Page 63 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 63

olmadığı,3.  Disiplin  yönünden  herhangi  bir  işlem  yapılmasına  yer  olmadığı,    4.  İdari  yönden
              Hastane tarafından ameliyat randevu sistemi ve hasta aranması ile ilgili daha sağlıklı bir düzenleme
              yapılması, ulaşılamayan hastaların periyodik bir şekilde aranması, ulaşılamaması halinde tutanak
              düzenlenmesi hususları ile ilgili hastane yönetiminin uyarılması kanaatine varıldığı, ayrıca, hastanın
              tedavi olmak istemesi ya da tedavisi devam ediyorsa istediği yerde devamı için gerekli yardım ve
              yönlendirmenin yapılması amacıyla İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü ile iletişime geçilmesinin uygun
              olacağı” hususları belirtilmiştir.

              Sonuç olarak; başvuranın tedavi sürecinde ihmali olanlar hakkında işlem yapılması talebi hakkında,
              İstanbul Metin Sabancı Baltalimanı Kemik Hastalıkları Eğitim ve Araştırma Hastanesinin, Sağlık
              Bakanlığı  tarafından  ameliyat  randevu  sistemi  ve  hasta  aranması  ile  ilgili  daha  sağlıklı  bir
              düzenleme  yapılması,  ulaşılamayan  hastaların  periyodik  bir  şekilde  aranması,  ulaşılamaması
              halinde tutanak düzenlenmesi hususları ile ilgili olarak uyarıldığı tespit edilerek başvuruya konu
              talebinin idare tarafından yerine getirildiği anlaşılmıştır.

                                                                                               11
              Bu çerçevede; Kurum Yönetmeliğin 33/A maddesi gereğince Dostane Çözüm Kararı  verilmiştir.

              Ruhsata Aykırı Olarak İşletilen Katı Yakıt Fırınının Kapatılması
              Şikâyetçi özetle, Çanakkale ili Eceabat ilçesinde hizmet vermekte olan fırında farklı bir işyeri için
              verilmiş olan ruhsatın kullanıldığını, bina sakinlerin izni olmadan ateş bacalı fırın inşa edildiğini,
              bu fırın ile ilgili itfaiye raporunun alınmadığını, bina sakinlerinin bazılarından elektrikli fırın için
              alınan  muvafakatnamenin  kömür  ateşli  fırın  için  kullanıldığını,  belediye  personelinin  bu
              usulsüzlüklere göz yumduğunu, imar planına aykırı yapıları yıkmadığını, bu yapıların çevre ve insan
              sağlığı için tehlike oluşturduğunu iddia ederek mağduriyetinin giderilmesini talep etmiştir.

              Şikâyetin çözümü amacıyla Eceabat Belediye Başkanlığından bilgi ve belge talebinde bulunulmuş,
              ayrıca  şikâyete  konu  sorunun  çözümü  amacıyla  idare  Dostane  Çözüme  davet  edilmiştir.  İlgili
              belediyenin  cevabi  yazısında;  “Başvuran  ve  diğer  bina  sakinleri  tarafından  yapılan  müracaatlar
              dikkate  alınarak  şikâyet  konusu  işletmenin  yerinde  denetlendiği  ve  katı  yakıt  fırınının
              kullanılmayacak şekilde mühürlendiği, sonraki kontrollerde de kullanılmadığının tespit edildiği,
              işletme  faaliyet  konusunun  ise  ekmek,  pasta  ve  unlu  mamullerin  perakende  ticareti  olarak
              değiştirildiği” anlaşılmıştır.

              Bu  çerçevede;  başvuruya  konu  talebin  ilgili  idare  tarafından  yerine  getirildiği  anlaşıldığından,
              Kurum Yönetmeliğinin 33/A maddesinde yer alan, “Şikâyet konusu talebin ilgili idare tarafından
              yerine getirilmesi veya şikâyetin çözüme kavuşturulduğunun taraflarca Kuruma bildirilmesi hâlinde
                                                                                   12
              Dostane Çözüm Kararı verilir” hükmü gereğince Dostane Çözüm Kararı  verilmiştir.


              Okulu Değiştirilmek İstenen Otizmli Öğrencinin Talepleri
              Kurumumuza Kamu Denetçiliği Kurumu çocuk internet sitesi (www.kdkcocuk.gov.tr) üzerinden
              çocuk adına yapılan başvuruda özetle; otizimli olduğu, bulunduğu okulu çok sevdiği, istemediği bir
              okula  zorla  kaydının  alındığı,  bu  okulun  şartlarının  kendisine  ve  arkadaşlarına  uygun  bir  yer





              11  2019/20145 numaralı başvuru hakkında verilen 16.01.2020 tarihli Dostane Çözüm Kararı
              12  2019/20910 numaralı başvuru hakkında verilen 02.01.2020 tarihli Dostane Çözüm Kararı

                                                                                                           54
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68