Page 95 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 95
komando birliklerinde görev yapan ve Komando Temel Kursunu başarı ile bitiren personel
bulunduğunu, söz konusu Komando Temel Kursunun 2000 yılı öncesinde farklı isimler ile TSK
personeline verildiğini, kendisinin de 2000 yılında 1’inci dönem Astsubay Temel İç Güvenlik Kursu
adı altında görmüş olduğu eğitimi başarı ile tamamlayarak Komando Bröve Belgesi almaya hak
kazandığını, ancak 2018 yılı Askeri Personel Yan Ödeme Kararnamesinde sadece Komando Temel
Kursunu başarı ile bitiren personelin yapılan iyileştirmeden yararlandığını, yıllarca Komando Temel
Kursunu başarı ile bitirmiş personel olarak şahsının komando birliklerine atandığını ancak 2018 yılı
Askeri Personel Yan Ödeme Kararnamesi’nin EK-2 Çizelge 5’inci maddesinin uygulanmasında
yaşanan tereddütlerin giderilmesi konusunda birliklerin standartlığı sağlayamadığı için emsallerine
kıyasla mağduriyet yaşadığını, Komando Temel Kursunu bitiren personele statü, makam ve rütbe
dahil olmak üzere hiçbir ayrım gözetilmeden eşit işe eşit ücret uygulandığını, her yönü ile birebir
aynı eğitim ve kursu almış bir personel olarak sonraki yıllarda verilen eğitimin adının değiştirilmesi
gerekçe gösterilerek eşit işe eşit ücret ödemesine aykırı hareket edildiğini belirterek, 2018 yılı
Askeri Personel Yan Ödeme Kararnamesinden yaralanmak için kendisine verilen Komando Bröve
Belgesinin Dağ Komando Okulu ve Eğitim Merkezi Komutanlığı tarafından halihazırda eğitim
verilen diğer TSK personelinin aldığı Komando Temel Kursu olarak değiştirilmesi ya da Kara
Kuvvetleri Komutanlığı tarafından aynı eğitimi almış personele Yan Ödeme Kararnamesi’nde
belirtilen gösterge tazminatının tarafına ödenmesini talep etmektedir.
Kurumumuzca yapılan inceleme neticesinde, başvuranın 17 Nisan- 21 Temmuz 2000 tarihleri
arasında aldığı “1'inci Dönem Astsubay Temel İç Güvenlik Kursu” nun “Komando Temel Kursu”
eğitimi ile aynı içerikte olduğu iddiasının idare tarafından kabul edildiği, ancak 1591 sayılı
Cumhurbaşkanlığı Kararı’nın Ek-2 Çizelgesinin 5-b maddesinin lafzından hareketle, başvuranın
aldığı eğitimin bu maddede sayılan eğitimlerden olmaması sebebiyle başvuranın iş riski zammının
“komando temel kursunu bitirenlere” verilen 14.000 puan üzerinden ödenmesi talebini reddettiği
anlaşılmıştır. Bu bağlamda, idarenin 1591 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararı’nın Ek-2 Çizelgesinin 5-
b maddesinin lafzından hareketle, başvuranın aldığı eğitimin bu maddede sayılan eğitimlerden
olmaması sebebiyle başvuranın iş riski zammının “komando temel kursunu bitirenlere” verilen
14.000 puan üzerinden ödenmesi talebini reddetmesinin yürürlükteki mevzuat hükümlerine uygun
olduğu; ancak bahsi geçen maddede ismen zikredilmemiş olsa da somut olayda idarenin, başvuranın
17 Nisan- 21 Temmuz 2000 tarihleri arasında aldığı “1'inci Dönem Astsubay Temel İç Güvenlik
Kursu” nu “Komando Temel Kursu” eğitimi kapsamında değerlendirdiği anlaşıldığından,
başvuranın iş riski zammının “komando temel kursunu bitirenlere” verilen 14.000 puan üzerinden
ödenmesi talebinin reddedilmesinin hakkaniyete uygun olmadığı sonuç ve kanaatine varılmıştır.
Açıklanan gerekçelerle, başvuranın “17 Nisan- 21 Temmuz 2000 tarihleri arasında aldığı “1'inci
Dönem Astsubay Temel İç Güvenlik Kursu” nu “Komando Temel Kursu” eğitimi kapsamında
değerlendirmesi sebebiyle, başvuranın iş riski zammının “komando temel kursunu bitirenlere”
verilen 14.000 puan üzerinden ödenmesi” talebinin gerçekleştirilebilmesi için ilgili mevzuatta
düzenleme yapılması hususunda Milli Savunma Bakanlığına Tavsiyede Bulunulmasına karar
62
verilmiştir.
62 2019/20291 numaralı başvuru hakkında verilen 13.05.2020 tarihli Tavsiye Kararı
86