Page 63 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 63
olmadığı,3. Disiplin yönünden herhangi bir işlem yapılmasına yer olmadığı, 4. İdari yönden
Hastane tarafından ameliyat randevu sistemi ve hasta aranması ile ilgili daha sağlıklı bir düzenleme
yapılması, ulaşılamayan hastaların periyodik bir şekilde aranması, ulaşılamaması halinde tutanak
düzenlenmesi hususları ile ilgili hastane yönetiminin uyarılması kanaatine varıldığı, ayrıca, hastanın
tedavi olmak istemesi ya da tedavisi devam ediyorsa istediği yerde devamı için gerekli yardım ve
yönlendirmenin yapılması amacıyla İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü ile iletişime geçilmesinin uygun
olacağı” hususları belirtilmiştir.
Sonuç olarak; başvuranın tedavi sürecinde ihmali olanlar hakkında işlem yapılması talebi hakkında,
İstanbul Metin Sabancı Baltalimanı Kemik Hastalıkları Eğitim ve Araştırma Hastanesinin, Sağlık
Bakanlığı tarafından ameliyat randevu sistemi ve hasta aranması ile ilgili daha sağlıklı bir
düzenleme yapılması, ulaşılamayan hastaların periyodik bir şekilde aranması, ulaşılamaması
halinde tutanak düzenlenmesi hususları ile ilgili olarak uyarıldığı tespit edilerek başvuruya konu
talebinin idare tarafından yerine getirildiği anlaşılmıştır.
11
Bu çerçevede; Kurum Yönetmeliğin 33/A maddesi gereğince Dostane Çözüm Kararı verilmiştir.
Ruhsata Aykırı Olarak İşletilen Katı Yakıt Fırınının Kapatılması
Şikâyetçi özetle, Çanakkale ili Eceabat ilçesinde hizmet vermekte olan fırında farklı bir işyeri için
verilmiş olan ruhsatın kullanıldığını, bina sakinlerin izni olmadan ateş bacalı fırın inşa edildiğini,
bu fırın ile ilgili itfaiye raporunun alınmadığını, bina sakinlerinin bazılarından elektrikli fırın için
alınan muvafakatnamenin kömür ateşli fırın için kullanıldığını, belediye personelinin bu
usulsüzlüklere göz yumduğunu, imar planına aykırı yapıları yıkmadığını, bu yapıların çevre ve insan
sağlığı için tehlike oluşturduğunu iddia ederek mağduriyetinin giderilmesini talep etmiştir.
Şikâyetin çözümü amacıyla Eceabat Belediye Başkanlığından bilgi ve belge talebinde bulunulmuş,
ayrıca şikâyete konu sorunun çözümü amacıyla idare Dostane Çözüme davet edilmiştir. İlgili
belediyenin cevabi yazısında; “Başvuran ve diğer bina sakinleri tarafından yapılan müracaatlar
dikkate alınarak şikâyet konusu işletmenin yerinde denetlendiği ve katı yakıt fırınının
kullanılmayacak şekilde mühürlendiği, sonraki kontrollerde de kullanılmadığının tespit edildiği,
işletme faaliyet konusunun ise ekmek, pasta ve unlu mamullerin perakende ticareti olarak
değiştirildiği” anlaşılmıştır.
Bu çerçevede; başvuruya konu talebin ilgili idare tarafından yerine getirildiği anlaşıldığından,
Kurum Yönetmeliğinin 33/A maddesinde yer alan, “Şikâyet konusu talebin ilgili idare tarafından
yerine getirilmesi veya şikâyetin çözüme kavuşturulduğunun taraflarca Kuruma bildirilmesi hâlinde
12
Dostane Çözüm Kararı verilir” hükmü gereğince Dostane Çözüm Kararı verilmiştir.
Okulu Değiştirilmek İstenen Otizmli Öğrencinin Talepleri
Kurumumuza Kamu Denetçiliği Kurumu çocuk internet sitesi (www.kdkcocuk.gov.tr) üzerinden
çocuk adına yapılan başvuruda özetle; otizimli olduğu, bulunduğu okulu çok sevdiği, istemediği bir
okula zorla kaydının alındığı, bu okulun şartlarının kendisine ve arkadaşlarına uygun bir yer
11 2019/20145 numaralı başvuru hakkında verilen 16.01.2020 tarihli Dostane Çözüm Kararı
12 2019/20910 numaralı başvuru hakkında verilen 02.01.2020 tarihli Dostane Çözüm Kararı
54