Page 115 - 2022-Yillik-Rapor-web
P. 115

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU




                 İnternet Altyapısının Kurulması
                 Başvuran, başka bir ilde sorunsuz eriştiği sabit internet hizmetine şu anda ikamet
                 ettiği adreste erişemediğini, apartman ve mahalle sakinleri ile yapılan ortak başvuru
                 sonucunda da altyapı çalışmalarının sürdüğü yönünde cevap aldıklarını, internet
                 altyapı çalışmalarının tamamlanmamasının, iş hayatına ve sosyal yaşama yönelik
                 çeşitli kısıtlamalara neden olduğunu ve mağduriyet oluşturduğunu belirterek; Bursa
                 ili Osmangazi ilçesi Güneştepe Mahallesi Cemil Meriç Sokak içerisindeki hanelerin
                 internet altyapısından yararlanması hususunda gereğinin yapılmasını talep etmektedir.
                 Kurumumuzca başvurunun inceleme araştırma aşamasına geçilmiş, hem konu hakkında
                 bilgi almak hem de sorunun çözümü amacıyla İdare dostane çözüme davet edilerek
                 hem Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığından hem de Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu
                 Başkanlığından bilgi ve belge talep edilmiştir.
                 İdarelerden  alınan  yazılardan  talebin  bir kez daha  değerlendirilerek ilgili lokasyon
                 için projelendirme çalışması yapıldığı, proje kapsamında altyapı çalışmalarının 2022
                 yılı  Temmuz ayında tamamlanarak müşteri talebinin karşılanmasının planlandığı
                                                                  23
                 anlaşıldığından başvuru hakkında Dostane Çözüm Kararı  verilmiştir.
                 İstanbulkart Usulsüz Kullanım Cezasına İtiraz

                 Başvuran, 03.05.2022 tarihinde İstanbul kartını kaybettiğini, kaybettikten çok kısa bir
                 süre sonra kartını iptal ettirdiğini, tekrar kart çıkartmak istediğinde usulsüz kullanım
                 cezası uygulandığını, usulsüz kullanım yapmadığına yönelik itirazda bulunduğunu
                 ancak konuyla ilgili tüm başvurularının reddedildiğini ifade ederek usulsüz kullanım
                 cezasının kaldırılmasını talep etmektedir.
                 Konu hakkında idare ve başvuranla iletişime geçilmiş başvuranın ulaşım kartını aldığı
                 ve şikâyete konu cezanın iptal edildiği anlaşılmıştır. Bu doğrultuda başvuru hakkında
                                     24
                 Dostane Çözüm Kararı  verilmiştir.
                 Kıst Maaşın Hesaba Aktarılması Talebi
                 Başvuran tarafından, anlaşma yapılan banka ile kurumda görevli personele ait özellikle
                 maaş farkı ödemelerinin hesaplarına aktarılması hususunda sürekli sıkıntılar yaşadıkları,
                 en son Temmuz 2022 maaş farkı ödemelerinde de benzer sorunların ortaya çıktığı ifade
                 edilerek maaş farkının ilgili banka şubesince personelin hesabına ivedilikle aktarılması
                 talep edilmektedir.
                 Kurumumuzca, şikâyete konu sorunun çözümü adına ivedilikle çalışmalar başlatılmış
                 ve başvuruya muhatap Banka yetkilileri ile görüşülmüştür. Şikâyetçi tarafından
                 Kurumumuza gönderilen iletide; banka ile olan sorunun Kurumumuzun yardımı ile
                                                                                         25
                 çözümlendiği ifade edilmiştir. Bu kapsamda başvuru hakkında Dostane Çözüm Kararı
                 verilmiştir.

                 23   2021/20809 numaralı başvuru hakkında verilen 08.06.2022 tarihli Dostane Çözüm Kararı
                 24   2022/10717 numaralı başvuru hakkında verilen 05.10.2022 tarihli Dostane Çözüm Kararı
                 25   2022/10880 numaralı başvuru hakkında verilen 14.10.2022 tarihli Dostane Çözüm Kararı


             114 2022 YILLIK RAPOR
   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120