Page 351 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 351

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               - Bu çerçevede söz konusu talebe konu sokağın bulunduğu alanın, Boğaziçi Sit
               Sahasında bulunduğu, talebe konu alana ilişkin işlemlerin 2960 sayılı Boğaziçi Kanunu
               kapsamında gerçekleştirildiği, söz konusu Kanuna göre; uyuşmazlığa konu alanın da
               Boğaziçi Öngörünüm Bölgesi sınırları dâhilinde bulunduğu, adı geçen sokağın ise,
               1/5000 ölçekli Boğaziçi Doğal ve Tarihi Sit Değerlerini İçeren Nazım Planı ve 1/1000
               “koruya katılacak alan”da kalmakta olduğu ve imar yolu olarak görünmediği, ayrıca
               Boğaziçi Kanununun 5 inci Maddesindeki Boğaziçi alanında koruya katılacak alanın
               yeşil alan sayılacağı hükmü gereğince, bir kamulaştırma kararının mevcut olmadığı
               ve Boğaziçi  Sahil Şeridi ve  Öngörünüm  Bölgesi  Uygulama  İmar Planı ve  Plan
               hükümlerinin 9 uncu Maddesinde koru ve koruya katılacak alanların imar planlarına
               göre Boğaziçi peyzajı yönünden yeşillendirilecek alanlar olduğu, bu alanların
               öncelikle kamulaştırılacak alanlar kapsamında yer aldığı ve bu alanlarda korunması
               gerekli  kültür  varlığı  uygulaması  hariç  kamulaştırma  tamamlanmadan  uygulamaya
               geçilemeyeceğinden dolayı da hâlihazırda yol olarak düzenlenemeyeceği;
               - Kadastral yol olarak görülen alanın %35 eğimli bir alan olduğu ve Erişilebilirlik İzleme
               ve Denetleme  Yönetmeliğinin ekinde yer alan Erişilebilirlik İzleme ve Denetleme
               Formuna göre yol yapılabilecek maksimum eğimin %12 olarak düzenlendiği, böyle
               bir yolda ambulans ya da araçların iniş-çıkış yapmasının oldukça tehlikeli olduğu, yol
               olarak düzenlenebilmesi için bahçe duvarının yıkımı sonrasında yola bitişik binaların
               temellerinin açıkta kalması ve yıkılma ihtimalinin oluşması riski bulunduğu ve bu
               nedenle de diğer vatandaşların da mağduriyetine sebebiyet verilmemesi gerektiğinden
               kot düzenleme çalışmasının yapılamayacağı ve bu nedenle de talebe konu çıkmaz
               sokağın yol olarak düzenlenemeyeceği;
               - Tüm bu değerlendirmelerden sonra çözüme kavuşturulması gereken hususun; söz
               konusu çıkmaz sokağın araç veya ambulans yolu olarak düzenlenememekle birlikte,
               engelli ..’in de kullanımını sağlamaya, onun sağlık hakkı vb. temel haklarına erişimini
               sağlamaya uygun hale getirilip getirilemeyeceği olduğu;
               - Başvuranın ikamet etmekte olduğu konuttan, sokağın dışına, engelli olmayan
               bir bireyin erişimi mümkünken, engelli bireyin ancak birkaç kişinin yardımıyla ve
               zorlanarak erişiminin sağlanmasının dolaylı bir ayrımcılığa maruz kalma sonucunu
               doğurduğu, engellilerin bağımsız ve insan onuruna uygun bir yaşam sürebilmeleri için
               toplumun diğer üyeleriyle eşit şekilde fiziksel çevreye, ulaşıma, bilgiye ve iletişime,
               halka açık diğer tesis ve hizmetlere erişimlerinin sağlanması gerektiği, engelliler için
               erişilebilirliğin, hem hakları kullanabilmenin bir aracı, hem de bağımsız yaşamanın,
               toplumsal yaşamın tüm alanlarına tam olarak katılabilmenin koşulu olduğu, başvuranın
               kısıtlı  imkânlar  dâhilinde  engelli  ağabeyinin rahatsızlığı veya zorunlu  nedenlerle
               ağabeyini daha rahat bir şekilde çıkarmak için kanuna uygun olmasa da yaptığı raylı
               sistemin Belediye tarafından yıkıldığının anlaşıldığı, mevcut ekonomik koşulları
               gözetildiğinde tek başına engelli ağabeyine bakmasının zor olduğu;
     350

               YILLIK RAPOR 2016
   346   347   348   349   350   351   352   353   354   355   356