalan  tarifedir.)  yeniden  değerlendirme  yapılarak
              dosyada  kalan  135,00  TL’nin  bilirkişinin  İBAN  numarasına  aktarımı  yapıldığı  ve  eksik  kısım



              13  2019/21160 numaralı başvuru hakkında verilen 17.01.2020 tarihli Dostane Çözüm Kararı

                                                                                                           55
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69