Page 98 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 98
hakkaniyete aykırılıklar olduğu ve bundan böyle bu durumlara mahal verilmemesi gerektiği
değerlendirilmiştir.
Öğrenci servislerinin yarattığı trafik ve can güvenliği sorununa ilişkin yapılan incelemede, idarenin
açıklamalarından ikili eğitim yapan ve 2049 öğrencisi olan okulda sabahçı öğrencilerin derslerinin
saat 12.20’de bittiği, öğlenci öğrencilerin derslerinin 12.45’te başladığı ve 17.35’te bittiği, doğal
olarak öğlen saatlerinde 1000 öğrencinin okuldan çıkış yaptığı, 1000 öğrencinin de okula giriş
yaptığı, bir yaya trafiği de olmak üzere trafik yoğunluğunun yaklaşık 30 dakika sürdüğü, ayrıca
2019-2020 Eğitim-Öğretim yılı I. Dönemi başında 32 servis aracının taşıma yaptığı, 2019-2020 2.
Döneminde ise 22 servisin taşıma yapacağının bildirildiği, böylelikle idarenin de şikâyete konu
olayı doğruladığı anlaşılmış olup konuyla ilgili şikâyetlerin iletilmesi üzerine konu ile ilgili rapor
tutulması ve okul müdürlüğünün kendi imkânlarını kullanarak okul bahçe duvarını içeri alıp okul
servis araçlarının bu alanı kullanımına açarak sorunu çözmeye çalışması olumlu değerlendirilmiş
ve yapılanın, mevzuatta yer alan okul yönetiminin öğrenci taşıma faaliyetine ilişkin olarak
belirlenen servis araçlarının okul alanındaki indirme-bindirme yerlerini belirleme yükümlülüğünün
yerine getirilmesi açısından okulun kendi kapasitesi çerçevesinde hukuka ve hakkaniyete uygun
olduğu kanaatine varılmıştır. Bununla birlikte okul çevresindeki yolların dar olması, nüfus
yoğunluğunun fazla olması, mahalle sakinlerinin araçlarını yola park etmeleri, bazı öğrenci
velilerinin çocuklarını özel araçlarla getirmesi gibi okul idaresinin ve/veya ilgili milli eğitim
müdürlüğünün doğrudan etki edemeyeceği unsurların da trafik yoğunluğunu arttırdığı ifadesi
karşısında can güvenliği riskinin en alt seviyeye getirilebilmesi için ilgili kurumlarla daha farklı bir
planlama yapılmasının uygun olacağı önerisi de dikkate alındığında iyi yönetimin bir gereği olarak
bu hususlar göz önünde bulundurularak planlama yapılması gerektiği değerlendirilmiştir.
Bu kapsamda, başvuruya konu okula öğrenci kayıt işlemleri ile ilgili olarak başvurunun kısmen
kabulü ile öğrenci kayıt işlemlerinin hukuka ve hakkaniyete uygun yapılmasını teminen öğrenci
yerleştirme komisyonunun çalışmalarında kayıt alanı belirlenecek okulların müdürlerinin ve ayrıca
ilgili mahalle muhtarları ve ilgili Nüfus Müdürlüğü yetkililerinin de görüş ve çözüm önerilerinin
alınması; ayrıca başvurunun öğrenci servisleri ile ilgili kısmının reddi ile birlikte iyi yönetimin bir
gereği olarak servisle okula gelen öğrencilerin inip binmelerinde can güvenliği riskinin en alt
seviyeye getirilebilmesi için ilgili kurumlarla planlama yapılması hususlarında Van Valiliğine
Tavsiyede Bulunulmasına karar verilmiştir.
64
Denklik Talebi Hakkında
Başvuran, 11.09.2019 tarihinde denklik belgesinin düzenlenmesi talebi ile Yükseköğretim Kurulu
Başkanlığına başvurduğunu, e-Devlet üzerinden başvurusunun hangi aşamada olduğunu öğrenmek
üzere yapmış olduğu sorgulama neticesinde “ders tamamlama kararı ile komisyona sevk edildi”
ibaresini gördüğünü, YÖK’ün 02.02.2018 tarihli ve E.5780 sayılı yazısında Kamu Personeli Seçme
Sınavında Tarih Alan Bilgisi testinden başarılı olması durumunda tarih eğitimi alanında lisans
diploma denklik belgesinin verileceğinin yazdığını ifade ederek Yükseköğretim Kurulu
Başkanlığının dokuz sene boyunca aldığı farklı kararların incelenmesini, denklik belgesinin tarafına
verilmesini talep etmektedir.
Kurumumuzca yapılan incelemede, Kanun ve Yönetmelik kapsamında denklik talebinin
incelenerek sonuçlandırılmasına ilişkin bir süreye yer verilmediği, dolayısıyla idarenin mümkün
olan en hızlı şekilde işlemleri gerçekleştirip gerçekleştirmediğine bakılması gerektiği, başvuranın
64 2019/22341 numaralı başvuru hakkında verilen 22/05/2020 tarihli Kısmen Tavsiye Kısmen Ret Kararı
89