Page 222 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 222

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               çalışmaları yaptığı, 3 yıllık süreç sonucunda Hukuk,  Tarım Kredi Kooperatifleri
               ve Üst Kuruluş Mevzuatı, Muhasebe, Denetim, İnceleme ve Soruşturma Usul
               ve Esasları konularında Rehberlik ve  Teftiş Kurulu Başkanlığı tarafından yazılı
               olarak yapılan yeterlilik sınavında başarı göstererek Kontrolörlüğe atandığı, Tarım
               Kredi Kooperatifleri Kontrolörlerinin 1581 sayılı  Tarım Kredi Kooperatifleri ve
               Birlikleri Kanunun “Teftiş ve Denetim” başlıklı Ek 2 nci maddesi; “Kooperatifler
               bağlı oldukları Bölge Birliğinin, Bölge Birlikleri de Merkez Birliğinin teftiş  ve
               denetimine tabidir.” hükmü gereğince birinci derece imza yetkisini haiz olarak teftiş,
               mali denetim, inceleme ve soruşturma yapma yetkisinin bulunduğu belirtilerek,
               3586 sayılı Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve  Yeminli Mali Müşavirlik
               Kanununun “Staj ve Staj Süresinden Sayılan Hizmetler” başlıklı 6 ncı maddesinin
               ikinci  fıkrasının  (ı)  bendinde  belirtilen  hükümlere  dayanarak  Kontrolör  olarak
               yapılan denetimlerin mali denetim kapsamında değerlendirilmesi ve Tarım Kredi
               Kooperatiflerinde geçen hizmet sürelerinin SMMM stajından sayılması TÜRMOB
               Tesmer Eğitim Merkezine verdiği dilekçeyle talep ettiği ancak TÜRMOB’dan gelen
               cevabi e-postada başvurusunun reddedildiği belirtilerek, Tarım Kredi Kooperatifleri
               Kontrolörlüğünde geçen hizmet sürelerinin 3568 sayılı Kanunun 6 ncı maddesinin (ı)
               bendi kapsamında değerlendirilen Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik (SMMM)
               stajından sayılan hizmet süreleri kapsamında değerlendirilmesi talep edilmiştir.

               Mevzuat hükümleri, idarenin cevabi yazıları, yargı kararları ve tüm dosya birlikte
               değerlendirildiğinde; Tarım Kredi Kooperatiflerinde kontrolör olarak çalışan şikâyet
               başvurucusunun, muhasebe biriminde çalışmadığı, Kanunda sayılan istisnalar
                                                                                                221
               arasında yer almadığı, söz konusu kanun hükmünün genel bir düzenleyici işlem
               olduğu, idarece kamu hizmeti ve kamu yararına aykırı davranılmadığı gibi bu hususun
               iddia da edilmediği, bu konuda herhangi bir bilgi, belge, bulgu tespit edilemediği, bu
               hususun yasa koyucunun takdirinde olduğu göz önünde bulundurulduğunda idare
               tarafından tesis edilen işlemde herhangi bir hukuka aykırılık tespit edilememiş olup,
               şikâyetin reddine karar verilmiştir.
               6.1.15. Mahalli İdarelerce Yürütülen Hizmetler

               Mahalli idare, sundukları hizmetler itibariyle halka en yakın yönetim birimleridir.
               Gündelik hayatın gerektirdiği temel ihtiyaçları karşılayacak kamusasal hizmetleri
               sunan mahalli idarelere ilişkin imar hizmetleri, toplu taşıma hizmetleri, zabıta
               hizmetleri vb. pek çok konuda başvuruda bulunulmuştur. Mahalli idareler ile
               Kurumumuz arasında güçlü ve verimli bir iletişim ağı oluşturulmuştur. Bu iletişimin
               güçlendirilmesi ile çok daha fazla sorunun hızlı ve etkin bir şekilde çözülmesine
               imkân sağlayacaktır. Aşağıda başlıklar halinde sunulan konularda mahalli idarelere
               ilişkin hususlar detaylandırılmıştır.



                                                                          YILLIK RAPOR 2016
   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227