Page 187 - KDK
P. 187

20-2. BEDK, İdare’den ihale sürecinde yer alan “ilgili firmaların ad-
            reslerinin verilmesi “(BEDK’nın 14/10/2010 tarih ve 2010/1732 sayılı
            kararı) ve “sicil numaralarının verilmesi “(BEDK’nın 30/09/2010 tarih
            ve 2010/1608 sayılı kararı) talepleri ile “tapu sicili ile ilgisini kanıtlaya-
            mayan kişinin talebini “(BEDK’nın 31/08/2004 ve 2004/56 sayılı kara-
            rı) 21’inci madde kapsamda görerek başvuruları reddetmiştir. Bunun-
            la birlikte, Kurul; üçüncü kişilere ait; yardımcı doçentlik kadrosuna
            yeniden atanmaya ilişkin jüri raporlarının, doçentlik sınavı jüri liste-
            sinin (BEDK’nın 25.10.2004 tarih ve 2004/140 sayılı kararı), düzenli
            şekilde aylık döner sermaye alan akademik ve idari personele ait ücret
            bordrolarının (BEDK’nın 20.12.2004 tarih ve 2004/217 sayılı kararı),
            ataşe yardımcısı adayı olan başvurana ataşe yardımcılarının seçildiği
            komisyon kararlarının (BEDK’nın 06/05/2005 tarih ve 2005/328 sayı-
            lı kararı) kamusal bilgi olması ayrıca kişilerin özel hayatına ve mesleki
            değerlerine haksız müdahale oluşturacak nitelikte bilgi/belgelerden
            olmaması nedeniyle erişime açılması gerektiğini vurgulamıştır. (KÜ-
            ÇÜK, Ayhan,(a.g.m, s. 122)

               C. Kamu Denetçisi Mehmet ELKATMIŞ’ın Kamu Başdenetçi-
            sine Önerisi

               21. Kamu Denetçisinin inceleme ve araştırma bulguları neticesin-
            de şikayetçilerin bilgi edinme haklarının kısıtlandığı belertilerek, Bilgi
            Edinme ve Değerlendirme Kurulu ile Kırşehir Valiliğine tavsiyede bu-
            lunulması önerilmiştir.
               D. Hukuka ve Hakkaniyete Uygunluk  Yönünden Değerlen-
            dirme:
               22. Şikayetçiler ... ve ..., Kırşehir Valiliği’ne yapmış oldukları bil-
            gi edinme başvurularının reddedilmesi ve itirazen Başbakanlık Bilgi
            Edinme Değerlendirme Kurulu’na yapmış oldukları başvurularının da
            bilgi edinme kapsamında görülmemesi suretiyle bilgi edinme hakları-
            nın kısıtlandığı iddiasıyla Kurumumuza başvuru yapmışlardır.
               23. Bilgi edinme hakkı, hukukun üstünlüğünün sağlanabil-
            mesi ve devletin demokratik niteliğinin geliştirilmesi bakı-
            mından vazgeçilmez bir önem arz etmektedir. Anayasamızın
            36’ıncı maddesinde ifadesini bulan “Hak arama hürriyeti “ile
            birebir ilgili olan bu hakkın etkin bir şekilde kullanımı neti-
            cesinde bireylerin temel hak ve özgürlükleri korunmuş olacak



           182   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192