Page 222 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 222
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
çalışmaları yaptığı, 3 yıllık süreç sonucunda Hukuk, Tarım Kredi Kooperatifleri
ve Üst Kuruluş Mevzuatı, Muhasebe, Denetim, İnceleme ve Soruşturma Usul
ve Esasları konularında Rehberlik ve Teftiş Kurulu Başkanlığı tarafından yazılı
olarak yapılan yeterlilik sınavında başarı göstererek Kontrolörlüğe atandığı, Tarım
Kredi Kooperatifleri Kontrolörlerinin 1581 sayılı Tarım Kredi Kooperatifleri ve
Birlikleri Kanunun “Teftiş ve Denetim” başlıklı Ek 2 nci maddesi; “Kooperatifler
bağlı oldukları Bölge Birliğinin, Bölge Birlikleri de Merkez Birliğinin teftiş ve
denetimine tabidir.” hükmü gereğince birinci derece imza yetkisini haiz olarak teftiş,
mali denetim, inceleme ve soruşturma yapma yetkisinin bulunduğu belirtilerek,
3586 sayılı Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik
Kanununun “Staj ve Staj Süresinden Sayılan Hizmetler” başlıklı 6 ncı maddesinin
ikinci fıkrasının (ı) bendinde belirtilen hükümlere dayanarak Kontrolör olarak
yapılan denetimlerin mali denetim kapsamında değerlendirilmesi ve Tarım Kredi
Kooperatiflerinde geçen hizmet sürelerinin SMMM stajından sayılması TÜRMOB
Tesmer Eğitim Merkezine verdiği dilekçeyle talep ettiği ancak TÜRMOB’dan gelen
cevabi e-postada başvurusunun reddedildiği belirtilerek, Tarım Kredi Kooperatifleri
Kontrolörlüğünde geçen hizmet sürelerinin 3568 sayılı Kanunun 6 ncı maddesinin (ı)
bendi kapsamında değerlendirilen Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik (SMMM)
stajından sayılan hizmet süreleri kapsamında değerlendirilmesi talep edilmiştir.
Mevzuat hükümleri, idarenin cevabi yazıları, yargı kararları ve tüm dosya birlikte
değerlendirildiğinde; Tarım Kredi Kooperatiflerinde kontrolör olarak çalışan şikâyet
başvurucusunun, muhasebe biriminde çalışmadığı, Kanunda sayılan istisnalar
221
arasında yer almadığı, söz konusu kanun hükmünün genel bir düzenleyici işlem
olduğu, idarece kamu hizmeti ve kamu yararına aykırı davranılmadığı gibi bu hususun
iddia da edilmediği, bu konuda herhangi bir bilgi, belge, bulgu tespit edilemediği, bu
hususun yasa koyucunun takdirinde olduğu göz önünde bulundurulduğunda idare
tarafından tesis edilen işlemde herhangi bir hukuka aykırılık tespit edilememiş olup,
şikâyetin reddine karar verilmiştir.
6.1.15. Mahalli İdarelerce Yürütülen Hizmetler
Mahalli idare, sundukları hizmetler itibariyle halka en yakın yönetim birimleridir.
Gündelik hayatın gerektirdiği temel ihtiyaçları karşılayacak kamusasal hizmetleri
sunan mahalli idarelere ilişkin imar hizmetleri, toplu taşıma hizmetleri, zabıta
hizmetleri vb. pek çok konuda başvuruda bulunulmuştur. Mahalli idareler ile
Kurumumuz arasında güçlü ve verimli bir iletişim ağı oluşturulmuştur. Bu iletişimin
güçlendirilmesi ile çok daha fazla sorunun hızlı ve etkin bir şekilde çözülmesine
imkân sağlayacaktır. Aşağıda başlıklar halinde sunulan konularda mahalli idarelere
ilişkin hususlar detaylandırılmıştır.
YILLIK RAPOR 2016