Page 32 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 32
5.2.4 Kurumsal İletişim Birimi
5.2.4.1 İletişim ve Sivil Toplum Bürosu
İletişim ve Sivil Toplum Bürosu, kurumsal iletişim planlarını ve programlarının hazırlanması, ilgili
kamu kurum ve kuruluşlarla, sivil toplum örgütleriyle iletişimin sağlanması ve ortak organizasyonun
yapılması, bilgi edinme başvuruları ile diğer kurum ve kuruluşların iletişim merkezlerince gelen
başvurularının hızlı ve doğru bir şekilde cevaplandırılmasının sağlanması, Kurumun algı düzeyi ile
ilgili analiz ve araştırmaların yapılması, Kurumun kamuoyundaki farkındalığını ve algı düzeyini
artırıcı tanıtım faaliyetlerinde/çalışmalarında bulunulması ile Kurum web sayfalarının içeriklerinin
yönetilmesini sağlamaktadır.
5.2.4.2 Yayın ve Organizasyon Bürosu
Yayın ve Organizasyon Bürosu, Kurumun yazılı ve görsel yayınlarının hazırlanması ve
yayımlanması, kamuoyuna yönelik olarak Kurumu ve hizmetlerini tanıtıcı, bilgilendirici süreli yayın,
broşür, yazı, fotoğraf, slayt, film, video çekimi, kitapçık gibi dokümanların hazırlanmasını
incelenmesini, basılmasını, yayımlanmasını, dağıtılmasını ve arşivlenmesinin sağlanması, Kurum
tarafından satın alınacak yayınların incelenmesi, eserlerin seçilmesi, değerlendirilmesi, basılması ve
satın alınmasına dair esaslar ile bu kapsamda kurulacak kurulların çalışma esasları, görevleri ve
yetkilerinin belirlenmesi, Kurumun yayın ilkelerinin ve yazım kurallarının tespit edilmesi, hakemli
dergi çıkartılması ile bu konudaki işlerin takibi ile ulusal ve uluslararası proje kapsamında bastırılacak
yayınlar ile ilgili tüm iş ve işlemlerin gerçekleştirilmesi ile Kurumun kütüphanecilik faaliyetleri
yürütülmektedir.
5.2.5 Bilgi İşlem Birimi
Bilgi İşlem Birimi, Kurumun bilgi işlem alt yapısının oluşturulması, çalıştırılmasının sağlanması,
teknik desteğin verilmesi, bilgi güvenliği konusunda politika ve ilkelerin belirlenmesi ve gerekli
teknik tedbirlerin alınması, bilgi ve belge yönetim sistemlerine hizmetlerde iş birliğinin sağlanması,
sistemin geliştirilmesi, Kurum için gerekli veri tabanlarını oluşturulması, istatistiki kayıt ve kalite
kontrol işlemlerinin yürütülmesi ile Kurum web sayfalarına ve sosyal medya hesaplarına teknik
desteğin sağlanması ile yönetim bilgi sistemlerine ilişkin diğer işlemlerin yürütülmesi hizmetleri
sunmaktadır.
5.2.6 Yurtiçi Bürolar (İstanbul Bürosu)
İyi yönetim ilkeleri ve vatandaş odaklı yaklaşımın bir gereği olarak 30/04/2015 tarihi itibariyle
Maslak Kasırları Mabeyn-i Hümayun Kasrında açılan ve 23/09/2016 tarihinde Şişli ilçesi,
Halaskargazi mahallesi, Matbaacı Osmanbey Sokağına taşınan İstanbul Büromuz, Kurumumuzun
İstanbul’daki irtibat noktası olup, doğrudan (elden, posta veya faksla) Büroya gelen şikâyet
başvurularının merkeze (Genel Evrak ve Şikâyet Başvuru Bürosuna) iletilmesi ile Kurumun tanıtım
ve farkındalığı noktasında vatandaşa dönük tanıtım temsilciği fonksiyonu görevlerini yerine
getirmektedir
30