Page 150 - KDK
P. 150

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               olmayan  8108 Sokaktan  belediye otobüslerinin geçmesinin yasal mevzuata aykırılık
               teşkil ettiğini, sokakta bulunan otobüs durağının işlevsiz olduğunu ve ihtiyaç dâhilinde
               olmadığını, bu duraktan otobüse binen veya otobüsten inen kişi sayısının çok az
               olduğunu, bunun sebebinin Anadolu Caddesinde bulunan ve “İtfaiye Durağı” olarak
               bilinen bir önceki durağa çok yakın olması olduğunu, ilgili sokakta bulunan durağı
               kullanan kişi  yoğunluğunu öğrenmek  amacıyla ilgili  makamlara başvuru yaptığını
               ancak tarafına bilgi verilmediğini, belediye otobüslerinin sokaktan her geçişinde deprem
               şiddetinde sarsıntı hissettiklerini, bu sarsıntının maddi ve manevi tahribat yarattığını
               iddia edip 8108. Sokakta bulunan otobüs durağının kaldırılarak bu sokaktan otobüs
               geçişlerinin iptal edilmesini talep etmektedir.

               Kurumumuzca yapılan inceleme neticesinde, kamu hizmetlerinin vatandaşlar için
               yaşamsal bir önemi bulunduğu, dolayısıyla kamu hizmetinin, halkın beklentileri
               doğrultusunda sunulması ve hizmet alıcılarının maddi ve manevi bakımdan tatmin
               edilmelerine, kamu idarelerinin hızlı hareket edebilmelerine ve isabetli kararlar
               alabilmelerine bağlı olduğu, mevzuatta toplu taşıma işini yapma veya yaptırma görevinin
               belediyelere ait olduğu, ilgili muhtarlıkla yapılan görüşmelerde de vatandaşların otobüs
               seferlerine ilişkin taleplerinin bulunduğu, bu bağlamda söz konusu taleplerin de
               dikkate alınması ile hem başvuranın hem de diğer vatandaşların ulaşım sorunlarına
               katkı sağlanacağı, .dolayısıyla İzmir Büyükşehir Belediye Başkanlığı ESHOT Genel
               Müdürlüğü yetkilileri tarafından güzergâhın geçmesi muhtemel muhtarlıklarla ve
               mahalle sakinleri ile yapılacak fikir alışverişinin de dikkatte alınarak otobüs seferleri
               hakkında yönetmelik hükümlerine uygun şekilde yetkili organlarınca yapılacak işlemler
               sonucunda yeniden değerlendirilebileceği anlaşılmaktadır.

               Açıklanan gerekçelerle, başvuruya konu otobüs güzergâhı hakkında başvuranın,
               ilgili mahalle sakinlerinin ve muhtarlığın da görüş, öneri ve talepleri de dikkate
               alınarak yetkili organlarda değerlendirilmesi ve bu hususta yeni işlem gerektiriyorsa
               gerekli işlemlerin tesis edilmesi, yeni işlem gerekmiyorsa nedenleri hakkında gerekli
               bilgilendirmenin yapılması hususunda İzmir Büyükşehir Belediye Başkanlığına
                                     56
               Tavsiyede Bulunulmasına  karar verilmiştir.
               6.2.3  MEVZUAT DEĞİŞİKLİĞİ ÖNERİLERİMİZLE GERÇEKLEŞEN KATKI

               Hukuk düzeninin temel esasları genel ve soyut nitelikteki normlarda kendine yer
               bulmaktadır. Bu normlar, hiyerarşik olarak birbirine dayanmakta ve bir üstteki
               normun çizdiği çerçevede kurallar getirebilmektedir. Anayasa düzeyindeki normlardan
               başlayarak  kanun,  kanun  hükmünde  kararname,  Cumhurbaşkanlığı  kararnamesi,
               tüzük, yönetmelik, genelge ve adsız düzenleyici işlemlerde görünür şekle bürünen
               normlar, pozitif hukuk bakımından mevzuatı meydana getirmektedir.

               Mevzuat,  hukuk  sisteminde  ortaya  çıkan  tüm  işlem  ve  eylemlerin  temel  dayanağı
               konumundadır. Bir taraftan ilgili işlem veya eyleme hukuki dayanak sağlayan mevzuat,

               56  2020/5908 numaralı başvuru hakkında verilen 08.09.2020 tarihli Tavsiye Kararı


                                                                        2020 YILLIK RAPOR  149
   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155