Page 224 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 224
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
sakinlerinin de üç yıllık mağduriyete mecbur edilmeleri anlamına geldiğini belirterek
kaçak katın en kısa sürede yıkımının yapılmasını talep etmiştir. 63
Başvuru hakkında verilen kararda; belediye sınırlarında yıkımı yapılacak yapı sayısının
çokluğu; Belediyenin araç, gereç ve ekipmanının yetersizliği ile daha fazla yıkım
yapılabilmesi için açılmış olan ihalenin iptal edilmesi, şikâyetçi tarafından deprem
analizine dair somut veri sunulmamış olması ve bilirkişi raporunda; kaçak kattan dolayı
binanın alt katlarında ve taşıyıcı sisteminde herhangi bir çatlak ile karşılaşılmadığı
hususları bir arada değerlendirilmekle, idarenin kaçak yapının yıkımı için 05/09/2017
tarihini belirlemesi işleminde hukuka aykırılık tespit edilemeyen şikâyetin reddine,
ancak; idarenin gönderdiği bilgi ve belgelerden can ve mal güvenliğini tehdit eden
binaların yıkımına öncelik verildiğine ilişkin herhangi bir bulguya rastlanmadığından,
bir öncelik sıralaması yapılmıyorsa; gözlemsel olarak yapılan incelemelerde kaçak
yapıların, binaların stabilitesine ve statiğine zarar verip vermediğinin anlaşılamadığı,
bina statiğinin kaçak yapı yükü ve deprem yükleri altındaki davranışının Deprem
Bölgelerinde Yapılacak Binalar Hakkında Yönetmelik kapsamında; taşıyıcı sistemden
alınacak karot numuneleri dayanımlarının laboratuvar ortamında saptanması,
binanın inşa edildiği arsanın zemin sınıfının tespiti ve mevcut taşıyıcı sistemin hesap
modelinin kurularak yapısal analizinin yapılması ile belirlenebileceği hususlarının
telafisi imkânsız zararların doğmaması yönünden, yaşam hakkını ilgilendiren bu
hususun belediye tarafından makul sürede değerlendirilmesi hususunun tespitine
karar verilmiştir.
223
6.1.15.2. Açma Kapama Bedeli
2560 sayılı İstanbul Su ve Kanalizasyon İdaresi Müdürlüğü Genel Müdürlüğü
Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanunun “Tarife tespit esasları” başlıklı 23 üncü
maddesinde su satışı için ayrı tarifelerin yapılacağı, bu tarifelerin tespitinde, yönetim
ve işletme giderlerinin de esas alınacağı, tarifelerin tespiti ile tahsilatla ilgili usul ve
esasların ise bir yönetmelik ile belirleneceği belirtilmiş; yönetmelik ile hizmet bedelleri
tarife ve bedel çeşitleri arasında sayılmış, toplam sistem maliyetlerinin tarifelere
yansıtılacağı ile su satışı tarifesinin tespitinde yönetim ve işletme giderlerinin dikkate
alınacağı; abonenin suyunun, mühür veya kelepçe takılarak vanadan, sayaç sökülerek,
priz musluğu ya da kolyeden olmak üzere idarenin uygun göreceği bir şekilde
kesilebileceği, su kapatma-açma ücreti alınarak, abonenin suyunun açılacağı, alınacak
su kapatma ve açma bedelinin Genel Kurulca belirleneceği hüküm altına alınmıştır.
Benzer hükümler abonelik sözleşmesinde de belirtilmiştir.
63 2015/5989 şikâyet numaralı başvuru için verilen 20/06/2016 tarihli Ret Kararı.
YILLIK RAPOR 2016