Page 224 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 224

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               sakinlerinin de üç yıllık mağduriyete mecbur edilmeleri anlamına geldiğini belirterek
               kaçak katın en kısa sürede yıkımının yapılmasını talep etmiştir.  63

               Başvuru hakkında verilen kararda; belediye sınırlarında yıkımı yapılacak yapı sayısının
               çokluğu; Belediyenin araç, gereç ve ekipmanının yetersizliği ile daha fazla yıkım
               yapılabilmesi için açılmış olan ihalenin iptal edilmesi, şikâyetçi tarafından deprem
               analizine dair somut veri sunulmamış olması ve bilirkişi raporunda; kaçak kattan dolayı
               binanın alt katlarında ve taşıyıcı sisteminde herhangi bir çatlak ile karşılaşılmadığı
               hususları bir arada değerlendirilmekle, idarenin kaçak yapının yıkımı için 05/09/2017
               tarihini belirlemesi işleminde hukuka aykırılık tespit edilemeyen şikâyetin reddine,
               ancak; idarenin gönderdiği bilgi ve belgelerden can ve mal güvenliğini tehdit eden
               binaların yıkımına öncelik verildiğine ilişkin herhangi bir bulguya rastlanmadığından,
               bir  öncelik  sıralaması  yapılmıyorsa;  gözlemsel  olarak  yapılan  incelemelerde  kaçak
               yapıların, binaların stabilitesine ve statiğine zarar verip vermediğinin anlaşılamadığı,
               bina statiğinin kaçak yapı yükü ve deprem yükleri altındaki davranışının Deprem
               Bölgelerinde Yapılacak Binalar Hakkında Yönetmelik kapsamında; taşıyıcı sistemden
               alınacak karot numuneleri dayanımlarının laboratuvar ortamında saptanması,
               binanın inşa edildiği arsanın zemin sınıfının tespiti ve mevcut taşıyıcı sistemin hesap
               modelinin kurularak yapısal analizinin yapılması ile belirlenebileceği hususlarının
               telafisi imkânsız zararların doğmaması yönünden, yaşam hakkını ilgilendiren bu
               hususun belediye tarafından makul sürede değerlendirilmesi hususunun tespitine
               karar verilmiştir.
                                                                                                223
               6.1.15.2. Açma Kapama Bedeli

               2560 sayılı İstanbul Su ve Kanalizasyon İdaresi Müdürlüğü Genel Müdürlüğü
               Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanunun “Tarife tespit esasları” başlıklı 23 üncü
               maddesinde su satışı için ayrı tarifelerin yapılacağı, bu tarifelerin tespitinde, yönetim
               ve işletme giderlerinin de esas alınacağı, tarifelerin tespiti ile tahsilatla ilgili usul ve
               esasların ise bir yönetmelik ile belirleneceği belirtilmiş; yönetmelik ile hizmet bedelleri
               tarife ve bedel çeşitleri arasında sayılmış, toplam sistem maliyetlerinin tarifelere
               yansıtılacağı ile su satışı tarifesinin tespitinde yönetim ve işletme giderlerinin dikkate
               alınacağı; abonenin suyunun, mühür veya kelepçe takılarak vanadan, sayaç sökülerek,
               priz musluğu ya da kolyeden olmak üzere idarenin uygun göreceği bir şekilde
               kesilebileceği, su kapatma-açma ücreti alınarak, abonenin suyunun açılacağı, alınacak
               su kapatma ve açma bedelinin Genel Kurulca belirleneceği hüküm altına alınmıştır.
               Benzer hükümler abonelik sözleşmesinde de belirtilmiştir.

               63  2015/5989 şikâyet numaralı başvuru için verilen 20/06/2016 tarihli Ret Kararı.



                                                                          YILLIK RAPOR 2016
   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229