Page 270 - KDK
P. 270
20) Somut olayımız, yukarıda yer verilen ulusal ve uluslararası
mevzuat hükümleri ile 16 ve 17 numaralı paragraflarda yer verilen Da-
nıştay kararları çerçevesinde ele alınıp değerlendirildiğinde;
20/1) Şikayetçinin Akdeniz Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek
Yüksekokulu Sivil Savunma ve İtfaiyecilik Programında okumakta
olduğu, söz konusu programa devam edilerek alınan mezuniyet dip-
lomasının diplomaya hak kazanan kişinin mesleği her koşulda yerine
getirmeye hak kazandığını gösterdiği,
20/2) ARFF memuru alımlarının KPSS merkezi alımlarına göre
yapılmakta olduğu, ARFF memuru olarak alınacak kişilerde aranan
şartların Kurum yönergesiyle belirlendiği, bahse konu Yönergeyle ge-
tirilen hiç bir şartın üst hukuk normlarına aykırı olamayacağı, öte yan-
dan adayların bedensel ve psikolojik sağlıklarına ilişkin yeterlilik kri-
terlerinin mülakat komisyonuyla değerlendirildiği, kadınların da söz
konusu kriterleri karşılaması durumunda işe alınmamaları için makul,
geçerli bir sebebin bulunmadığı,
20/3) ICAO tarafından ARFF görevinde fiziki yetenekleri üst sevi-
yede bulunan personele ihtiyaç duyulacağı, bu yetenekleri taşımayan
personelin kendisini ve çalışma arkadaşlarını tehlikeye sokacağı, bu iş
için seçilecek personelin herhangi bir fiziksel yetersizliğe haiz olma-
ması gerektiği ifade edildiği ancak cinsiyete bağlı bir kısıtlama getiril-
mediği,
20/4) DHMİ tarafından her ne kadar ICAO’ya üye diğer ülkelerin
(Almanya, İtalya, İngiltere vb.) havalimanlarına gerek inceleme gerek-
se de eğitim amaçlı yapılan görevlendirmelerde kadın ARFF persone-
line rastlanılmadığı belirtilmişse de yapılan araştırmada ICAO üyesi
Avusturalya tarafından Bakanlık talimatıyla hazırlanan 2012 -2013
Havayolu Hizmetleri İşgücü Planı’nda ARFF kadın personelinin istih-
damının artırılmasının stratejik hedef olarak belirlediğinin tespit edil-
diği (http://www.airservicesaustralia.com/wp content/uploads/12-
084BKT_Workforce_plan_2012 17_WEB1.pdf),
20/5) DHMİ’nin kadın ARFF memuru alınmamasına gerekçe ola-
rak söz konusu personelin çeşitli nedenlerle (doğum öncesi sonrasın-
da yasal izin ve istirahatler, süt izni, doğum yapan personele nöbet
yazılamaması vb.) işe devam edemeyeceği ve bu dönemlerde takviye
personel sağlanamayacağı yönünde ileri sürdüğü gerekçenin ulusal ve
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 265