Page 37 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 37

B.  İDARENİN AMAÇ VE HEDEFLERİ

                                                                   5018  sayılı  Kanun’un  9’uncu  maddesi
                                                                   çerçevesinde  oluşturulan  ve  2017-2021
                                                                   dönemini  kapsayan  Kurumumuz  Stratejik
                                                                   Planı;  katılımcı  bir  yaklaşımla  hazırlanarak
                                                                   2016 Ocak sonu  itibariyle değerlendirilmek
                                                                   üzere Kalkınma Bakanlığına iletilmiş, gelen
                                                                   değerlendirme  raporu  dikkate  alınarak  son
                                                                   şekli verilmiş ve 31/5/2016 tarihli “Stratejik
                                                                   Plan Kurulu Onayı” ile yürürlüğe girmiştir.



              Kurumumuzun ulaşmayı arzu ettiği vizyonuna/hedeflerine yönelik beş yıllık yol haritası niteliğindeki
              stratejik planının özellikle kamu hizmetlerindeki kalite standartlarını, hukukun üstünlüğünü ve hak
              arama kültürünün geliştirilmesini güçlendireceği değerlendirilmekte, diğer yandan kurumsallaşma
              sürecinin   etkinleştirilmesi,   zayıf   alanların/noktaların   giderilerek,   fırsat   alanlarının
              zenginleştirilmesinde büyük rol oynayacağı düşünülmektedir.

              Bu  doğrultuda;  Mart  2013  itibariyle  şikâyet  başvurularını  almaya  başlayan  ve  kısa  zamanda
              kurumsallaşma  anlamında  önemli  ilerlemeler  kaydeden  Kurumumuzun,  2017-2021  dönemi
              vizyonuna ulaşmada belirlediği amaç ve hedefleri “Şikâyet İnceleme ve Araştırma”, “Tanıtım ve
              Farkındalık Geliştirme” ile “Kurumsal Kapasite ve Temel Yetkinlik Geliştirme” başlığı altında 3
              eksende ele alınmıştır.
              Bu  eksenlerin  belirlenmesinde;  Kurumumuzun  kurulma  amacı  şikâyet  başvurularının  çözüme
              kavuşturulmasında  ve  kararların  uygulanmasında  etkinliğin  sağlanması,  Kurumun  tüm  paydaşlar
              nezdinde  tanınırlığının  artırılması  ile  kurumsal  yapılanma  kapsamında  gerek  usul  ve  esasların
              netleştirilerek  standartlaşmanın  yakalanması  gerekse  etkin  bir  insan  kaynakları  ile  bilgi  işlem
              altyapısının güçlendirilmesi etkili olmuştur. Eksenler altında 4 genel stratejik amaç belirlenmiş, bu
              amaçlara ulaştıracak toplam 16 hedef ve 104 strateji ortaya konulmuştur.

              Yürürlükte  bulunan  stratejik  planın  2017,  2018,  2019,  2020  ve  2021  yıllarına  ilişkin  izleme  ve
              değerlendirme  faaliyetleri  gerçekleştirilmiş,  performans  sonuçları  ortaya  konularak  performans
              göstergeleri ve hedeflere ulaşma durumlarını içerir “İzleme Raporları” oluşturulmuştur.

              Ayrıca  Kamu  İdarelerinde  Stratejik  Planlamaya  İlişkin  Usul  ve  Esaslar  Hakkında  Yönetmelik’in
              stratejik planların izlenmesi ve değerlendirilmesi ile uygulama sonuçları" başlıklı 16’ncı maddesi
              kapsamında Kurumumuzun 2017-2021 dönemini kapsayan Stratejik Planına ilişkin olarak; 2021 Yılı
              Değerlendirme Raporu hazırlanmış ve sonuçları İdare Faaliyet Raporuna yansıtılmıştır.
              Kurumumuzun  2017-2021  dönemi  Stratejik  Planı  2021  yılına  ilişkin  izleme  ve  değerlendirme
              sonuçlarına  ilişkin  bilgilere  “B.  PERFORMANS  BİLGİLERİ”  bölümünde  yer  alan  “3.  Stratejik
              Planın Değerlendirilmesi” ve “4. Performans  Bilgi Sisteminin Değerlendirilmesi” başlıklarında yer
              verildiğinden burada ayrıca değinilmemiştir.








                                                                                                            35
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42