Page 322 - KDK
P. 322
“Hiçbir gerekçeyle engellilerin eğitim alması engellenemez. Engelliler,
özel durumları ve farklılıkları dikkate alınarak, yaşadıkları çevrede bütün-
leştirilmiş ortamlarda, eşitlik temelinde, hayat boyu eğitim imkânından
ayrımcılık yapılmaksızın yararlandırılır.
Genel eğitim sistemi içinde engellilerin her seviyede eğitim almasını
sağlayacak bütünleştirici planlamalara yer verilir. Örgün eğitim program-
larına farklı nedenlerle geç başlamış engellilerin bu eğitime dâhil edilmesi
için gerekli tedbirler alınır. “biçiminde düzenlemenin bulunduğu,
18) Milli Eğitim Temel Kanunu’nun 8 inci maddesinde; “Eğitimde
kadın, erkek herkese fırsat ve imkan eşitliği sağlanır. Maddi imkanlardan
yoksun başarılı öğrencilerin en yüksek eğitim kademelerine kadar öğrenim
görmelerini sağlamak amacıyla parasız yatılılık, burs, kredi ve başka yol-
larla gerekli yardımlar yapılır. Özel eğitime ve korunmaya muhtaç ço-
cukları yetiştirmek için özel tedbirler alınır. “hükmündedir. 27 nci
maddesi; “İlköğretimini tamamlayan ve ortaöğretime girmeye hak kazan-
mış olan her öğrenci, ortaöğretime devam etmek ve ortaöğretim imkanla-
rından ilgi, istidat ve kabiliyetleri ölçüsünde yararlanmak hakkına sahiptir.
“Şeklinde hükmün mevcut olduğu,
19) 16/06/2009 tarih ve 27260 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan
Milli Eğitim Bakanlığı Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri Yönetmeliğinin
Öğrenci Seçim ve Kayıt Kabul başlıklı 9 uncu maddesinde; (1) Öğrenci
seçimi, ağustos ayının ilk haftası içerisinde okullarda oluşturulan komisyon
tarafından iki aşamalı yetenek sınavı ile yapılır. Sınavlar, resmî tatil günle-
rine denk gelmesi hâlinde takip eden hafta içerisinde yapılır. Gerektiğinde
sınavlara cumartesi ve pazar günleri de devam edilir.
(2) Komisyon, okul müdürünün başkanlığında her alan için ayrı ayrı
beş alan öğretmeninden oluşturulur. Komisyon üyesinin üçü ilgili okul öğ-
retmenleri, ikisi ise il veya ilçe millî eğitim müdürlüğünce belirlenen diğer
okulların öğretmenleri arasından seçilir. Gerektiğinde il veya ilçe millî eği-
tim müdürlüğünce öğretmen görevlendirmesi yapılabilir.
(3) Komisyon, sınavlara ilişkin esaslar ile puanlama ölçütlerini belirler.
Değerlendirme, 100 (yüz) tam puan üzerinden yapılır.
(4) Değerlendirme sonunda birinci ve ikinci aşama sınav puanlarının
aritmetik ortalaması alınır ve her alan için 50 (elli) puan barajını aşan
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 317