Page 530 - 2022-Yillik-Rapor-web
P. 530

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               sanayi parsellerinde depolama, elleçleme, paketleme, sevkiyat gibi faaliyetlerin
               yürütülmesinden kaynaklanan sorunun çözümlenmesi için “anılan OSB içinde yer alan
               NACE kodu 49.41, 52.10 olan tesisler ile depolama, elleçleme, paketleme ve sevkiyatı
               hususunda faaliyet gösteren tesislerin el değiştirmesi halinde yeni malikin ya da faaliyet
               gösteren kiracı ise kira sözleşmesinin sonlandığı tarihte yeni kiracının OSB mevzuatına
               uygun bir alanda faaliyet yürütmesinin sağlanmasının uygun olacağı” yönünde verilen
               Bakanlık  görüşü  çerçevesinde  başvuran  tesis  maliki  Şirket  ve  yine  başvuran  kiracı
               sıfatlı Şirket adına iş yeri açma ruhsatının verilmemesinden kaynaklandığı anlaşılmış
               ve her ne kadar idarece mevzuata aykırılığın mümkün olan en kısa sürede giderilmesi
               adına OSB içinde yer alan NACE kodu 49.41, 52.10 olan tesisler ile depolama,
               elleçleme, paketleme ve sevkiyatı hususunda faaliyet gösteren tesislerin el değiştirmesi
               halinde yeni malikin ya da faaliyet gösteren kiracı ise kira sözleşmesinin sonlandığı
               tarihte yeni kiracının OSB mevzuatına uygun bir alanda faaliyet yürütmesinin
               sağlanmasının  uygun olacağı  değerlendirilmiş  ise  de  bu  görüş çerçevesinde  tesis
               edilen işlemler ile aynı OSB içerisinde yer alan ve depolama, elleçleme, paketleme ve
               sevkiyatı hususunda faaliyet gösteren tesislerden kira sözleşmesi devam etmekte olan
               ve yahut el değiştirmemiş olup maliki tarafından kullanılmaya devam eden tesislerin
               bu faaliyetlerine devam etmekte iken Bakanlık tarafından yapılan inceleme ile Gebze
               Güzeller OSB  Yönetim Kurulu Başkanlığına iletilen görüş yazısından haberdar
               olmayarak kira sözleşmesini sonlandırarak yeni kira sözleşmesi yapanların ya da tesisi
               devralarak aynı faaliyetlere devam etmek isteyenlerin ancak proses şemasında üretim
               birimlerinin de gösterilmesi ve kiracı firma tarafından bölgeye sunulan taahhütnamede
               üçüncü şahıslara ait ürünleri depolama ve ambalajlama hizmeti vermeyeceği hususuna
               yer verilmesi halinde başvurularının mevzuata uygun hale geleceği gerekçeleriyle
               başvurularının reddedildiği, aynı şekilde başvuruya konu tesis kiracısı olan ... Ltd.
               Şti.’nin başvurusunun da bu gerekçelerle reddedildiği; idare hukukunda eşitlik
               ilkesinin, kaynağını Anayasamızın 10’uncu maddesinden almakta olduğu, bir yandan
               aynı durumdakilere aynı muamele edilmesini, diğer yandan da farklı durumdakilere
               farklı muamele edilmesini gerektirdiği, eşitlik ilkesinin daha çok aynı durumdakilere
               farklı muamelenin haksız olduğu ve ayrımcılık oluşturduğu durumları akla getirmekle
               birlikte farklı durumdakilere aynı muamele edilmesinin de eşitlik ilkesine aykırı
               olacağı, somut olayda, her ne kadar idarece mevzuata aykırılığın giderilmesi ve sanayi
               parsellerinde üretim faaliyetinin gerçekleştirilmesi sonucuna ulaşılmak istenilmişse de,
               bu amacın gerçekleştirilmesi için ortaya konulan çözüm ile eşitlik ilkesine aykırı hareket
               edildiği kanaatine varıldığı, eşit muamele ilkesi gereği idarenin aynı faaliyeti sürdüren
               tüm tesislere makul süre tayin ederek aynı işlemi uygulamaya koyması gerektiği;
               başvuruya konu olan işlemin “Kazanılmış Hak”, “Haklı Beklenti”, “Hukuki İstikrar”,
               “Belirlilik” ve “Hukuki Güvenlik” ilkeleri bakımından da irdelenmesi gerektiği; sonuç
               olarak, başvuran tesis maliki Şirketin idare tarafından daha önceki işlemlere dayanılarak
               ortaya çıkarılan ve uzunca bir süre aynı şekilde uygulanan sonuçlarının korunması




                                                                        2022 YILLIK RAPOR  529
   525   526   527   528   529   530   531   532   533   534   535