Page 322 - KDK
P. 322

“Hiçbir gerekçeyle engellilerin eğitim alması engellenemez. Engelliler,
            özel durumları ve farklılıkları dikkate alınarak, yaşadıkları çevrede bütün-
            leştirilmiş ortamlarda, eşitlik temelinde, hayat boyu eğitim imkânından
            ayrımcılık yapılmaksızın yararlandırılır.

               Genel eğitim sistemi içinde engellilerin her seviyede eğitim almasını
            sağlayacak bütünleştirici planlamalara yer verilir. Örgün eğitim program-
            larına farklı nedenlerle geç başlamış engellilerin bu eğitime dâhil edilmesi
            için gerekli tedbirler alınır. “biçiminde düzenlemenin bulunduğu,
               18) Milli Eğitim Temel Kanunu’nun 8 inci maddesinde; “Eğitimde
            kadın, erkek herkese fırsat ve imkan eşitliği sağlanır. Maddi imkanlardan
            yoksun başarılı öğrencilerin en yüksek eğitim kademelerine kadar öğrenim
            görmelerini sağlamak amacıyla parasız yatılılık, burs, kredi ve başka yol-
            larla gerekli yardımlar yapılır. Özel eğitime ve korunmaya muhtaç ço-
            cukları yetiştirmek için özel tedbirler alınır. “hükmündedir. 27 nci
            maddesi; “İlköğretimini tamamlayan ve ortaöğretime girmeye hak kazan-
            mış olan her öğrenci, ortaöğretime devam etmek ve ortaöğretim imkanla-
            rından ilgi, istidat ve kabiliyetleri ölçüsünde yararlanmak hakkına sahiptir.
            “Şeklinde hükmün mevcut olduğu,

               19) 16/06/2009 tarih ve 27260 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan
            Milli Eğitim Bakanlığı Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri Yönetmeliğinin
            Öğrenci Seçim ve Kayıt Kabul başlıklı 9 uncu maddesinde; (1) Öğrenci
            seçimi, ağustos ayının ilk haftası içerisinde okullarda oluşturulan komisyon
            tarafından iki aşamalı yetenek sınavı ile yapılır. Sınavlar, resmî tatil günle-
            rine denk gelmesi hâlinde takip eden hafta içerisinde yapılır. Gerektiğinde
            sınavlara cumartesi ve pazar günleri de devam edilir.
               (2) Komisyon, okul müdürünün başkanlığında her alan için ayrı ayrı
            beş alan öğretmeninden oluşturulur. Komisyon üyesinin üçü ilgili okul öğ-
            retmenleri, ikisi ise il veya ilçe millî eğitim müdürlüğünce belirlenen diğer
            okulların öğretmenleri arasından seçilir. Gerektiğinde il veya ilçe millî eği-
            tim müdürlüğünce öğretmen görevlendirmesi yapılabilir.
               (3) Komisyon, sınavlara ilişkin esaslar ile puanlama ölçütlerini belirler.
            Değerlendirme, 100 (yüz) tam puan üzerinden yapılır.
               (4) Değerlendirme sonunda birinci ve ikinci aşama sınav puanlarının
            aritmetik ortalaması alınır ve her alan için 50 (elli) puan barajını aşan






                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  317
   317   318   319   320   321   322   323   324   325   326   327