Page 144 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 144
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
karşısında 20 kata kadar varan ödeme farkının toplum vicdanını yaralayabileceği de
dikkate alındığında, idare tarafından fayda-maliyet analizi de gözetilerek, bu marjın
(fiyat farkının) birbirine yaklaştırılması için konunun idarece tekrar ele alınmasında
fayda olabileceği, değerlendirmeleri neticesinde şikâyetin reddine karar verilmiştir.
16
2015/4678 esas numarası ile kayda alınan başvuruda şikâyetçiler tarafından,
İETT’de otobüs şoförü olarak çalışmakta olduğu, mevcut çalışma şartlarının
bakmakla yükümlü oldukları ağır engelli birinci derece aile fertlerine yeterince
zaman ayırmalarına imkân tanımadığı ifade edilerek; 5620 sayılı Kanunun Ek 2 nci
maddesinin 3 üncü fıkrası uyarınca 24 saat görev 48-72 saat istirahat esaslı çalışma
sistemine dayanan İBB bünyesindeki itfaiye, hızır acil gibi birimlere ya da İSKİ’ye
naklen atanmaları talep edilmiştir.
İdarelerle yapılan yazışmalarda İETT Genel Müdürlüğünün 3645 sayılı teşkilat
Kanunu ile kurulan ayrı tüzel kişiliğe sahip bir kamu kuruluşu olduğu; şikâyetçilerin
atıfta bulunduğu kanun maddesinin ise “kurum içi nakilleri” mümkün kıldığı; İETT,
İBB, İSKİ gibi kurumlar arası naklen tayinlere ilişkin ayrı bir yasal düzenleme de
bulunmadığından taleplerinin karşılanamadığı belirtilmiştir.
Şikâyet konusunun çözümü için Kurumumuzca gerçekleştirilen çeşitli girişimler
neticesinde, şikâyetçilerin İETT İnsan Kaynakları ve Eğitim Dairesi Başkanlığındaki
yetkililerle görüşmeleri sağlanmış, fakat İETT tarafından önerilen farklı kadro
önerileri şikâyetçilerce kabul görmemiştir.
Sonuç olarak İETT Genel Müdürlüğünün 3645 sayılı teşkilat Kanunu ile kurulmuş 143
olan ayrı tüzel kişiliğe sahip bir kuruluş olduğu; yine 24 saat hizmet esasına dayalı
olarak faaliyet gösteren İtfaiye Daire Başkanlığının ve Sağlık Daire Başkanlığı Acil
Yardım ve Cankurtarma Müdürlüğünün (Hızır Acil) İBB’nin iç hizmet birimleri
olduğu, İBB, İETT ve İSKİ’nin ayrı ayrı “Kamu Tüzel Kişilikleri” olduğu, dolayısıyla
şikâyetçilerin İETT’den İBB bünyesinde veya İBB’ye bağlı birimlerde bulunan
münhal kadrolara nakil taleplerinin “kurum içi olarak nitelendirilemeyeceği”, ağır
engelli raporlu eşi veya bakmakla yükümlü olduğu birinci derece kan hısımları
bulunan işçilerin, engellilik durumundan kaynaklanan gerekçelere dayalı olarak
kurum içinde yer değiştirme talebinde bulunabileceği yönündeki düzenlemenin
uluslararası ve ulusal mevzuatla teminat altına alınan engelli haklarına ve iş hukuku
kurallarına uygun olduğundan şikâyetin reddi gerektiği kanaatine varılmıştır.
17
2016/657 esas numarası ile kayda alınan başvuruda şikâyetçi tarafından,
24/11/1995 tarihinde Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi Balcalı Hastanesinden
16 2015/4678 şikâyet numaralı başvuru için verilen 03/10/2016 tarihli Ret Kararı.
17
2016/657 şikâyet numaralı başvuru için verilen 27/09/2016 tarihli KVYO Kararı.
YILLIK RAPOR 2016