Page 324 - KDK
P. 324

21) 16/06/2013 tarihli 2013/18 no’lu Milli Eğitim Bakanlığı Genel-
            gesinde; Bu okulların görsel sanatlar, müzik ve spor alanlarına 2013 2014
            eğitim öğretim yılında alınacak öğrenci kontenjanları ekti listede gösteril-
            miştir. 2012 2013 eğitim öğretim yılında ortaokulların 8 inci sınıfını bitiren
            Öğrenciler öğrenim belgesi ve dilekçe ile birlikte, yetenek sınavına girmek
            istediği alanın bulunduğu herhangi bir güzel sanatlar ve spor lisesi müdür-
            lüğüne başvuruda bulunabilecektir. Öğrenciler sadece bir güzel sanatlar ve
            spor lisesine müracaat edebilecektir. “şeklinde düzenlemenin bulunduğu,
               22) TBMM İnsan Haklarını İnceleme Komisyonunun 2013 yılı En-
            gelli Hakları İnceleme Raporunda; Ülkemizin de taraf olduğu Birleşmiş
            Milletler Engelli Hakları Sözleşmesi uyarınca engellilik gelişmekte olan bir
            kavramdır ve sakatlığı olan kişilerin topluma diğer bireylerle eşit koşullarda
            tam ve etkin katılımını önleyen tutum ve çevre engelleriyle etkileşiminden
            kaynaklanmaktadır. Başka bir deyişle engellilik, kişinin fiziksel ya da zihin-
            sel/ruhsal bozukluğunun yanı sıra çevresinin de kendisine engel olmasını
            ifade etmektedir. Kişilerin yalnızca sağlık durumlarına odaklanan yakla-
            şımdan vazgeçilerek engelliliğin toplumsal açıdan ve hak temelli olarak ta-
            nımlanması, bu meselede bir paradigma değişikliğini ortaya koymaktadır.
            Bu değişiklik ile engellilerin yalnızca bir yardım nesnesi olduğu fikri terke-
            dilerek sistemin engellilere göre yeniden ayarlanması, bu kapsamda gerekli
            düzenlemelerin/değişikliklerin yapılması ve her politika alanına engellilik
            boyutunun dahil edilmesi talep edilmektedir, biçiminde değerlendirmede
            bulunulduğunun görüldüğü,
               B. Şikayet Konusuna İlişkin Uygulamalar

               23) Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi’nin (AİHM) Orsus ve Diğer-
            leri ve Hırvatistan( Case of Oršuš and Others v. Croatia (Application
            no. 15766/03), European Court of Human Rights Grand Chamber
            Judgment Strasbourg 16 March 2010) başvurusunda; 1No’lu Proto-
            kol’ün 2. maddesindeki eğitim hakkının eğitim kurumlarına erişim ve
            verilen eğitimden diğerleriyle eşit faydalanmayı ihtiva ettiğini, devlet-
            lerin belli nedenlere dayalı olarak yapacakları eğitimsel ayırma konu-
            sunda da sınırlı bir takdir marjına sahip olduklarının ifade edildiğinin,
            görüldüğü,

               24) Uluslararası Otizm Avrupa Derneği tarafından Fransa’ya karşı
            Avrupa Sosyal Haklar Komitesine yapılan bir başvuruda; (Europe v.
            France (Avrupa Otizm Derneği/Fransa Davası, Avrupa Sosyal Haklar




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  319
   319   320   321   322   323   324   325   326   327   328   329