Page 330 - KDK
P. 330

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               etkin bir soruşturma yapılmak üzere ilgili evraklar ve varsa görüntü kayıtları incelenerek,
               belirlenecek tanıklar ve kamu görevlilerinin ifadelerinin de alınması suretiyle idari
               soruşturma yapılması için Gönderme Kararı 154  verilmiştir. Alınan cevabi yazıda gerekli
               inceleme ve soruşturmanın yapılması için konunun Rehberlik ve Teftiş Başkanlığına
               gönderildiği belirtilmiştir.
               7.9.2. Kadın Hakları Alanıyla İlgili Faaliyetler

               7.9.2.1. Karma Alt Komisyonun Kamu Denetçiliği Kurumu 2019 Yıllık
               Raporu Görüşmeleri
               Dilekçe Komisyonu ile İnsan Hakları İnceleme Komisyonu Üyelerinden Kurulu Karma
               Komisyon  tarafından  04.03.2020  tarihinde  kurulan  Karma  Alt  Komisyonun  Kamu
               Denetçiliği Kurumu 2019 Yıllık Raporu görüşmeleri kapsamında 03.06.2020 tarihinde
               Kurum kararlarına uyan ve uymayan idareler ile toplantı yapılmıştır.

               Kamu Denetçisi Celile Özlem Tunçak ilgili dosyanın sunumundan önce 6328 sayılı
               Yasada kanun koyucunun kadın ve çocuk hakları konusundaki hassasiyetini hatırlatarak
               ve kendisinin de kadın ve çocuk haklarından sorumlu kamu denetçisi olduğunu
               belirttikten sonra Kurumumuzun sadece şikâyet başvurularını incelemek ve karara
               bağlamaktan  öte  insan  haklarının  geliştirilmesi  bu  alandaki  farkındalığın hem Türk
               bürokrasisi hem de toplum nezdinde yükseltilmesi misyonuna da vurgu yapmıştır.
               2019/17388 numaralı şikâyet başvurusunu özetleyerek, Kurumumuz tarafından yapılan
               inceleme araştırma sonucunda; idarenin iş yeri değişikliğine ilişkin bir mahkeme kararı
               bulunmadığından hareketle şiddete maruz kalan ya da kalma tehdidinde bulunan
               bir kadının yer değişikliği talebinin başvuranın boşandığı eşi tarafından yöneltilen
               davranışları dikkate alarak başvuranın içinde bulunduğu can güvenliği risklerine dair hiç
               bir somut açıklama, değerlendirme ve gerekçe ortaya konulmadan -başvuranın maddi ve
               manevi varlığının korunması hakkı bağlamında ilgili ve yeterli bir açıklama yapmadan-
               yer değişikliği talebini reddetmesinin ulusal ve uluslararası yükümlülüklerimize aykırı
               olduğu belirtilerek, başvuranın can güvenliğinin sağlanmasını teminen yer değişikliği
               talebinin aile içi şiddete ilişkin risk değerlendirilmesi yapılmak suretiyle yeniden
               incelenmesi için ilgili idareye (Sağlık Bakanlığı) tavsiyede bulunulduğunu ifade etmiştir.
               İdarenin 03.12.2019 tarihli cevabi yazısında; 663 sayılı KHK’nın 45/A maddesinde
               yer alan  “Bu madde uyarınca atanan sözleşmeli sağlık personeli üç yıl süreyle başka
               bir yere atanamaz….” hükmüne yer verilerek sözleşmeli sağlık personeli istihdamına
               ilişkin hususların düzenlendiği, aile birliği mazereti dışında sözleşmeli personelin görev
               yerinin değiştirilemeyeceğinin açıkça ifade edildiği, bahse konu sözleşmeli personelin
               can güvenliği mazereti nedeniyle yer değişikliğinin yasa hükmü ile düzenlenmediğinden
               bahisle bu kapsamdaki taleplerin yerine getirilmesinin mümkün olmadığının ifade
               edildiği belirtilmiştir.

               154  2020/4860 numaralı başvuru hakkında verilen 19.03.2020 tarihli Gönderme Kararı


                                                                        2020 YILLIK RAPOR  329
   325   326   327   328   329   330   331   332   333   334   335