Page 65 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 65
suçüstü ödeneğinden karşılanmak üzere Cumhuriyet Başsavcılığı İdari İşler Müdürlüğüne
müzekkere yazıldığı ifade edilmiştir.
Bu çerçevede; başvuruya konu talebin idare tarafından yerine getirilerek bilirkişi ücretinin
başvuranın hesabına yatırıldığı, ayrıca başvuranın bilirkişi ücretinin 2019 Yılı Bilirkişilik Asgari
Ücret Tarifesi gereğince 220 TL olduğu iddiasının yargının görev alanında olduğu anlaşıldığından,
ilgili mevzuat gereğince inceleme ve araştırma bu aşamada sonlandırılmış ve Kurum
14
Yönetmeliğinin 33/A maddesi gereğince Dostane Çözüm Kararı verilmiştir.
Tapu İptali Yapılan Gayrimenkule Çıkarılan Emlak Vergisinin İptali
İstanbul, Üsküdar ilçesinde bulunan mülkünü, 1986 yılında devletin tapusuna güvenerek aldıklarını,
1993 yılında mahkeme kararıyla tapularının iptal edildiğini, 1996 yılında kesinleşen karar ile
tapuların ellerinden alındığını ve Maliye Hazinesine adına kaydedildiğini, 2012 yılında 6292 sayılı
Kanunun 7. maddesine göre tapusunu 23.05.2017 tarihinde aldığını, Üsküdar Belediyesine vergi
beyannamesi vermeye gittiğini, senelerce Maliye Hazinesi adına kayıtlı olmasına rağmen hiç
kullanmadığı arsanın vergisinin istendiğini, aynı konuda Kamu Denetçiliği Kurumu tarafından
verilmiş emsal tavsiye kararı bulunduğunu ve uygulandığını iddia ederek 23.05.2017 tarihinde adına
tescil edilen taşınmazı üzerinde tasarrufunun olmadığı dönemlere ilişkin İdare tarafından talep
edilen emlak vergisinin düzeltilmesini talep etmiştir.
Konuyla ilgili olarak daha önce verilmiş olan tavsiye kararımız da eklenerek Üsküdar Belediye
Başkanlığından bilgi ve belge talebinde bulunulmuş, Tavsiye Kararımız da dikkate alınmak
suretiyle şikâyete ilişkin dostane çözüm seçeneğinin göz önünde tutmasının da yararlı olacağı
değerlendirmesine yer verilmiştir. Üsküdar Belediye Başkanlığından cevaben alınan yazıda özetle;
şikâyetçinin emlak vergisi tarh dosyasının tetkiki sonucunda; ilgili Tavsiye Kararına uyularak
gerekli düzeltme işleminin yapıldığı ve şikâyetçinin başvurusuna konu olan emlak vergisi borcu
terkin edilerek talebin karşılandığı belirtilmiştir.
Bu çerçevede; başvuruya konu talep ilgili idare tarafından yerine getirildiğinden, Kurum
Yönetmeliğinin “Dostane Çözüm Kararı” başlıklı 33/A maddesinin birinci fıkrasında yer verilen
“Şikâyet konusu talebin ilgili idare tarafından yerine getirilmesi veya şikâyetin çözüme
kavuşturulduğunun taraflarca Kuruma bildirilmesi hâlinde Dostane Çözüm Kararı verilir.” hükmü
15
gereğince başvuru hakkında Dostane Çözüm Kararı verilmiştir.
Akıllı Tahtanın Gerekli Onarım Yapılarak Çalışır Hale Getirilmesi
Kurumumuza Kamu Denetçiliği Kurumu çocuk internet sitesi (www.kdkcocuk.gov.tr) üzerinden
yapılan başvuruda, başvuran, sınıflarındaki akıllı tahtanın bozuk olduğunu, ders işleyemediklerini
belirterek akıllı tahtanın tamir edilmesini talep etmiştir.
Konuyla ilgili olarak ilgili idareden bilgi belge talep edilmiş, Ağrı İl Milli Eğitim Müdürlüğünden
gönderilen e-posta ile “söz konusu ortaokuldan bir öğrenci tarafından oluşturulan başvuruya
istinaden, okul idarecilerinden bu konuda bilgi alındığı ve gerekli incelemelerin yapıldığı
14 2019/21483 numaralı başvuru hakkında verilen 27.01.2020 tarihli Dostane Çözüm Kararı
15 2019/22043 numaralı başvuru hakkında verilen 13.02.2020 tarihli Dostane Çözüm Kararı
56