Page 388 - KDK
P. 388

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               bu bedelin çok yüksek olduğunu, sonrasında bu bedelin mayıs ayında yüzde 0,9’a
               çekildiğini,  5 aylık  uygulama  farklılığından  dolayı kendisinin  ve birçok vatandaşın
               mağdur olduğunu, ocak ayından itibaren katılım payını yüzde 2 oranından ödeyenlerin
               farklarının geri iade edilmediğini, konu ile ilgili olarak ilgili kurum ve kuruluşlara
               başvurular yaptıklarını, ancak sonuç alamadıklarını iddia ederek mağduriyetinin
               giderilmesini talep etmiştir.

               Kurumumuzca yapılan inceleme neticesinde, Mersin Büyükşehir Belediye Meclisince
               16.05.2020 tarihinde alınan, su ve kanalizasyon harcamalarına katılım payı oranının
               bina ve arsalarda emlak vergi değerinin % 0,9’u olarak alınacağına ilişkin kararın,
               01.01.2020 tarihinden itibaren uygulanması gerektiği aksine yapılan işlemlerin hukuka
               ve hakkaniyete uygun olmadığı tespit edildiğinden Mersin Büyükşehir Belediye
               Meclisince  16.05.2020 tarihinde  alınan, su ve kanalizasyon harcamalarına katılım
               payı oranı bina ve arsalarda emlak vergi değerinin % 0,9’u olarak alınacağına ilişkin
               kararın, 01.01.2020 tarihinden itibaren uygulanması yönünde gerekli işlemlerin tesis
               edilmesi ve bu kapsamda oluşan mağduriyetlerin giderilmesi hususunda Mersin Su ve
               Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğüne Tavsiyede Bulunulmasına 218  karar verilmiştir.
               7.12.5.3.3. “Kanal Kotu Harcı” Adı Altında Kendisinden Tahsil Edilen Bedelin
               İadesi

               Başvuran, … ada … parsel no.lu arsası için kanalizasyon durum belgesi (kanal kotu
               belgesi) aldığını, bu belge nedeniyle Balıkesir Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel
               Müdürlüğü (BASKİ) tarafından kendisinden 272,50-TL “Kanal kotu harcı” adı altında
               bir bedel tahsil ettiğini, 6306 sayılı Kanun ve ilgili mevzuat hükümleri uyarınca söz
               konusu parselinin bazı vergi, harç, ücretlerden vb. muaf olduğunu, bu mevzuat hükümleri
               uyarınca “kanal kotu harcı” adı altında bir bedelin kendisinden alınamayacağını iddia
               ederek söz konusu tutarın tarafına iadesini talep etmiştir.
               Kurumumuzca yapılan inceleme ve araştırma neticesinde, başvuranın parseline yönelik
               olarak 6306 sayılı Kanun hükümleri kapsamında işlemler tesis edilmesi ve bu parsele ilişkin
               olarak alınan kanal kotu tutanağı ücretinin BASKİ Genel Kurulu (Balıkesir Büyük Şehir
               Belediye Meclisi) tarafından belirlenmesi nedenleriyle, başvuruya konu edilen ücretin,
               6306 sayılı Kanun’un ve bu kanuna ilişkin Uygulama Yönetmeliği’nin hükümlerinde
               belirtilen “alınmaması gereken vergi, harç ve ücretler” kapsamında kaldığı, dolayısıyla,
               somut  olayda,  ilgili  mevzuat  hükümleri  uyarınca  “Kanal  kotu  harcı”  adı  altında  bir
               bedelin başvurandan tahsil edilmemesi (alınmaması) gerektiği halde, bu bedelin ilgili
               idarece başvurandan tahsil edildiği, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından da 6306
               sayılı Kanun ve Uygulama Yönetmeliği hükümleri uyarınca başvurandan kanal kotu
               (kanal durum) belgesi ücreti alınamayacağı yönünde görüş verildiğinden kanalizasyon
               durum belgesi (kanal kotu belgesi) verilmesi karşılığında başvurandan tahsil edilen

               218  2020/86436 numaralı başvuru hakkında verilen 10.07.2020 tarihli Tavsiye Kararı


                                                                        2020 YILLIK RAPOR  387
   383   384   385   386   387   388   389   390   391   392   393