Page 81 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 81

2.  GÖNDERME KARARLARI

              Kurumumuza  yapılan  başvurulardan  idari  başvuru  yolu  tüketilmeden  yapıldığı  anlaşılanlar
              değerlendirilmesi  ve  gereği  için  ilgili  kurumlara  gönderilmekte,  şikâyet  başvurusunun  kurumlarına
              doğrudan  yapılmış  bir  başvuru  olarak  değerlendirilmesi  ve  sonucundan  başvuru  sahibine  ve
              Kurumumuza bilgi verilmesi istenmektedir. Başvurana ise cevabın tebliği tarihinden veya 60 gün içinde
              cevap  verilmediği  takdirde  bu  sürenin bittiği  tarihten  itibaren 6  ay  içinde  diğer  başvuru  koşullarını
              taşımak kaydıyla Kurumumuza yeniden başvuru yapılabileceği hatırlatılmaktadır.

              Aşağıda Gönderme Kararlarıyla çözüme kavuşturulan başvurulardan birkaç örnek sunulmuştur.


              Kullanılmayan ve Harap Halde Bulunan Okul Binasının Köy Yararına Kullandırılması
              Başvuran;  köylerinde  bulunan  okul  binasının  kullanılmadığını  ve  bu  nedenle  harap  bir  halde
              olduğunu belirterek bu binanın köy yararına kullanılmasına izin verilmesini talep etmiştir.

              Dosya kapsamında yapılan ön incelemede; ilgilinin talebiyle ilgili olarak idareye başvurup herhangi
              bir  cevap  almadan  doğrudan  Kurumumuza  başvurduğu  anlaşıldığından  Kurumumuz  mevzuat
              hükümleri karşısında, gerekli idari başvuru yollarının tüketilmediği tespit edilmiş ve başvurunun bu
              aşamada Kurumumuzca incelenemeyeceği değerlendirilmiştir.

              Bu çerçevede; idari başvuru yolu tüketilmeden yapıldığı anlaşılan başvurunun gereğinin yapılması
                                              43
              için ilgili valiliğe gönderilmesine , İdare tarafından, iyi yönetim ilkelerine uygun olarak, makul
              sürede tesis edilecek gerekçeli işlemin sonucunun başvurana iletilmesine ve Kurumumuza da bilgi
              verilmesine karar verilmiştir.

              NOT: Gönderme kararımız üzerine ilgili valilik tarafından gerekli çalışmalar başlatılmış ve söz
              konusu binanın, okul binası olarak kullanılmasına ihtiyaç duyulacak şartlar tekrar oluşuncaya kadar
              köy yararına kullanılmasına onay verilmiştir.


              Emlak Konuttan Alınan Dairenin Eksikliklerinin Giderilmesi
              Başvuran,  Emlak  Konuttan,  eksikleriyle  şartlı  olarak  bir  daire  teslim  aldığını,  söz  konusu
              eksikliklerin giderilmesi ya da bu eksikliklerin kendisi tarafından yapılması durumunda faturasının
              Emlak Konut’a ödetilmesi talebiyle Kurumumuza başvuruda bulunmuştur.

              Şikâyet  başvurusunun  yapılan  ön  incelemesi  neticesinde,  başvurunun  idari  başvuru  yolu
              tüketilmeden  yapıldığı  değerlendirilmiştir.  Bu  aşamada  ilgili  mevzuat  uyarınca  başvurunun
              Kurumumuzca incelenme imkânı bulunmadığından başvuru ve eklerinin, gereğinin yapılabilmesi
                                                                  44
              için Toplu Konut İdaresi Başkanlığına gönderilmesine  karar verilmiştir.

              NOT:  Gönderme  kararımız  sonrasında  başvuranın  satın  almış  olduğu  dairedeki  noksanlıklar
              giderilmiş, bu husus yazılı olarak ve fotoğraflar gönderilmek suretiyle başvurana ve Kurumumuza
              bildirilmiştir.

              43  2019/22280 numaralı başvuru hakkında verilen 02.01.2020 tarihli Gönderme Kararı
              44  2019/23180 numaralı başvuru hakkında verilen 02.01.2020 tarihli Gönderme Kararı

                                                                                                           72
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86