Page 66 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 66

belirtilmiş.  Bunun sonucunda  akıllı tahtanın  çalışır hale  getirildiği  bildirilmiştir. Alınan bilgiler
              başvurana aktarılmış, şikâyetçi tarafından da akıllı tahtanın çalıştığı tarafımıza bildirilmiştir.

              Bu çerçevede; başvuruya konu talebin Ağrı İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yerine getirildiği
                                                                                                           16
              anlaşıldığından  Kurum  Yönetmeliğinin  33/A  maddesi  gereğince  Dostane  Çözüm  Kararı
              verilmiştir.

              İlçede Yaşayan Engelli Vatandaşlar İçin Belediye Tarafından Araç Tahsisi
              Başvuran; Bulancak ilçesinde ikamet eden engelli vatandaşlarımız için engelli hizmet aracı tahsis
              edilmesi talepli başvurusu üzerine Kurumumuzca verilen Gönderme Kararına cevap verilmediğini
              belirterek, dosyanın esastan incelenmesi talebiyle Kurumumuza yeniden başvurmuştur.

              Konuyla  ilgili  olarak  ilgili  idareden  bilgi  belge  talepli  yazımıza  cevaben  Bulancak  Belediye
              Başkanlığından  alınan  yazıda;  Bulancak  Belediyesi  olarak  İlçedeki  engelli  vatandaşların  ev
              temizliği, evde bakım ve ihtiyaç sahibi engellilerin talepleri doğrultusunda ekonomik ihtiyaçlarının
              karşılandığı,  ihtiyaç duydukları  yerlerde kullanımları  için “Engelli  Hizmet Aracı” ile ilgili  araç
              temini çalışmalarına başlandığı ifade edilmiştir.

              Bu  aşamada idare tarafından başvuranın  taleplerinin karşılanması  amacıyla  gerekli çalışmaların
              başlatıldığı  belirtildiğinden  Kurum  Yönetmeliğinin  33/A  maddesi  gereğince  Dostane  Çözüm
                    17
              Kararı  verilmiştir.


              Mahalleye Doğalgaz Altyapısının Sağlanması Talebi
              Başvuran;  ikamet  ettiği  mahallenin  Organize  Sanayi  Bölgesinin  hemen  yanında  olduğunu  ve
              yaklaşık  10  binden  fazla  vatandaşın  yaşadığı  bir  mahalle  olmakla  birlikte  doğalgaz  altyapısı
              bulunmadığını,  1  km  yakınında  bulunan  mahallelerin  bu  hizmetten  faydalanmakta  olduğunu,
              Mahallelerine imar planı olmadığı gerekçesiyle doğalgaz verilmediğini iddia ederek ikamet ettiği
              mahalleye yönelik doğalgaz hizmetinin getirilmesi hususunda yardımcı olunmasını talep etmiştir.

              Konuyla ilgili olarak ilgili idarelerle gerekli yazışmalar yapılmış bilgi belge talebinde bulunulmuş
              ve dostane çözüm önerileri hatırlatılmıştır. Sonuç olarak yapılan görüşmeler ve elde edilen belgeler
              ışığında;  şikâyetçinin  talebi  hakkında  tesis  edilecek  iş  ve  işlemlerin  anlık  olarak
              gerçekleştirilmesinin  mümkün  olmadığı,  ancak  bölgeye  doğalgaz  verilmesi  konusunda  ilgili
              idarelerce iş ve işlemlere başlanıldığı ayrıca doğalgaz getirilmesiyle ilgili olarak sorumlu kuruluş
              tarafından  başvurana  olumsuz  cevap  verilmediği,  bölgede  yetkili  belediyelerin  iş  ve  işlemleri
              tamamladıktan sonra doğalgaz bağlantısının yapılacağı hususları tespit edilmiştir.

              Bu  çerçevede;  Kurum  Yönetmeliğinin  33/A  maddesinin  birinci  fıkrası  gereğince  inceleme
                                                   18
              sonlandırılarak Dostane Çözüm Kararı  verilmiştir.




              16  2019/23244 numaralı başvuru hakkında verilen 30.01.2020 tarihli Dostane Çözüm Kararı
              17  2020/1710 numaralı başvuru hakkında verilen 14.02.2020 tarihli Dostane Çözüm Kararı
              18  2019/17676 numaralı başvuru hakkında verilen 17.03.2020 tarihli Dostane Çözüm Kararı

                                                                                                           57
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71