Page 147 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 147
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
eğitimlerinde bir takım önemli sorunlar yaşadıkları ise aşikâr bir gerçektir. Zira bu
sorunlar ile ilgili Kurumumuza çok sayıda başvuru yapılmaktadır.
Kurumumuzca belirlenen Kamu Denetçilerinin İş Bölümüne İlişkin Yönerge ile
kamu personel rejimine ilişkin alt konular da belirlenmiş bulunmaktadır. Söz konusu
alt konulardan Kurumumuza en çok mali haklar ile ilgili başvuru yapıldığı ve konuya,
disiplin cezaları, personel alımı, atama, ilerleme ve yükselmeye ilişkin hususların
takip ettiği görülmektedir. Önem arz eden bu başvurularla ilgili bilgiler takip eden
bölümlerde takdim edilmektedir.
6.1.5.1. Personel Alımı, Atama, Nakil, Görevlendirme, Yer Değiştirme
Personel alımı alt başlığı daha çok kamu görevlisi olarak atanamamaktan kaynaklanan
sorunları, kontenjan kısıtlamalarını ve sınavlara yapılan itirazları kapsamaktadır.
Kurumumuza iletilen başvuruların da yine büyük bir kısmının, kamu personelinin
katıldığı kurum sınavlarına yapılan itirazlardan oluştuğu tespit edilmiştir.
Atama, nakil, görevlendirme, yer değiştirme konusunda ise şikâyet başvurularının
çoğunlukla kurum içi geçici süreli görevlendirme, yer değiştirme yapılırken sağlık
ve eş durumu mazeretlerinin dikkate alınmaması ve kurumlar arası naklen geçiş
hakkındaki başvurulardan oluştuğu görülmektedir. Kamu idareleri ise bu sorunların
çözümü için yargı yolunu sıklıkla göstermektedirler.
Diğer yandan, kurumlar arası geçici görevlendirme hususunda başta 657 sayılı
146 Devlet Memurları Kanunu ve bu kanuna istinaden çıkartılan hukuki düzenlemeler
bulunmakta iken, kurum içi geçici görevlendirme hususunda herhangi bir düzenleme
mevcut değildir. Konuyla ilgili olarak sadece yargı kararlarıyla kamu yararı, hizmet
gereği ve süre gibi bazı kriterler belirlenmiştir. Bu açıdan değerlendirildiğinde,
idarelerin uygulamalarında birlikteliğin sağlanması, yargının yükünün azaltılması
ve mağduriyetlerin oluşmaması adına kurum içi geçici görevlendirme hususunda
hukuki bir düzenleme yapılmasının önem arz ettiği düşünülmektedir.
Bu kapsamda Kurumumuza iletilen bir başvuruda, başvuran tarafından, Eskişehir İl
Milli Eğitim Müdürlüğüne elektrik teknikeri olarak atandığı daha sonra Eskişehir
Atatürk Güzel Sanatlar Lisesine geçici olarak görevlendirildiği ancak geçici
görevlendirme süresinin belli olmadığı belirtilerek geçici görevlendirmesinin iptal
edilmesi talep edilmiştir.
Yapılan incelemede; Anayasamızın 128 inci maddesi gereğince, memurların ve diğer
kamu görevlilerinin nitelikleri, atanmaları, görev ve yetkileri, hakları ve yükümlülükleri,
aylık ve ödenekleri ve diğer özlük işlerinin kanunla düzenlenmekte olduğu; diğer
YILLIK RAPOR 2016