Page 417 - 2021 Yıllık Rapor
P. 417

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 2021 yılında da geçmiş yıllarda olduğu gibi Kurumumuza, elektronik haberleşme ve
                 iletişim alanında faaliyet gösteren işletmeler tarafından sunulan hizmetlerde özellikle
                 cayma bedeli, abonelik sözleşmesinin feshi, sözleşmedeki taahhütlerin yerine getirilmesi
                 gibi abonelik sözleşmelerinden kaynaklı olarak tüketici hak ve menfaatlerinin zarar
                 gördüğü, bulunduğu yerde internet altyapısının bulunmadığı ve bu hususlarda BTK
                 tarafından gereken denetimin ve cezai işlemlerin uygulanmadığı içerikli başvurular
                 yoğun şekilde gelmektedir.
                 Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunu muhatap kabul eden ve Kurumun yetkilerine
                 yönelik yapılan, 360  sabit telefon ve internet altyapısı kurulması 361  ile internet altyapısı
                 olmaması nedeniyle ödenmiş faturaların iadesi 362  ve iptal edilen abonelik işlemlerinden
                 cayma bedeli alınması, başvuranların bilgisi dışında açılan abonelikler ve usulsüz hatlar,
                 yurt dışından getirilen cihazların kayıt edilmesi işlemleri ve bir yıldan uzun taahhütlü
                 aboneliklerde cayma bedeli alınmasının yürürlükte olan mevzuata aykırılık teşkil
                 etmesi  nedeniyle  gereken  mevzuat  düzenlemesinin  yapılması  içerikli 363   başvurular
                 Kurumumuzca incelenmektedir. 364

                 Buna karşın telekomünikasyon alanında faaliyet gösteren işletmeler tarafından sunulan
                 sabit ve mobil telefonlar ile internet hizmetlerinde “doğrudan abonelik sözleşmesinden
                 kaynaklı” olan abonelik sözleşmesinin fesih işlemlerinin tamamlanması, tarife değişikliği
                 talepleri, fatura bedellerine yönelik itiraz ve iade talepleri, 365  cayma bedeli alınmaksızın
                 aboneliğin  fesih  işlemlerinin yapılması, internet  hızının  taahhüt edildiği  şekilde
                 sağlanması, borç nedeniyle uygulanan icra işlemleri ve fatura borcunun taksitlendirilmesi
                 gibi taleplere yönelik yapılan başvurular, ilgili işletmelerin/şirketlerin “idare” tanımı
                 içinde yer almaması ve söz konusu taleplerin “özel hukuk hükümlerine göre çözüme
                 kavuşturulması gereken” ve “başvurucu ile şikâyet edilen şirket arasında tesis edilen
                 abonelik sözleşmesi hükümlerinden kaynaklanan”  uyuşmazlıklara  ilişkin  olması
                 nedeniyle mevzuat gereği incelenmemektedir.
                 Mevzuat nedeniyle incelenemeyen başvurular, şikâyete konu husus ve alanda gereken
                 değerlendirilmenin yapılması amacıyla BTK’ya ve ilgili işletmeciye de iletilebilmektedir.
                 İletme kararı verilen başvurular Kurumumuz tarafından gönderildiğinde, ilgili firma
                 tarafından incelenmekte ve hata varsa düzeltilerek Kurumumuza bilgi verilmektedir.
                 Ayrıca özel şirketlere ilişkin olduğu için Kurumumuz yetki alanında bulunmayan
                 başvurular  konularına  göre  tespit  edilerek  BTK  yetkilileri    ile  yapılan  toplantılarda
                 aktarılmaktadır. Bu suretle, BTK kanalı ile sorunlara genel olarak politika üretilmesine
                 katkıda bulunulmaktadır.
                 360  2021/10945  numaralı  başvuru  hakkında  verilen  02/07/2021  tarihli  Dostane Çözüm  Kararı,
                 2021/11144 numaralı başvuru hakkında verilen 02/07/2021 tarihli Gönderme Kararı
                 361  2021/9764 numaralı başvuru hakkında verilen 15/10/2021 tarihli Dostane Çözüm Kararı
                 362   2020/103745 numaralı başvuru hakkında verilen 14/01/2021 tarihli Gönderme Kararı
                 363   2021/14587 numaralı başvuru hakkında verilen 25/10/2021 tarihli Dostane Çözüm Kararı,
                 2021/2387 numaralı başvuru hakkında verilen 19/02/2021 tarihli, 2021/10454 numaralı başvuru hak-
                 kında verilen 29/06/2021 tarihli Gönderme Kararları
                 364   2021/9403 numaralı başvuru hakkında verilen 27/09/2021 tarihli Tavsiye Kararı
                 365   2021/8946 numaralı başvuru hakkında verilen 17/06/2021 tarihli İncelenemezlik Kararı


             416 2021 YILLIK RAPOR
   412   413   414   415   416   417   418   419   420   421   422