Page 144 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 144

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               karşısında 20 kata kadar varan ödeme farkının toplum vicdanını yaralayabileceği de
               dikkate alındığında, idare tarafından fayda-maliyet analizi de gözetilerek, bu marjın
               (fiyat farkının) birbirine yaklaştırılması için konunun idarece tekrar ele alınmasında
               fayda olabileceği, değerlendirmeleri neticesinde şikâyetin reddine karar verilmiştir.

                         16
               2015/4678  esas numarası ile kayda alınan başvuruda şikâyetçiler tarafından,
               İETT’de otobüs şoförü olarak çalışmakta  olduğu, mevcut çalışma şartlarının
               bakmakla yükümlü oldukları ağır engelli birinci derece aile fertlerine yeterince
               zaman ayırmalarına imkân tanımadığı ifade edilerek; 5620 sayılı Kanunun Ek 2 nci
               maddesinin 3 üncü fıkrası uyarınca 24 saat görev 48-72 saat istirahat esaslı çalışma
               sistemine dayanan İBB bünyesindeki itfaiye, hızır acil gibi birimlere ya da İSKİ’ye
               naklen atanmaları talep edilmiştir.

               İdarelerle yapılan yazışmalarda İETT Genel Müdürlüğünün 3645 sayılı teşkilat
               Kanunu ile kurulan ayrı tüzel kişiliğe sahip bir kamu kuruluşu olduğu; şikâyetçilerin
               atıfta bulunduğu kanun maddesinin ise “kurum içi nakilleri” mümkün kıldığı; İETT,
               İBB, İSKİ gibi kurumlar arası naklen tayinlere ilişkin ayrı bir yasal düzenleme de
               bulunmadığından taleplerinin karşılanamadığı belirtilmiştir.

               Şikâyet konusunun çözümü için Kurumumuzca gerçekleştirilen çeşitli girişimler
               neticesinde, şikâyetçilerin İETT İnsan Kaynakları ve Eğitim Dairesi Başkanlığındaki
               yetkililerle görüşmeleri sağlanmış, fakat İETT tarafından önerilen farklı kadro
               önerileri şikâyetçilerce kabul görmemiştir.

               Sonuç olarak İETT Genel Müdürlüğünün 3645 sayılı teşkilat Kanunu ile kurulmuş    143
               olan ayrı tüzel kişiliğe sahip bir kuruluş olduğu; yine 24 saat hizmet esasına dayalı
               olarak faaliyet gösteren İtfaiye Daire Başkanlığının ve Sağlık Daire Başkanlığı Acil
               Yardım ve Cankurtarma Müdürlüğünün (Hızır Acil) İBB’nin iç hizmet birimleri
               olduğu, İBB, İETT ve İSKİ’nin ayrı ayrı “Kamu Tüzel Kişilikleri” olduğu, dolayısıyla
               şikâyetçilerin İETT’den İBB bünyesinde veya İBB’ye bağlı birimlerde bulunan
               münhal kadrolara nakil taleplerinin “kurum içi olarak nitelendirilemeyeceği”, ağır
               engelli raporlu eşi veya bakmakla yükümlü olduğu birinci derece kan hısımları
               bulunan işçilerin, engellilik durumundan kaynaklanan gerekçelere dayalı olarak
               kurum içinde yer değiştirme talebinde bulunabileceği yönündeki düzenlemenin
               uluslararası ve ulusal mevzuatla teminat altına alınan engelli haklarına ve iş hukuku
               kurallarına uygun olduğundan şikâyetin reddi gerektiği kanaatine varılmıştır.

                        17
               2016/657  esas numarası ile kayda alınan başvuruda şikâyetçi tarafından,
               24/11/1995 tarihinde Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi Balcalı Hastanesinden

               16  2015/4678 şikâyet numaralı başvuru için verilen 03/10/2016 tarihli Ret Kararı.
               17
                 2016/657 şikâyet numaralı başvuru için verilen 27/09/2016 tarihli KVYO Kararı.

                                                                          YILLIK RAPOR 2016
   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149