Page 66 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 66
belirtilmiş. Bunun sonucunda akıllı tahtanın çalışır hale getirildiği bildirilmiştir. Alınan bilgiler
başvurana aktarılmış, şikâyetçi tarafından da akıllı tahtanın çalıştığı tarafımıza bildirilmiştir.
Bu çerçevede; başvuruya konu talebin Ağrı İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yerine getirildiği
16
anlaşıldığından Kurum Yönetmeliğinin 33/A maddesi gereğince Dostane Çözüm Kararı
verilmiştir.
İlçede Yaşayan Engelli Vatandaşlar İçin Belediye Tarafından Araç Tahsisi
Başvuran; Bulancak ilçesinde ikamet eden engelli vatandaşlarımız için engelli hizmet aracı tahsis
edilmesi talepli başvurusu üzerine Kurumumuzca verilen Gönderme Kararına cevap verilmediğini
belirterek, dosyanın esastan incelenmesi talebiyle Kurumumuza yeniden başvurmuştur.
Konuyla ilgili olarak ilgili idareden bilgi belge talepli yazımıza cevaben Bulancak Belediye
Başkanlığından alınan yazıda; Bulancak Belediyesi olarak İlçedeki engelli vatandaşların ev
temizliği, evde bakım ve ihtiyaç sahibi engellilerin talepleri doğrultusunda ekonomik ihtiyaçlarının
karşılandığı, ihtiyaç duydukları yerlerde kullanımları için “Engelli Hizmet Aracı” ile ilgili araç
temini çalışmalarına başlandığı ifade edilmiştir.
Bu aşamada idare tarafından başvuranın taleplerinin karşılanması amacıyla gerekli çalışmaların
başlatıldığı belirtildiğinden Kurum Yönetmeliğinin 33/A maddesi gereğince Dostane Çözüm
17
Kararı verilmiştir.
Mahalleye Doğalgaz Altyapısının Sağlanması Talebi
Başvuran; ikamet ettiği mahallenin Organize Sanayi Bölgesinin hemen yanında olduğunu ve
yaklaşık 10 binden fazla vatandaşın yaşadığı bir mahalle olmakla birlikte doğalgaz altyapısı
bulunmadığını, 1 km yakınında bulunan mahallelerin bu hizmetten faydalanmakta olduğunu,
Mahallelerine imar planı olmadığı gerekçesiyle doğalgaz verilmediğini iddia ederek ikamet ettiği
mahalleye yönelik doğalgaz hizmetinin getirilmesi hususunda yardımcı olunmasını talep etmiştir.
Konuyla ilgili olarak ilgili idarelerle gerekli yazışmalar yapılmış bilgi belge talebinde bulunulmuş
ve dostane çözüm önerileri hatırlatılmıştır. Sonuç olarak yapılan görüşmeler ve elde edilen belgeler
ışığında; şikâyetçinin talebi hakkında tesis edilecek iş ve işlemlerin anlık olarak
gerçekleştirilmesinin mümkün olmadığı, ancak bölgeye doğalgaz verilmesi konusunda ilgili
idarelerce iş ve işlemlere başlanıldığı ayrıca doğalgaz getirilmesiyle ilgili olarak sorumlu kuruluş
tarafından başvurana olumsuz cevap verilmediği, bölgede yetkili belediyelerin iş ve işlemleri
tamamladıktan sonra doğalgaz bağlantısının yapılacağı hususları tespit edilmiştir.
Bu çerçevede; Kurum Yönetmeliğinin 33/A maddesinin birinci fıkrası gereğince inceleme
18
sonlandırılarak Dostane Çözüm Kararı verilmiştir.
16 2019/23244 numaralı başvuru hakkında verilen 30.01.2020 tarihli Dostane Çözüm Kararı
17 2020/1710 numaralı başvuru hakkında verilen 14.02.2020 tarihli Dostane Çözüm Kararı
18 2019/17676 numaralı başvuru hakkında verilen 17.03.2020 tarihli Dostane Çözüm Kararı
57