Page 79 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 79
dersin zorunlu derslerini tamamlamasının ardından zorunlu ders olarak eklendiğini, ancak ders kayıt
aşamalarında tarafına bildirilmediğini ve azami eğitim süresinin de dolması nedeni ile ders kaydı
gerçekleştiremediğini ifade ederek tezini tamamlamış olduğundan mezuniyetinin sağlanarak
mağduriyetinin giderilmesini talep etmiştir.
Başvurunun inceleme ve araştırma aşamasında; ilgili üniversiteden bilgi-belge talep edilmiş,
cevaben alınan yazı ve eklerinde; “Öğrencinin durumunun Anabilim dalının teklifi ile Enstitü
Yönetim Kurulu tarafından görüşüldüğü; öğrencinin mağduriyeti göz önünde alındığında, sehven
verilen notunun düzletilerek mezun edilmesine karar verildiği belirtilmiştir.
Bu çerçevede; Kurumumuzun girişimleriyle başvuruya konu talebin dostane çözüm yoluyla ilgili
idare tarafından yerine getirildiği tespit edilerek Kurum Yönetmeliğinin 33/A maddesi gereğince
40
Dostane Çözüm Kararı verilmiştir.
Çocuğun Ders Çalışamaması
Kurumumuza çocuk internet sitesi (www.kdkcocuk.gov.tr) üzerinden yapılan başvuruda, başvuran
çocuk “ders çalışamıyorum” ifadesini kullanmıştır.
Başvuru hakkında yapılan ön inceleme neticesinde başvuruda belirtilen telefon numarası eksik
beyan edildiğinden başvuru ile ilgili detay bilgilerin alınması ve çocuğun KDK’ya ilettiği sorunun
kurum görev alanı kapsamında çözülmesi için başvuru formunda yazılan Ortaokulu Müdürü
aranarak başvuru hakkında bilgi verilmiş, çocuğun ders çalışma konusunda destek ihtiyacının ilgili
öğretmen veya rehberlik servisi tarafından görüşme yapılarak çözülmesi talep edilmiştir. Okul
Müdürü görüşme sonrasında tekrar arayarak özetle; veli ile görüştüğünü ve başvurudan onların da
haberi olmadığını, çocuğun EBA’da canlı dersi kaçırdığını, bu nedenle başvuru yaptığını, canlı ders
videoları yeni bir uygulama olduğundan sorun yaşanabildiğini, okulda zümre bazlı grupların
uzaktan eğitime yönelik çalıştığını, telefonlarda grupların oluşturulduğunu ve velilerin bu şekilde
kolaylıkla öğretmenlere ulaşabildiğini, çocuğun derslerle ilgili çalışmalarında sorun olması halinde
okulu arayabileceğini ve öğretmenlerin kendisine yardımcı olabileceğini, bu hususların çocuğun
velisine de ifade edildiğini bildirmiştir.
Yukarıda belirtilen açıklamalar çerçevesinde başvuranın talebi ilgili idare tarafından yerine
41
getirildiği anlaşılarak Kurum Yönetmeliğinin 33/A maddesi gereğince Dostane Çözüm Kararı
verilmiştir.
İşyeri Açılış Tarihine İlişkin Tescil Kayıtlarının, Fiilen İşyerinin Açıldığı Tarih Olarak
Düzeltilmesi
Başvuran; bayan kuaför dükkânını Mart ayında açtığını, koronavirüs nedeniyle vergi dairesi ve
devlet kurumlarında yoğunluk olmaması için vergi açılışını yapmadığını, Mart ayının 13 ünde
dükkânının hazır halde açık olduğunu, ancak vergi açılışının Mart ayında yapılması talebinin
reddedildiğini ve Mayıs 13 tarihinde vergi açılışı yapıldığını, 2 aydır dükkânını açamadığını, kira
ve yaptığı masrafları ödemekte zorluk çektiğini, bunun için Halkbank destek kredisi almak
istediğini, dükkânının Mart ayında açık olduğu hususunun denetlenmesini istediğinde ise
40 2020/4412 numaralı başvuru hakkında verilen 18.04.2020 tarihli Dostane Çözüm Kararı
41 2020/5741 numaralı başvuru hakkında verilen 02.04.2020 tarihli Dostane Çözüm Kararı
70