Page 147 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 147

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               eğitimlerinde bir takım önemli sorunlar yaşadıkları ise aşikâr bir gerçektir. Zira bu
               sorunlar ile ilgili Kurumumuza çok sayıda başvuru yapılmaktadır.

               Kurumumuzca  belirlenen  Kamu  Denetçilerinin  İş  Bölümüne  İlişkin  Yönerge  ile
               kamu personel rejimine ilişkin alt konular da belirlenmiş bulunmaktadır. Söz konusu
               alt konulardan Kurumumuza en çok mali haklar ile ilgili başvuru yapıldığı ve konuya,
               disiplin cezaları, personel alımı, atama, ilerleme ve yükselmeye ilişkin hususların
               takip ettiği görülmektedir. Önem arz eden bu başvurularla ilgili bilgiler takip eden
               bölümlerde takdim edilmektedir.

               6.1.5.1. Personel Alımı, Atama, Nakil, Görevlendirme, Yer Değiştirme

               Personel alımı alt başlığı daha çok kamu görevlisi olarak atanamamaktan kaynaklanan
               sorunları, kontenjan kısıtlamalarını ve sınavlara yapılan itirazları kapsamaktadır.
               Kurumumuza iletilen başvuruların da yine büyük bir kısmının, kamu personelinin
               katıldığı kurum sınavlarına yapılan itirazlardan oluştuğu tespit edilmiştir.

               Atama, nakil, görevlendirme, yer değiştirme konusunda ise şikâyet başvurularının
               çoğunlukla kurum içi geçici süreli görevlendirme, yer değiştirme yapılırken sağlık
               ve eş  durumu mazeretlerinin dikkate  alınmaması  ve kurumlar arası naklen geçiş
               hakkındaki başvurulardan oluştuğu görülmektedir. Kamu idareleri ise bu sorunların
               çözümü için yargı yolunu sıklıkla göstermektedirler.

               Diğer yandan, kurumlar arası geçici görevlendirme hususunda başta 657 sayılı
     146       Devlet Memurları Kanunu ve bu kanuna istinaden çıkartılan hukuki düzenlemeler
               bulunmakta iken, kurum içi geçici görevlendirme hususunda herhangi bir düzenleme
               mevcut değildir. Konuyla ilgili olarak sadece yargı kararlarıyla kamu yararı, hizmet
               gereği ve süre gibi bazı kriterler belirlenmiştir. Bu açıdan değerlendirildiğinde,
               idarelerin uygulamalarında birlikteliğin sağlanması, yargının yükünün azaltılması
               ve mağduriyetlerin oluşmaması adına kurum içi geçici görevlendirme hususunda
               hukuki bir düzenleme yapılmasının önem arz ettiği düşünülmektedir.

               Bu kapsamda Kurumumuza iletilen bir başvuruda, başvuran tarafından, Eskişehir İl
               Milli Eğitim Müdürlüğüne elektrik teknikeri olarak atandığı daha sonra Eskişehir
               Atatürk Güzel Sanatlar Lisesine geçici olarak görevlendirildiği ancak geçici
               görevlendirme süresinin belli olmadığı belirtilerek geçici görevlendirmesinin iptal
               edilmesi talep edilmiştir.

               Yapılan incelemede; Anayasamızın 128 inci maddesi gereğince, memurların ve diğer
               kamu görevlilerinin nitelikleri, atanmaları, görev ve yetkileri, hakları ve yükümlülükleri,
               aylık ve ödenekleri ve diğer özlük işlerinin kanunla düzenlenmekte olduğu; diğer



               YILLIK RAPOR 2016
   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152