Page 77 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 77
tutarlarına ait belgelerin gönderilmesini sağlayınız.” ifadelerine yer verildiğini, bu mesaj üzerine
dilekçe ile yapmış olduğu ödeme makbuzlarının SGK’ya iletilerek borç tutarının kapatılması
talebinde bulunduğunu, ancak başvurusuna cevap verilmediğini belirterek mağduriyetinin
giderilmesini talep etmiştir.
Başvuruya ilişkin olarak Kurumumuzca yapılan bilgi ve belge talebine istinaden Sosyal Güvenlik
Kurumu Başkanlığı Sigorta Primleri Genel Müdürlüğünün cevabi yazısında; yapılan inceleme
neticesinde şikâyetçinin askerlik borçlanması ödeme kayıtlarının Kurum kayıtlarında yer aldığının
görüldüğü, sigortalının askerlik borçlanması yapmış olduğu döneme ilişkin hizmet sürelerinin
sigortalılık tescil ve hizmet kayıtlarına işlendiği belirtilmiştir.
Bu çerçevede; başvuranın başvuruya konu talebinin ilgili idare tarafından yerine getirildiği
36
anlaşıldığından, Kurum Yönetmeliğinin 33/A maddesi gereğince Dostane Çözüm Kararı
verilmiştir.
Taşınmaz Üzerine Yatırım Yapabilme İzni Verilmesi
Başvuran; 2010 yılı içerisinde Hazineye ait bir taşınmazı satın aldığını, ilgili belediye başkanlığı
tarafından imar planı alanı içerisinde bulunduğu belirtilen taşınmaza inşaat ruhsatı verildiğini,
Kültür Varlıkları Koruma Kurulu kararıyla önce 1. Derece daha sonra itirazları doğrultusunda 3.
Derece sit alanı olarak belirlenen bölge için yapılması gereken Koruma Amaçlı İmar planının ilgili
idare tarafından yapılmadığını, yapmış oldukları yatırımların atıl kaldığını ve bu sebeple zarar
ettiklerini, ayrıca bu taşınmaz ile ilgili olarak usulsüz olarak tahakkuk eden emlak vergilerini
ödemek zorunda kaldığını belirterek mağduriyetinin giderilmesini Kurumumuzdan talep etmiştir.
Başvuruya konu şikâyetin çözümü amacıyla ilgili idarelerden yazılı olarak bilgi ve belge talebinde
bulunulmuş, ayrıca şikâyete konu sorunun çözümü amacıyla idare Dostane Çözüme davet
edilmiştir. Belediyenin cevabi yazısında özetle sehven tahakkuk eden ve ödenen emlak vergilerinin,
şikâyetçinin belediye başkanlığına olan borçlarından mahsup edildiği, Eskişehir Kültür Varlıklarını
Koruma Bölge Müdürlüğünün yazısında ise şikâyetçinin yatırım yapmasına engel bir durumun
olmadığı belirtilmiştir.
Bu çerçevede; başvuruya konu talebin ilgili idare tarafından yerine getirildiği anlaşıldığından,
Kurum Yönetmeliğinin 33/A maddesinde yer alan, “Şikâyet konusu talebin ilgili idare tarafından
yerine getirilmesi veya şikâyetin çözüme kavuşturulduğunun taraflarca Kuruma bildirilmesi hâlinde
37
Dostane Çözüm Kararı verilir” hükmü gereğince Dostane Çözüm Kararı verilmiştir.
Sağlık Raporunda Yer Alan Engel Oranının Yeniden Belirlenmesi
Başvuran; CİMER aracılığıyla Sağlık Bakanlığından bilgi talebinde bulunduğunu, aynı hastaneden
kendisine verilen raporlarda ilk raporun oranın %37, ikinci raporun oranın %1 olduğunu, iki raporun
veriliş tarihi arasında 9 ay olduğunu ve sağlığının her geçen gün daha da kötüye gittiğini, CİMER
üzerinden onlarca kez istek, şikâyet ve talepte bulunmasına rağmen yardım edilmediğini beyan
ederek, mağduriyetinin giderilmesini talep etmiştir.
36 2020/249 numaralı başvuru hakkında verilen 03.04.2020 tarihli Dostane Çözüm Kararı
37 2020/2441 numaralı başvuru hakkında verilen 08.04.2020 tarihli Dostane Çözüm Kararı
68