Page 115 - 2022-Yillik-Rapor-web
P. 115
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
İnternet Altyapısının Kurulması
Başvuran, başka bir ilde sorunsuz eriştiği sabit internet hizmetine şu anda ikamet
ettiği adreste erişemediğini, apartman ve mahalle sakinleri ile yapılan ortak başvuru
sonucunda da altyapı çalışmalarının sürdüğü yönünde cevap aldıklarını, internet
altyapı çalışmalarının tamamlanmamasının, iş hayatına ve sosyal yaşama yönelik
çeşitli kısıtlamalara neden olduğunu ve mağduriyet oluşturduğunu belirterek; Bursa
ili Osmangazi ilçesi Güneştepe Mahallesi Cemil Meriç Sokak içerisindeki hanelerin
internet altyapısından yararlanması hususunda gereğinin yapılmasını talep etmektedir.
Kurumumuzca başvurunun inceleme araştırma aşamasına geçilmiş, hem konu hakkında
bilgi almak hem de sorunun çözümü amacıyla İdare dostane çözüme davet edilerek
hem Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığından hem de Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu
Başkanlığından bilgi ve belge talep edilmiştir.
İdarelerden alınan yazılardan talebin bir kez daha değerlendirilerek ilgili lokasyon
için projelendirme çalışması yapıldığı, proje kapsamında altyapı çalışmalarının 2022
yılı Temmuz ayında tamamlanarak müşteri talebinin karşılanmasının planlandığı
23
anlaşıldığından başvuru hakkında Dostane Çözüm Kararı verilmiştir.
İstanbulkart Usulsüz Kullanım Cezasına İtiraz
Başvuran, 03.05.2022 tarihinde İstanbul kartını kaybettiğini, kaybettikten çok kısa bir
süre sonra kartını iptal ettirdiğini, tekrar kart çıkartmak istediğinde usulsüz kullanım
cezası uygulandığını, usulsüz kullanım yapmadığına yönelik itirazda bulunduğunu
ancak konuyla ilgili tüm başvurularının reddedildiğini ifade ederek usulsüz kullanım
cezasının kaldırılmasını talep etmektedir.
Konu hakkında idare ve başvuranla iletişime geçilmiş başvuranın ulaşım kartını aldığı
ve şikâyete konu cezanın iptal edildiği anlaşılmıştır. Bu doğrultuda başvuru hakkında
24
Dostane Çözüm Kararı verilmiştir.
Kıst Maaşın Hesaba Aktarılması Talebi
Başvuran tarafından, anlaşma yapılan banka ile kurumda görevli personele ait özellikle
maaş farkı ödemelerinin hesaplarına aktarılması hususunda sürekli sıkıntılar yaşadıkları,
en son Temmuz 2022 maaş farkı ödemelerinde de benzer sorunların ortaya çıktığı ifade
edilerek maaş farkının ilgili banka şubesince personelin hesabına ivedilikle aktarılması
talep edilmektedir.
Kurumumuzca, şikâyete konu sorunun çözümü adına ivedilikle çalışmalar başlatılmış
ve başvuruya muhatap Banka yetkilileri ile görüşülmüştür. Şikâyetçi tarafından
Kurumumuza gönderilen iletide; banka ile olan sorunun Kurumumuzun yardımı ile
25
çözümlendiği ifade edilmiştir. Bu kapsamda başvuru hakkında Dostane Çözüm Kararı
verilmiştir.
23 2021/20809 numaralı başvuru hakkında verilen 08.06.2022 tarihli Dostane Çözüm Kararı
24 2022/10717 numaralı başvuru hakkında verilen 05.10.2022 tarihli Dostane Çözüm Kararı
25 2022/10880 numaralı başvuru hakkında verilen 14.10.2022 tarihli Dostane Çözüm Kararı
114 2022 YILLIK RAPOR