Page 81 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 81
2. GÖNDERME KARARLARI
Kurumumuza yapılan başvurulardan idari başvuru yolu tüketilmeden yapıldığı anlaşılanlar
değerlendirilmesi ve gereği için ilgili kurumlara gönderilmekte, şikâyet başvurusunun kurumlarına
doğrudan yapılmış bir başvuru olarak değerlendirilmesi ve sonucundan başvuru sahibine ve
Kurumumuza bilgi verilmesi istenmektedir. Başvurana ise cevabın tebliği tarihinden veya 60 gün içinde
cevap verilmediği takdirde bu sürenin bittiği tarihten itibaren 6 ay içinde diğer başvuru koşullarını
taşımak kaydıyla Kurumumuza yeniden başvuru yapılabileceği hatırlatılmaktadır.
Aşağıda Gönderme Kararlarıyla çözüme kavuşturulan başvurulardan birkaç örnek sunulmuştur.
Kullanılmayan ve Harap Halde Bulunan Okul Binasının Köy Yararına Kullandırılması
Başvuran; köylerinde bulunan okul binasının kullanılmadığını ve bu nedenle harap bir halde
olduğunu belirterek bu binanın köy yararına kullanılmasına izin verilmesini talep etmiştir.
Dosya kapsamında yapılan ön incelemede; ilgilinin talebiyle ilgili olarak idareye başvurup herhangi
bir cevap almadan doğrudan Kurumumuza başvurduğu anlaşıldığından Kurumumuz mevzuat
hükümleri karşısında, gerekli idari başvuru yollarının tüketilmediği tespit edilmiş ve başvurunun bu
aşamada Kurumumuzca incelenemeyeceği değerlendirilmiştir.
Bu çerçevede; idari başvuru yolu tüketilmeden yapıldığı anlaşılan başvurunun gereğinin yapılması
43
için ilgili valiliğe gönderilmesine , İdare tarafından, iyi yönetim ilkelerine uygun olarak, makul
sürede tesis edilecek gerekçeli işlemin sonucunun başvurana iletilmesine ve Kurumumuza da bilgi
verilmesine karar verilmiştir.
NOT: Gönderme kararımız üzerine ilgili valilik tarafından gerekli çalışmalar başlatılmış ve söz
konusu binanın, okul binası olarak kullanılmasına ihtiyaç duyulacak şartlar tekrar oluşuncaya kadar
köy yararına kullanılmasına onay verilmiştir.
Emlak Konuttan Alınan Dairenin Eksikliklerinin Giderilmesi
Başvuran, Emlak Konuttan, eksikleriyle şartlı olarak bir daire teslim aldığını, söz konusu
eksikliklerin giderilmesi ya da bu eksikliklerin kendisi tarafından yapılması durumunda faturasının
Emlak Konut’a ödetilmesi talebiyle Kurumumuza başvuruda bulunmuştur.
Şikâyet başvurusunun yapılan ön incelemesi neticesinde, başvurunun idari başvuru yolu
tüketilmeden yapıldığı değerlendirilmiştir. Bu aşamada ilgili mevzuat uyarınca başvurunun
Kurumumuzca incelenme imkânı bulunmadığından başvuru ve eklerinin, gereğinin yapılabilmesi
44
için Toplu Konut İdaresi Başkanlığına gönderilmesine karar verilmiştir.
NOT: Gönderme kararımız sonrasında başvuranın satın almış olduğu dairedeki noksanlıklar
giderilmiş, bu husus yazılı olarak ve fotoğraflar gönderilmek suretiyle başvurana ve Kurumumuza
bildirilmiştir.
43 2019/22280 numaralı başvuru hakkında verilen 02.01.2020 tarihli Gönderme Kararı
44 2019/23180 numaralı başvuru hakkında verilen 02.01.2020 tarihli Gönderme Kararı
72